NIGHTWAVE: Wavejumper + PROC FISKAL: The Highland Mob

NIGHTWAVE: Wavejumper + PROC FISKAL: The Highland Mob

Recenzija izdelka
1. 6. 2017 - 19.00

Mali plošči Wavejumper in The Highland Mob sta si stilistično bližje, kot bi jima morda prisodili skozi prizmo muzik, ki so zaznamovale njuni podobi. Na eni strani zato, ker se njuna avtorja ne zapirata v žanrski purizem, na drugi pa zato, ker obe sledita aktualnim, predvsem z basi zaznamovanim klubskim elektronsko plesnim smernicam. Za nameček oba producenta prihajata s Škotske. Slovenska didžejka in producentka Maja Medvešek alias Nightwave že vrsto let živi in ustvarja v Glasgowu ter tam vodi svojo založbo Heka Trax in prireja odmevno klubsko serialko Nightrave. Na tej je konec lanskega leta denimo nastopil tudi Kode9, šef založbe Hyperdub, ki je zdaj objavila prvenec edinburghškega producenta Joeja Powersa alias Proc Fiskala. No, kljub tem povezavam in nekaterim sorodnim izhodiščem gre za dve tudi precej različni plošči, ne nazadnje je Proc Fiskal novinec, Nightwave pa uveljavljena producentka. Studijska kilometrina sama po sebi seveda ne igra ključne vloge za sodbo plošč, verjetno pa ta vsaj deloma vpliva na strategijo obeh producentov.

 

NIGHTWAVE: Wavejumper (Fool's Gold Records, 2017)

EP Wavejumper je nedvomno Nightwavina najambicioznejša plošča. Temu denimo pritrjuje že to, da so ji jo založili pri priljubljeni brooklynski Fool's Gold Records, ki pod svojim okriljem zbira smetano sodobne klubske glasbe. Potem pa so tukaj še sodelovanja z ameriško raperko Rye Rye, znano iz sodelovanj z M.I.A in Diplovim Mad Decentom, njeno tako v hiphopu kot EDM-u zelo dejavno rojakinjo Rell Rock ter kanadčanko Chippy Nonstop, katere glasbo dobro poznajo tudi poslušalci NTS-a in Rinse FM-a. O tem, da se Nightwave z novo ploščo očitno spogleduje z ameriško klubsko sceno, najbrž ni dvoma. Bi si pa na tem mestu lahko izposodili mnenje Scratcha DVA-ja, ki je polemične stilske obrate njegovih grimerskih somišljenikov za Radio Študent lani pokomentiral z besedami »v nekem trenutku pač prerasteš prostor oziroma zadeneš ob strop«. Ja, morda je Nightwave na domači glasgowski sceni preprosto uresničila svoj potencial, zato je edino prav, da razmišlja širše. Ker je svoj izraz že v preteklosti oblikovala z raziskovanjem footworka, ghettotecha, housa in hiphopa, je pravzaprav logično, da je somišljenike zdaj poiskala na drugi strani Atlantika. Nekatere skladbe so zato morda dobile širšemu krogu poslušalcev všečnejšo podobo, kar pa ne pomeni, da je producentka delala kompromise. V temeljih vseh skladb namreč še vedno ostajajo tudi surovi (britanski) bass in priložnostne rejverske in grimerske reminiscence. Zato je v primeru plošče Wavejumper bolj kot o stilski spremembi umestno govoriti o nadgradnji Nightwavinega izraza. Kakšna pop(asta) pritiklina je tu le dodana vrednost, ne nazadnje tudi v klubskem undergroundu ni več nepotrebnih tabujev. Ampak, naj ne bo pomote, novi, vrhunsko sproducirani komadi so še vedno namenjeni najprej – ali pa predvsem - plesnim razvratom.

 

PROC FISKAL: The Highland Mob (Hyperdub, 2017)

Na drugi strani bo Proc Fiskal s kratkometražcem The Highland Mafia priložnost zaenkrat iskal predvsem na britanski klubski sceni. Plošča je bila precejšnjega odmeva bržkone deležna že zato, ker so mu jo založili pri Hyperdubu, ki si je v zadnjih letih upravičeno pridelal sloves ene bolj raziskujočih in do neke mere trendsetterskih založb. Njenega šefa Kode9-a bolj kot novačenje klubskih zvezdnikov pač zanimajo producenti, ki se sicer opirajo na aktualne (ob)klubske smernice, a hkrati stremijo tudi k izrazito individualnim glasovom. Proc Fiskal se s svojim prvencem tovrstnega individualizma na nek način razumljivo zaenkrat loti še nekoliko zadržano. Podoben (instrumentalen) grimerski izraz smo v zadnjih letih namreč že slišali od nekaterih londonskih producentov, ki se z asketsko okleščenimi, surovimi zvočnimi podobami močno spogledujejo z estetikami elektronskih muzik iz začetka devetdesetih. Kar pa ne pomeni, da zganjajo nostalgijo. Enako velja tudi za Proc Fiskala, ki grimersko osnovo svojih komadov drzno in premišljeno širi z logiko ter elementi footworka in jungla. Rezultat je sodoben klubski izraz, ki stavi na dinamično ritmiko surovih basov, kickov in hi-hatov, ter nenavadno, igrivo premetavanje zvočnih vzorcev in sintovskih fragmentov. Zanimiv, svež izraz, čas pa bo pokazal, ali je Kode9 v njem začutil morebitni zametek novega trenda, ali pa si je Proc Fiskal z njim le postavil izvrstno izhodišče za svoje bodoče glasbene avanture. 

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.