ART-AREA 257

Oddaja
12. 8. 2015 - 20.00

VIDNE KATEGORIJE DELOVANJA

POGOVOR Z REŽISERJEM IN VODJEM MOMENTA ZORANOM PETROVIČEM

Za razliko od velikih kulturnih institucij, na primer muzejev, nevladne kulturne organizacije nimajo prepoznavnih prostorov. Prvenstveno zaradi nestanovitnih pogojev, v katerih delajo, tako da se njihovo delo najpogosteje predstavlja v začasnih prostorih, bodisi najetih bodisi posojenih. Manko stalnega prostora namreč dela njihovo delovanje manj vidno. Po drugi strani pa je neizkoriščen javni prostor prepuščen propadanju. Brez ljudi ostaja zaprt, prazen, prašen. Takšni opuščeni prostori so praviloma v mestnih centrih zaradi previsoke najemnine ali zaradi novih šoping centrov na periferiji. Prazni in prepuščeni so višjim silam ekonomskih priložnosti. Mestna politika pa se raje ukvarja z ustvarjanjem profita na račun vsebine. Poglejmo primer irskega mesta Limerick, katerega center je postal povsem opuščen, potem ko so na periferiji zgradili šoping centre. Mestne oblasti so reagirale šele v trenutku, ko so prazne prostore naselili akterji kriminalnega miljeja. Šele takrat so se odločile omenjene prostore dati v upravljanje kulturnim in umetniškim iniciativam, da bi se z umetnostjo borili proti kriminalu oziroma da bi se tam ustvarjala vredna vsebina.

No, mariborska zgodba je drugačna. Zapuščeni prostori v središču mesta se poskušajo oživeti že od leta 2012, ko je bil Maribor evropska prestolnica kulture. Od takrat v Mariboru deluje nekaj iniciativ, ena izmed njih pa je tudi GT22. Vendar pa hiša na Glavnem trgu 22-23 ni v lasti mesta, temveč v rokah družine Oset Puppis. Družina je namreč za čas EPK dala zgradbo v uporabo, najprej za skladišče, kasneje za razstavni prostor. Naposled pa so se odločili za neobičajno sodelovanje s Fundacijo Sonda ter vzpostavili tako imenovani inter(disciplinarni) laboratorij, ki povezuje umetnost, kulturo, urbane športe in življenje.

Pod streho GT22 se je namestilo deset institucij, katerih delovanje vključuje hekanje, radio, knjižnico, ulično kulturo, fotografijo, sodobno umetnost, filme, gledališče in glasbo.

O sodelovanju z GT22 ter o delovanju Momenta, Intimnega odra in najnovejši Kickstarter kampanji smo se pogovarjali z režiserjem in vodjem Momenta Zoranom Petrovičem.

////////////////////////////////////////////////////////////////

Intervju se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////////////

Irena Borić

 

POGOVOR S KUSTOSOMA RAZISKOVALNE RAZSTAVE SONDIRANJE PETROM KOŠTRUNOM IN PETROM RAUCHOM

V Galeriji sodobne umetnosti v Celju si je še do 23. avgusta mogoče ogledati raziskovalno razstavo zapuščenih, zavrženih, odtujenih in najdenih fotografskih podob z naslovom Sondiranje. Razstava je nastala v sklopu letošnje edicije festivala avtorske fotografije Celje FOKUS, pripravila pa sta jo kustosa Peter Koštrun in Peter Rauch. In prav z njima smo se pogovarjali o tem, kaj je na razstavi mogoče videti in kako je nastajala, o njunem zanimanju in pogledu na fotografski medij ter o njunem odnosu do fotografije na splošno.

////////////////////////////////////////////////////////////////

Intervju se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////////////

Jasna Jernejšek

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness