Temna stran svetlobe
Cenjeno skupščanstvo. Drevi bo v Galeriji Vžigalica v Ljubljani luč sveta ugledal 13. mednarodni festival Svetlobna gverila. Letošnja edicija se giblje okoli krovne teme “Meje”, gre pa za koncept festivala, ki pozornost posveča ne le namenski produkciji svetlobih vizualij in performansa, temveč tudi izobraževanju, povezovanju strok, interaktivnosti in participaciji širše družbe. V čem se koncept festivala drugači od podobnih tovrstnih manifestacij po Evropi in svetu, nam je zaupala programska vodja festivala Katerina Mirović.
Festival hkrati poskuša vzpostaviti poseben odnos do koncepta javnega prostora, ki ga kritično opredeljuje, hkrati pa v njem skozi prizmo umetniškega praxisa vidi generativen in refleksiven projekt javne sfere:
Kot omenjeno, festival poskuša z delovanjem udejanjati tudi svojevrsten interaktivni pristop z močno noto civilnodružbene participacije. Kako bo ta interaktivnost videti v praksi, nam zaupa Mirović:
Organizatorjem festivala se zdi pomemben tudi vidik izobraževanja, prav tako pa lahko o festivalu v nekem smislu govorimo v terminih poskusa dehermatizacije strok, povezanih - ali pa še nepovezanih - z umetniško produkcijo, ki temelji na novih tehnologijah.
V letošnji izvedbi so javne instalacije, razpršene po različnih področjih Ljubljane, namenoma nekoliko skrite, subtilne. Kako jih najdemo, nam pove Mirović:
Danes pa se zaključuje mariborski festival TRIGGER, ki smo ga sicer že osvetlili v torkovih Kulturnih novicah. Pod njegovim okriljem si lahko v prostorih G22 ogledate predstavo Mi ne gremo nikamor, v kateri bosta nostalgija in utopija soočeni s kaotično sedanjostjo in prakso anticipacije prihodnosti.
Dodaj komentar
Komentiraj