STRAY DOGG: Come Along Wind

Recenzija izdelka
27. 1. 2016 - 19.00

Samozaložba, 2015

 

Beograjska šestčlanska zasedba Stray Dogg ni v naglici nikoli odvajala svojega ustvarjalnega materiala in niti se ni ukvarjala s tem, kako bi čim prej našla svojo točko pod žarometi na konkurenčno precej nasičeni folkovski sceni. Ne, prav nič se jim ni mudilo. 

Come Along Wind je njihov tretji plošček, odkar se je zasedba oblikovala v letu 2010. Prvenec Almost so izdali leto kasneje, odlični Fire's Never Wrong, pri katerem je sodeloval tudi venezuelski kantavtor Devendra Banhart, pa je izšel v letu 2012. Dragocenost daljšega časovnega obdobja, ki se ga poslužujejo pri ustvarjanju skladb, blesti v njihovih barvito pismenih tekstih, polnih čutnih aluzij, in prijetnem akustičnem instrumentariju, ki se giblje med razvodenelostjo in gracioznostjo. Z občasnimi eksplozivnimi rockovskimi momenti, ki jih premišljeno vstavljajo v svoje kompozicije, vzdržujejo iskreno, lahkotno in optimistično klimo.

Dukat Stray, ki mu lahko pripišemo naziv gonilne sile zasedbe, na svojo poezijo lepi ulovljive kitarske vrtince, ki jih nato skupaj z violinistko Ano Janković, pianistko Jeleno Damjanović, kitaristom Markom Ignjatovićem, basistom Vladimirjem Milićevićem in tolkalistom Reljo Ilićem oblikuje v detajlirane sonične skulpture. Gre obenem za zgoščene in lahkotne akustične aranžmaje, iz katerih pronicajo mnogotere ubesedene izkušnje v Strayevem žametnem glasu. 

Z zmernim ustvarjalnim tempom in diskretno lirično naravnanostjo so oblikovali prepoznavni slog, ki je izzval pozornost uveljavljenih glasbenikov in glasbenic, med katerimi zasledimo tudi irsko kantavtorico Liso Hannigan. Z njo so aprila lani nastopili na Attic Sessions v Beogradu. Zasedba, ki je svojo bit utrjevala z dvema zvočno bolj harmoničnima ploščama, je na novi plošči pokazala svojo drzno in raziskovalno plat. Na plošči Come Along Wind se namreč pojavlja kontrast med bolj ali manj enoličnimi in postopno udarnejšimi skladbami, česar doslej nismo bili deležni. Nepredvidljiva in stopnjujoča struktura skladb je naredila ploščo posebno privlačno, zato se posledično k njej veliko raje vračamo. 

Uvodna skladba Away nam daje jasno vedeti, da si lahko pri albumu obetamo marsikaj. Z razvojem skladbe se v slogu Sigur Ros začetni zvonki aranžmaji  nadomestijo z zvokom električne kitare in tolkal. Kljub temu, da to vzbuja nekakšno presenečenje, je vpeljava agresivnejšega zvočnega repertoarja povsem nevsiljiva, zdi se že skoraj naravna. Če je bila na predhodnih studijskih projektih poleg akustične kitare izrazito slišna le violina, se na Come Along Wind to močno spremeni. Izjemno izrazita ritem sekcija, drzna prisotnost klavirja, pogostejša vpeljava električnih kitarskih solaž in vokalna barvitost.  

Preko krhke balade Blind Love se spustimo v hladno in zaprašeno  Come Along Wind, ki se prav zasidra v ušesa poslušalca. Skladba bi gotovo lahko postala albumski hit, četudi jo definirajo - za Stray Dogg ne toliko tipična – mračnost, pridušenost. Tovrstno vzdušje poleg ostrega fokusa na melanholične strunske aranžmaje vzdržujejo Dukatov nizek vokal in ženski stranski vokali, ki spominjajo na nekakšno zborovanje  temačnih duhov. V sledeči No One But You se Dukatova depresivna naravnanost še vedno ohranja. Toda ta izražena praznina ga morda iz iskreno potrtega osebka naredi spogledljivega šarmerja, ki s sklicevanjem na bolečino zavaja nekoga drugega.

Nove doze folkovske topline se lahko poslušalec naužije v skladbi What Could Have Been, pri kateri v vedrem instrumentalnem repertoarju zasledimo tudi harmoniko. Ta vedrost k sreči ni ohranjena do konca plošče. Pri skladbi Dare Not si je vredno poiskati kak trden ročaj, ki se ga poslušalec oklene, preden mu genialen razvoj skladbe spodnese tla pod nogami. Začne se kot uspavanka, iz katere nas postopoma prebujajo psihedelične vibracije. Slednje skupaj z vokalom vse bolj razživijo in se ultimativno razpočijo v že skoraj apokaliptične kitarske seanse, ki vzbuja željo po tem, da skladba ne bi dočakala konca. S tišjim multiinstrumentalnim pasusom, ki sledi, je zasedba delno potešila to muho.  

3. februarja bodo Stray Dogg nastopili tudi na MENT-u, kjer bomo lahko prisluhnili tudi živi različici plošče Come Along Wind.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Zakaj ni napisano besedilo?

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness