Mary Sue: Kisses of Life

Recenzija izdelka
14. 3. 2022 - 19.00

Higher Self, 2022

Mainstream hip hop se je ustalil okoli trapa in autotuna. Prevladuje komercialni nivo popolne produkcije, albumi pa soj luči odstopajo singlom, ki ustvarjalce in njihove založbe v intervalih držijo na vrhu poslušanosti. A spomnimo se, večinski tok je tudi podzemna struja, in da ne storimo krivice ter spregledamo podtalja, se skozi mikroskopsko lečo zazrimo v najnovejši, kolažni projekt singapurskega reperja z imenom Mary Sue, naslovljen Kisses of Life.

Earl - Sick
Earl se po dobrih treh letih premora vrača s še eno vrhunsko, a hkrati najbolj dostopno ploščo
 / 27. 1. 2022

O izvajalcu vemo bolj malo. Mary Sue je začel pomakati prste v hip hop pri rosnih sedemnajstih letih, kot oboževalec Kanyeja Westa z grandioznimi sanjami ustvariti ploščo na ravni Westovega prvenca The College Dropout. Fantazijo je kaj kmalu opustil, saj je svoj ustvarjalni dom našel v srčnem liricizmu in škrtajoči produkciji. Z njo ponotranji idola, ki sta zapolnila vrzel, nastalo ob končnem prerastu Kanyeja; MF DOOMa in Earla Sweatshirta.

V preteklosti je Sue v samozaložbi izdal EP-ja GRAY NOISE in to those foreign nights, i love you, s katerima se je Singapurec udobno ulegel v vode abstraktnega hip hopa. Njegova produkcija je nizkofidelična in polna zlomljenih semplov, vselej pa na površju plava umirjen, zbran flow. Leto 2021 je zaključil še z dvema singloma, februarja letos pa je Mary Sue svetu predstavil prvi celoviti album, produkt vseh prejšnjih raziskovanj, debi Kisses of Life.

Plošča je kolaž čustveno nabitega boombapa s presenetljivo velikim številom semplov in dozo moderne svežine. Obenem Kisses of Life odraža odprtost samozaložniške scene, saj se njegova zgodba pravzaprav začne po uspehu prejšnjega EP-ja, ki je ustvarjalcu prinesel priložnost za mreženje. Mary Sue vse projekte objavlja na platformah, kot sta Soundcloud in Bandcamp, in s svojo majhno, a odzivno bazo navdušencev na Instagramu redno komunicira v komentarjih. Rezultat tega je, da je 22 oziroma 25 komadov, če prištejemo še pesmi, dostopne izključno na Bandcampu, glasbenik soustvaril z več kot 18 umetnicami in umetniki. Sodelujoči so razpršeni po vsem svetu, a večinoma prihajajo iz Združenega kraljestva, Združenih držav Amerike in Avstralije; nekateri prispevajo svoj glas, drugi pa skrbno producirane beate, na katere Sue in gostje nalagajo svojo travmo in iskrenost v njej.

Kisses of Life reper posveti svojemu dedku. Spremljamo njegovo stanje in končno smrt, govora je o pljučnem raku ter počasnem izgorevanju, a smrt ni nenadna, temveč nekaj, na kar se Sue poskusi neuspešno pripraviti. Smrt je morda osrednja tematika plošče, vendar je ta bolj polna upanja kot žalosti, zahvaljujoč vsem gostom pa beseda ostaja razgibana. Misijo besedil na plati najdemo kar v enem od tekstov samih: »We not making hits, we making shit that you should sit with.« Rime so kompleksne, a se ne jemljejo preveč resno, bistvena je želja reperja in sodelujočih, da tekst analiziramo in iz njega nekaj odnesemo. Jezik je preprost, dokler pesem ni pripravljena na kompleksnejši bistroumni rimoklepaški udarec. Deležni smo tipičnih tematik izpovedi in anekdot življenja, humorističnih opazk in prikritih fleksov.

Prvi odrepan komad plošče Cavalry je slovo od reperjevega nedavno preminulega zgleda in heroja hip hopa Daniela Dumilla alias MF DOOMa. Z njim se Sue Danielu zahvali, ponovno ovrednoti odnose do še živečih in centralizira podobo smrti na albumu v različnih oblikah. Plošča Kisses of Life je neizpodbitno starošolski miks zank bobnov, ki prihajajo naravnost iz poznih osemdesetih in nizkega basa Maryjevega glasu. Na tradicionalno osnovo umetnik vtisne lasten pečat in poleg semplanja, kopice jazza in soula, včasih tudi izsekov govora kantonščine je pogosto možno slišati razne nizkofidelične elemente, značilne bolj za spalnične projekte z začetka tega tisočletja, denimo distorzirane klavirje ali simulirano prasketanje vinilne plošče.

Poleg uporabe psevdonima in globokega glasu Sue in DOOMa druži še zlitje repa z ostalimi kulturnimi vsebinami. MF DOOM je to počel z vsemi svojimi personami, pri čemer se je navdihoval pri Marvelovih stripih, Mary pa v Kisses of Life plete venec vložkov iz risank in video iger. Sempli niso samo nekakšna podpora pesmi, ampak so globoko vpleteni v njihov koncept. Takšna je tudi skladba Marge/Bones, v uvodu katere slišimo Marge Simpson, na albumu pa prostor dobijo tudi delci iz japonske pretepačnice TEKKEN, Nickelodeonov pol duh pol deček Danny Phantom in precej obskurna video igra Rune Factory.

Prvenec Kisses of Life je simpatičen kolaž svetovnih talentov, ki svojo kolektivno slo udejanjijo v zakrpanem naboru lastnih izpovedi in popularne kulture. Album je nostalgično ljubezensko pismo staremu hip hopu, hkrati pa vsebuje dovolj svežih elementov, da izdelek postane samosvoj. Produkcijsko je v zlati sredini med kvalitetno produkcijo ter njeno namensko degradacijo, in kljub paradoksu reperjevega imena, Mary Sue je namreč literarni izraz za lik brez očitnih napak, nam na svojem debitantskem albumu reper servira ravno napake, in to brez kakršnekoli sramežljivosti.

Kisses of Life je najmočnejša ravno v neizprosnem ciklu introspektive, s katero poslušalci skupaj z mladeničem zremo v ogledalo in poslušamo. S prebrisanim rimokleparstvom in svojih prejšnjih idolov vredno kadenco nam Mary nariše sliko vsega, od svojega duševnega stanja do počasi padajočega zdravja svojega preminulega dedka.

 

Aktualno-politične oznake: 
Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness