11. 6. 2015 – 19.00

LAKE PEOPLE: Purposely Uncertain Field

Vir: Naslovnica

Permanent Vacation, 2015

 

Za množinskim imenom Lake People se pravzaprav skriva en sam mož, ki prihaja iz Leipziga in v vsakodnevnem življenju sliši na ime Martin Enke. Pred več kot desetimi leti je že izdal več   kratkometražnih plošč pod imenom Trickform, pri katerih je šlo za bolj eksperimentalno in IDM-ovsko naravnane stvaritve. Prva stvaritev pod novejšim imenom Lake People, naslovljena 'Rusty Clockhands', pa je luč sveta ugledala leta 2011 in je bila takrat deležna kar nekaj pozornosti, vendar je šele s 'Point In Time', ki je izšla leto kasneje pri berlinski založbi Krakatau, Enke resneje opozoril nase. Tako so 'Point In Time' v svoje sete začela vključevati imena tipa Dixon ali Âme, med artisti, ki so najeli njegove remikserske usluge, pa so se med drugim znašli Avatism, Lusine, pravkar omenjeni Dixon in Guy   Gerber. V štirih letih dejavnosti kot Lake People je Enke izdal osem kratkometražnih plošč, letošnje leto pa je torej navrglo debitantski album, ki ga je založila münchenska dodobra uveljavljena založba Permanent Vacation. 

Album 'Purposely Uncertain Field' ima precej poudarjeno narativno naravo, saj vsak komad s svojim aranžmajem pripoveduje svojo zgodbo, vendar se povezujejo v koherentno celoto. Lake People ne hara po tehnažnih sferah v smislu nujnega razturavanja zavoljo slavljenja hipne evforije. Na albumu namreč naletimo tudi na komade 'Entangled’, ‘Orb’ in ‘Bora’, ki s svojo umirjenostjo in zlitostjo s svojimi sosedi kot nekakšni intermezzi povezujejo album v smiselno potekajočo pripoved. Kot Enkejev referenčni okvir bi zagotovo lahko izpostavili predvsem za elektronsko glasbo zlata devetdeseta leta minulega stoletja, saj ne gre preslišati, da se konkretno napaja v starošolskem, predvsem detroitskem technu, čemur dodaja elemente acida ter zasanjanost in duh presežnosti krautrockerskih godb. Plošča 'Purposely Uncertain Field' prinaša razvlečene in pridušene zvoke, nabrane iz precej bolj razširjenega nabora zvokovja, kot se ga je nekoč dotični ustvarjalec posluževal, še zmeraj pa ostaja zavezan svoji introspektivni naravnanosti. To daje plošči zračen, že kar lebdeč karakter. 

Čeprav v album z enajstimi komadi povede 'Escape Velocity', ki je - kot se spodobi za uvod - nekoliko izraziteje udaren od večine svojih naslednikov. 'Drifting Red' s svojimi delno nalomljenimi ritmi in razgibanostjo da vedeti, da nikakor ne gre za kak premočrtno naravnan album. Komad 'Entangled', ki sledi, se - skladno z naslovnico albuma - zasanjano zazira v nebo, medtem ko se njegov naslednik 'Lamb Shift' nesramežljivo spogleduje z Detroitom, največ z acidom obarvanega veselja pa prinaša 'Illuminated'. Poslovilni komad 'Distance' s svojim prasketanjem in zvonkostjo daje še posebej poudarjen retro vtis, s katerim je tako ali tako na debelo prevlečen celoten album.  

'Purposely Uncertain Field' je izrazito melanholičen, na trenutke tudi koprneč album, ki ga je užitek poslušati, vendar sam po sebi ni pretirano izrazit izdelek, kar gre pripisati tudi njegovi pretirani zasidranosti v najbolj uveljavljenih tradicijah svojega delovanja, zaradi česar ne prinaša zadosti svojeglavosti. K sreči pa deluje, da obstaja še veliko nerazkritega potenciala in da gre šele za prvi album z naslova ustvarjalca z imenom Lake People ...

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.