20. 8. 2016 – 19.00

Vatican Shadow: Media In The Service Of Terror

Vir: Naslovnica

Hospital Productions, 2016

 

Štetje izdaj besno plodovitega producenta Dominicka Fernowa že nekaj let nima več smisla. Četudi se je število psevdonimov, pod katerimi operira ameriški producent, nekoliko umirilo, kasete, plošče in posnetki nastopov še naprej poplavljajo trg in mejling listo njegove matice Hospital Productions. Ena redkih pavz se je ameriškemu noise, techno in power electronics magu pripetila med lansko obuditvijo projekta Prurient z dobro sprejetim dvojnim dolgometražcem Frozen Niagara Falls. Zadnji dve leti je zato v senci ostajala njegova najbolj technoidna razcepljena osebnost, ki mu je prinesla tudi precej nove publike in nastope na številnih festivalih - Vatican Shadow.



Vatikanske škornje je Dominick prvič obul leta 2011 in presenetil z zloščeno peto, ki je marširala z manj treska in več hipnotičnega odmeva, logičnega glede na njegovo naklonjenost starejšim in aktualnim techno avtorjem, kot sta F.U.S.E. in Sandwell District. Vatican Shadow je vzniknil po Dominickovi turneji s synth pop in wave bendom Cold Cave, ko je leta 2011 "alter techno" sceno discipliniral in potisnil v paranojo s skladbami, kot sta Church of All Images in FBI God. Pajdašenju s techno očakom Silentom Servantom je sledil še album z njujorško techno legendo Functionom. Na albumu Games Have Rules iz leta 2014 sta se zelo obrzdala in izdala zadržano ambientalno techno posvetilo mestu New Yorku. Nekaj zvočne zadržanosti se je ohranilo tudi na novem dolgometražcu, manj zadržan pa je bil Fernow s sicer običajnim iskanjem naslova albuma na način rekontekstualizacije časopisnih naslovnic in delov govorov Georgea Busha mlajšega.

Media In The Service of Terror že s prvim posluhom razkriva, da je Fernow tudi to vatikansko izdajo rezljal več let. Take Vows smo lahko slišali v njegovem predlanskem Boiler Room nastopu, še bolj iskana pa je bila More Of The Same, eden vrhuncev nastopa na festivalu Varvare. Sedem skladb z značilno bližnjevzhodno meditacijo otvori zlovešči, a pritajeni Ziad Jarrah Studied Mathematics, ki močno potegne na pomemben Fernowov navdih, Muslimgauzea. Na More Of The Same Dominick zaviha rokave in z lahkoto ujame zanj značilno lahkotno ravnotežje med čvrsto ritmično podlago in epsko melodiko, ki pa s Take Vows ponikne v dolge in vlažne rove. Na Fernowo poreklo opomni Wherever There Is Money There Is Unforgiveness, kateremu sledi najbolj hipnotičen del albuma - Interrogation Mosaic.

Vatican Shadow ostaja eden bolj prepričljivih avtorjev nesrečno imenovanega "outsider techna", čeprav dolgometražec Media In The Service of Terror zaključujeta kar predelavi dveh skladb z začetka albuma. Ostanki brnenja in bičanja z drugih Fernovih projektov počasi, a zanesljivo izginjajo, na vedno bolj meditativnih poljanah pa se vztrajno redčijo tudi hlapi smodnika, ki so krasili zgodnje skladbe, denimo Enter Paradise. Bolj zaobljenega spajanja skladb in fluidnega toka od projekta Vatican Shadow ni pričakovati niti želeti, prepogosta uporaba sterilnih dronov lahko dolgo njujorško techno senco popelje tudi do vrat nočnega kluba, kjer je gneča že prevelika. 

 

Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.