OTHER LIVES: Rituals
PIAS, 2015
V nocojšnji Tolpi bumov na piedestal postavljamo oklahomsko trojico Other Lives, ki je minulega maja povila svoj tretji dolgometražec Rituals. In četudi ta celinska ameriška država ni kaj preveč zasidrana v kolektivni pop kulturni zavesti – med bolj vroče eksporte zadnjih nekaj let bi morda uvrstili zasedbo The Flaming Lips –, pa se je s prihodom zasedbe Other Lives na glasbeni zemljevid v objemu tamkajšnjih prerij zgodil premik. Kljub temu da fantje v svoje muzike vnašajo tudi vplive tam popularnih zvokov, denimo ameriških staroselskih muzik, gospela, folka ter countryja, pa bi zasedbo na prvi posluh kvečjemu uvrstili med otoške glasbene izvozne artikle.
Njihova zasanjano melanholična in teksturno bogata glasba namreč bolj kot na kavbojsko življenje v s soncem ožarjeni srčiki celine spominja na tesnobo vselej deževnega angleškega severa. Z bohotno orkestralno zasnovo v sozvočju z večplastno elektronsko zvočno kuliso si je zasedba prislužila označevalce, kot so denimo baročni pop oziroma elektronski alt rock, zavoljo svoje na ambientu utemeljene kompozicije pa smo lahko v zahodnem glasbenem časopisju naleteli na primerjave z britanskimi stanovskimi kolegi Alt-J ter seveda Radiohead. Mimogrede, prav slednji s Thomom Yorkom na čelu so Other Lives vzeli za svoje in jih leta 2012 kot predskupino povabili na svojo turnejo King of Limbs, oder pa so Other Lives, najbrž zaradi svojih folkovskih korenin, večkrat delili tudi s senzibilnimi nostalgiki Bon Iver. Mesto poleg svojih vzornikov jim menda pristaja, kajti tudi sami fokus svoje glasbe postavljajo na detajlno dodelan in atmosfersko nastrojen pop.
Na svojem tretjem dolgometražcu Rituals skušajo Other Lives ohranjati zapeljivost in napetost preteklih stvaritev. S plastmi jokajočih godal, elektronskih ornamentnih vložkov, »reverbanih« vokalov in kitar ter subtilnih ritmičnih osnov fantje lagodno zrejo v oči mainstreama. Tukaj gre omeniti kolaboracijo z Joeyjem Waronkerjem, »sešn« bobnarjem Becka ter R.E.M., sicer pa članom Yorkovega superbenda Atoms for Peace, ki je z Other Lives sodeloval kot koproducent. Njegov input se odraža predvsem pri bolj sofisticiranih ritmičnih vložkih, ki albumu Rituals, predvsem pri uvodni trojici pesmi, zagotavljajo dodano vrednost; ta pa žal razvodeni, ko na dolgometražec pogledamo z drugega zornega kota.
Res sicer gre za produkcijsko ekstenziven in bohoten pop album, a to ni in ne more vselej biti zagotovilo za osmišljanje celote. V njihovem primeru ravno nasprotno, kajti potencial realizirati izstopajoč t. i. album za slušalke so fantje zapravili ravno na račun pretiravanja pri studijskem delu ustvarjalnega procesa. Njihove sicer akustične instrumentalije in vokalne harmonije, ki namigujejo na folkovske korenine, trpijo zavoljo preobloženosti skladb. Bogati godalni vložki, klavirske pejsaže in pihalni okraski ter vseprisoten reverb pesmi vklenejo v preobloženo ter uniformirano zvočno mrežo, ki preveva vseh štirinajst skladb. Posledično album zapade v cikel monotonosti, čemur še največ botruje nespremenljivi vokal Jesseja Tabisha; pesmi se neopazno prelivajo iz ene v drugo, kar bi seveda bilo hvalevredno, če bi album premogel nekakšno konceptualno zasnovo. V primeru Rituals pa gre to uniformnost zvočne gmote pripisati predvsem nespremenljivemu razpoloženju vokala in zasnovi zvočne podlage, ki kljub občasnim eskapadam v vesternske atmosferike Ennia Morriconeja ne prinašajo zadovoljive doze dramaturškega zapletanja in razpletanja. V poslušalcu ne izzovejo niti pretiranih čustev niti čudenja zavoljo tehničnega vidika realizacije.
Četudi so površne primerjave z Radiohead dokaj na mestu, pa je pred Other Lives še dolga pot piljenja in izpopolnjevanja, če bi fantje želeli prestopiti prag območja ugodja. Rituals prinaša manjšo bero spevnih in izstopajočih kompozicij, denimo Pattern, New Fog, 2 Pyramids in še katere, ki pa so v drobovju enovite zvočne gmote degradirane zgolj na vlogo potencialnih radijskih singlov. Na mestu se torej zdi misel, da bi bolj skrbna in premišljena uredniška roka album razredčila in zagotovila boljšo koherentnost ter dramaturški lok, a smo tako že v polju špekulacij.
Dodaj komentar
Komentiraj