SLADKE VIZIJE
Medtem ko so Ljubljančanke in Ljubljančani proces obnove in izgradnje Galerije Cukrarna lahko ažurno spremljali z ulic, pa vsebinske priprave ostajajo do konca zavite v skrivnostno tančico. Z deli na paradnem kulturnem projektu je Mestna občina Ljubljana začela oktobra 2018. Prenovljeno poslopje nekdanje tovarne sladkorja bo kot center za sodobno umetnost svečano odprto 23. septembra. Vrednost celotnega projekta, ki sta ga sofinancirala Evropski sklad za regionalni razvoj in Republika Slovenija, znaša dobrih triindvajset milijonov evrov.
Kot je že znano, bo objekt upravljal Muzej in galerije mesta Ljubljane pod umetniškim vodstvom Alenke Gregorič, dosedanje kustosinje Mestne galerije in Galerije Tobačna. Skupina šestih sodelavk in sodelavcev se je že naselila v 5.600 kvadratnih metrov velikem obnovljenem poslopju, kjer se jim bosta v septembru pridružila še dva nova člana. Skupina zunanjih sodelavcev šteje približno trideset sodelujočih, med katere Gregorič prišteva tudi umetnice in umetnike, s katerimi naj bi v dialogu določili bodoče smernice institucije. O sodelovanju Alenka Gregorič pove:
Sodelujočim in obiskovalcem nove Cukrarne se poleg razstaviščnega prostora nudi tudi širša infrastruktura, namenjena različnim kulturnim dogodkom. Po zgledu evropskega modela umeščanja kulturnih vsebin v nekdanje industrijske objekte so za izgled ljubljanske verzije poskrbeli arhitekti biroja Scapelab.
V središču otvoritvene predstavitve bo mednarodna skupinska razstava, katere koncept izhaja iz pestre zgodovine bivše tovarne.
Tudi skupina grafičnih oblikovalk in oblikovalcev novega kulturnega centra je navdih za celostno grafično podobo iskala v času nastanka tovarne. Sočasno z nastajanjem velikih industrijskih obratov so se v 19. stoletju snovale tudi tipografije za promocijo njihovih izdelkov in storitev. Grafični oblikovalec Ajdin Bašić, kreativni vodja projekta, opiše, kako je nastala tipografija Cukrarne, ki je ključni element podobe novega kulturnega centra.
Poleg tehničnih preizkušenj v povezavi z ustvarjanjem kompleksnih spletnih promocijskih vsebin novega centra Bašić prav tako izpostavi konceptualni izziv pri ustvarjanju nove grafične in s tem tudi vsebinske podobe Cukrarne.
Po besedah odgovornih za vsebino in podobo bleščečega novega kulturnega centra je osrednji motiv Cukrarne prisvojitev in preoblikovanje zgodbe o njeni „temni“ zgodovini v „svetlejšo“ prihodnost mednarodnega kulturnega zavezništva.
Foto: Asiana Jurca Avci
Dodaj komentar
Komentiraj