LORD RAJA: Para

Recenzija izdelka
4. 2. 2016 - 19.00

Ghostly International, 2016

 

Za imenom Lord RAJA se skriva Chester Raj Anand, mladi brooklynski producent z indijskimi koreninami, ki se odet v raznolike glasbene vplive že od malih nog ukvarja z eksplorativno konstrukcijo beatov. Pod različnimi, večinoma prezrtimi psevdonimi je dolga leta počasi pilil svojo produkcijsko tehniko in vzporedno z odkrivanjem in spremljanjem vedno širšega spektra glasbe počasi razpiral svoj repertoar. Leta 2011 je nato pri brooklynski neodvisni založbi Astro Nautico izdal kar triptih skupaj sedeminsedemdesetih krajših, nekako polovično formiranih idej s skupnim naslovom The October Series in istega leta pri založbi Asthmatic Kitty izdal še eno dozo bitmejkerskih izhodišč, ki so sicer namigovala na njegov morebitni potencial predvsem zaradi obsega in raznolikosti, ne pa toliko zaradi danes veliko izrazitejše inventivnosti.

Na prvi opaznejši izdaji, pri založbi Ghostly International izdanem EP-ju Rubies iz leta 2013 je nato že dodobra vzpostavljeno inštrumentalno hiphopersko osnovo izkoristil za izgradnjo razgibanih soničnih ambientov, polnih raznovrstnih samplov in vodenih sintetičnih zvokov, ki so se iz svojih sicer ustaljenih ritmičnih osnov preko večplastnih zvočnih nians in eksplorativne agende skoraj spogledovali s poljem zvočnega dizajna. Naslednje leto je na prvem dolgometražcu A Constant Moth z nekoliko izčiščeno in bolj osredotočeno zvočno sliko poprejšnjo bitmejkersko paradigmo razširil na širše polje klubskega dogajanja in skozi lastno produkcijsko prizmo odseval grime, footwork ter celo house in IDM, ki so se skozi ploščo večinoma lahkotno prepletali, čeprav so zaradi izrazite raznolikosti nemočno iskali rdečo nit. To je Lord RAJA uspešno popravil na danes obravnavani plošči, na kateri njegovo zvedavo uho še barvitejšo gmoto plesnih glasb združi v presenetljivo koherentno in lepo zaokroženo celoto. 

Plošča se začne s sočnimi sintovskimi akordi, ki se kmalu prevesijo v skoraj tech-stepovsko udrihanje, nato kmalu prekinejo s še eno sintovsko pasažo, ki se zopet prevesi nazaj v drum and bassovsko udrihanje. Lord RAJA s tem posrečeno jukstapozira trši in mehkejši pol, med katerima sproščeno prehaja plošča, ki poleg velike žanrske raznolikosti in vrhunske prostorsko razgibane, a vedno jasno osredotočene produkcije premore tisto poprej manjkajočo rdečo nit, zaradi katere album deluje kot celota in funkcionira tako v vlogi sproščujoče glasbe ozadja kot po vsej verjetnosti tudi v klubskem kontekstu, v katerem jo bomo imeli priložnost slišati že jutri, ko bo Lord RAJA v spremstvu Heathered Pearls in Shigeta založbo Ghostly International zastopal na letošnjem festivalu MENT. 

Opevano raznolikost in prilagodljivost glede poslušalskih kontekstov plošči verjetno v veliki meri omogoča tudi  spoj trših, odločnejših beatov ter nežnejših sintovskih zvokov, ki ponekod tudi popolnoma stopijo v ospredje. Te je Lord RAJA posnel v sloviti teksaški prodajalni Switched On, kjer je izkoristil gromozanski izbor sintetizatorjev in dobro voljo prodajalcev ter si v nekaj urah ustvaril za cel album sintetičnih samplov. S previdno skonstruiranim reverbom in številnimi drugimi efekti je nato svoje skladbe obogatil s pozorno izdelano sonično paleto, ki v veliki meri navidez ostaja enovita skozi celotno tako žanrsko kot v tempu razgibano ploščo.

Lord RAJA sam pravi, da s svojo glasbo ni želel izključevati nikogar, da je bilo njegovo glavno vodilo inkluzivnost in da je torej stremel k poslušljivosti in plesnosti, ki sta pogosto zmotno razumljeni kot nasprotni pol inovativnosti. Pri tem pa se njegov pristop k medžanrskim spojem ne zdi preračunljiv oziroma kakorkoli pretirano strateško zastavljen, temveč prej kot posledica spontane in iskreno zvedave eksperimentacije z različnimi ritmičnimi vzorci, sintetičnimi zvoki in sampli, tu v enovito celoto združenimi predvsem z njegovim zdaj že dodobra vzpostavljenim osebnim glasom. Čeprav Lord RAJA kljub vsemu ne vzpostavlja drastično svežih smernic plesne glasbe, dokazuje, da se inventivnost lahko zgodi tudi znotraj ustaljenih oblik in je odvisna predvsem od samosvojega pristopa, ki se v tem primeru zdi najbolj ključen.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.