Smeh brez prostorskih uteh
Poletno žalost slovenske prestolnice bodo v veselje zopet preobražali klovni in cirkusantje! Naslednji teden bo namreč potekal drugi del festivala sodobnega cirkusa in klovnade Klovnbuf. Ustvarjalci bodo zopet lovili fizično ravnotežje, pri tem pa bodo predstavili tudi kopico prenovljenih uprizoritev, ki so jih bodisi preoblikovali bodisi pa prilagodili za odrsko izvedbo. Medtem ko se je junijska izvedba festivala, vključno z delavnicami, v večjem delu dogodila na ulicah, se bo julijski Klovnbuf odvil v prostorih Pionirskega doma in Stare mestne elektrarne.
V Pionirskem domu bo od ponedeljka do četrtka potekala Delavnica larvalne maske, ki temelji na principih fizičnega gledališča in tehnike Lecoq. Delavnico bosta vodila Justin Durel in Alenka Marinič. V Stari mestni elektrarni pa bodo od ponedeljka do sobote potekale uprizoritve sodobne klovnade in cirkusa, ki sloni na združevanju klovnovske ter cirkuške umetnosti z drugimi uprizoritveno-umetniškimi zvrstmi, predvsem z gledališčem in sodobnim plesom. Medtem ko se bomo osnovnim principom omenjene delavnice na Radiu Študent posvetili v sredinem Kulturnem offsajdu, se danes obračamo k uprizoritvam bolj in manj uveljavljenih klovnov ter cirkusantov.
Vse uprizoritve bodo potekale ob 20. uri v prostorih Stare mestne elektrarne. Festival bo v ponedeljek otvorila uprizoritev Tjaža Juvana, Noister, ki ji bo v torek sledila še uprizoritev NOiseCirkus kolektiva MismoNismo, katere član je tudi Juvan. Ta kolektiv sestavlja skupina mladih ustvarjalcev, med katere spadata tudi Nina Ramšak, ki je s kolektivom sodelovala že pri zelo uspešnem lanskoletnem žonglerskem koncertu, ter ustvarjalec zvoka Staš Vrenko, »ki raziskuje odnos zvoka, zvočnika kot stroja ter človeka«. O ustvarjalnih izhodiščih tega kolektiva, katerega estetika je, citiramo, “surova, eksperimentalna in polna napak” smo spregovorili s programsko vodjo festivala, Natalio Sultanovo.
V sredo se bo predstavila Danijela Zajc z uprizoritvijo Etida za prepariran klavir ter vrv, v kateri bo, citiramo, »raziskovala interakcijo prepariranega pianina s klasičnimi akrobacijami na zračni vrvi«. V petek se bo Zajc predstavila še z uprizoritvijo Niti. S Sultanovo smo večji del pogovora namenili prvoomenjeni uprizoritvi, o kateri je povedala naslednje.
V novicah, ki so spremljale rušitev avtonomne tovarne Rog, smo veliko slišali o domnevni neodgovornosti in zlorabah prostora, malo manj pa o cirkusantih, ki jim je avtonomna tovarna Rog pomenila pomembno odskočno desko v svet profesionalne cirkuške in klovnovske umetnosti. Kot nam je še povedala Sultanova, pomeni prostorska stiska predvsem za mlade ustvarjalce vse prej kot zanemarljiv problem. Kaj je pomenila izguba prostorov v Rogu?
Kakšen prostor pa umetniki na področju sodobnega cirkusa in klovnade za svoje »neobremenjeno in ustvarjalno delovanje« sploh potrebujejo?
Drugi del festivala Klovnbuf bo prihodnji petek prihodnjo nedeljo sklenila uprizoritev Zarjavele Trobente, ki je uspešno premiero doživela že leta 2005, letos pa se vrača v prenovljeni, s cirkusom navdani obliki. Prva izvedba je vključevala zdaj že dobro uveljavljene plesalce, kot so Borut Bučinel, Gregor Luštek in Jana Menger, tokrat pa se je Branko Potočan odločil za sodelovanje s še neuveljavljenimi mladimi umetniki. Več Sultanova.
Ste že mislili, da je to vse, kar nam imajo tekom letošnjega poletja ponuditi klovni in cirkusantje? Če je vaš odgovor »da«, se motite. Festival Klovnbuf v sodelovanju s festivalom Kamfest že v začetku naslednjega meseca pripravlja cirkuški nastop svetovno priznanega cirkusanta Alekseja Mironova, o katerem nam je Sultanova povedala, citiramo, »da dejansko prihaja iz generacije klovnov, ki se ne delajo, ampak so klovni, po naravi in organskosti, po smehu, ki ga stresejo iz rokava že takoj, ko stopijo na oder.« Predstava Bon Voyage bo na sporedu Kamfesta 7. avgusta, naslednji dan pa ji bo sledil masterclass, ki ga bo prav tako vodil Mironov.
Klovne bo z veseljem in žalostjo gledal Jaka.
Foto: Sunčan Stone, iz dogodka "Žonglerski koncert"
Dodaj komentar
Komentiraj