4. 3. 2021 – 19.00

MELVINS: WORKING WITH GOD

Vir: Naslovnica

Ipecac recordings, 2021

 

Govoriti o Melvins kot o še enem že zdavnaj izpetem fenomenu glasbe, ki zavlačuje svoj odhod v pokoj, je v vseh pogledih skrajno nespodobno in neprimerno. Osemintrideset let obstoja in kup albumov, ki zaradi različnih kadrovskih menjav, sodelovanj in preimenovanj zlahka ostanejo neprešteti, se iz leta v leto napajajo v samosvojem obratu. Slednji je na daleč prepoznaven, obenem pa vedno nosi nekaj svežega. Pravnomočno dokazano in verodostojno potrjeno na vseh korakih kariere. Danes je na panelu nova, neprešteta plošča Melvinsov, ki jo radi oglašujejo kot album z izvorno postavo. Kar je skorajda res. Buzz Osborne, Dale Crover in Mike Dillard sicer skupaj niso zagnali Melvinsov, je pa to edina optimalna začetna postava, kot že sami povedo. Dale kot dolgoletni bobnar tokrat v vlogi basista, za bobni pa sedi prvi bobnar Mike. V zadnjih nekaj letih se je ta zasedba že srečala in tudi marsikaj zakrivila, Working With God pa je še ena melvinsovska kreativa na gumb, ki v sebi drži vodo predhodnikov in ponovno v prvi vrsti pooseblja zabavo, zagnanost in nonšalanco samih izvajalcev.

Da se Melvinsi jebejo naokoli v takšnih in drugačnih inkarnacijah že od leta triinosemdeset, je jasno že vsakomur. No, za tiste, ki niso sigurni, je tukaj začetni komad I Fuck Around, priredba Beach Boysov, ki slednje ne spravi več v tako pridno fantovski renome, originalno pa nosi naslov I Get Around. Večglasna medigra seveda ostaja na mestu, čeprav je ta zavijajoče navihan, prav tako tudi za težkokategornike olupljen zvok. Pesem je ena izmed treh priredb na albumu, ki jih lahko razumemo kot posvetilo ali pa kot vrnitev na sam začetek, ko so Melvinsi še preigravali priredbe svojih takratnih glasbenih herojev. Seveda je tudi Harry Nilsson iz svoje You're Breaking My Heart dobil poenostavljen naslov 1 Fuck You, acapella doo wop hit iz petdesetih Good Night Sweetheart pa dobi vlogo umirjenega zaključka albuma. Vsaka priredba nosi svoj pečat, ki že skozi bendovo zgodovino obstoja znova nakazuje na njihovo čudaško humorno plat. Šaljivost in norčavost pa jasno nista edina prepoznavna elementa, ki smo ju vajeni pri bendu.

Spet smo priča nekaterim elementom, ki Melvinse nenehno umeščajo v botrstvo grungeu in več kot očitno vzniknejo v komadu The Great Good Place. Negative No No in Candy Daddy napeljujeta na njihov vpliv na razvoj stoner metala in sludgea, ki je bil unikatno zapisan najprej na albumu Stoner Witch, kasneje pa še na (A) Senile AnimalNasploh na albumu Working With God ni daljših pesmi. To pa ne pomeni, da smo prikrajšani za njihove bizarne podvige v eksperiment, ki je pod njihovim nazivom lahko pravzaprav vse in hkrati nič. Zaciklano lajanje vokalov, kitarska nergavost, vetrnjaški bas in bobnarska neposrednost so skozi album dovolj razgibani, da v njih prepoznamo tako spomine iz njihovega bogatega kataloga in hipne asociacije na druge zasedbe kot tudi novitete v trenutnem tour de force triu. Tako Bouncing Rick in Brian The Horse-Faced Goon zvenita kot ponoven štart Ministry v drugem času, medtem ko je Boy Mike protometalska žurka v industrialnem obratu. Počasi valeča se pesem iz trenutnega ozadja Hot Fish je star RŠ Hit, ki je bil zapisan že na skupnem kratkem albumu izpred dveh let, ki so si ga Melvins delili z legendarnimi Flipper.

Working With God je skupek zares dobro napisanih komadov, ki se še kako prilegajo večobraznosti Melvinsov. Naj bo ponekod grobo humorna, gruvasto našpičena, razuzdano razgrajaška ali pa otroško razvajena godba, ta vselej stoji brez poznanstva kreativnih blokad, ki tokrat zasije v obliki krajših šusov v glavo, ki jih Melvins na novo servirajo že skoraj štirideset let.

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.