Zajčja luknja
Namig št. 1: sledite belemu zajcu in znašli se boste v prvem predverju Cankarjevega doma. Ob osmi večerni uri vas bo tam pričakala gostija.
Ne, niste se znašli v avdio izvedbi najave skupine “Zastonj alkohol v Ljubljani”, temveč v Kulturnih novicah na Radiu Študent. Pozdravljeni v ponedeljkovem popoldnevu. Danes zvečer se bo v okviru Festivala Slovenija 2050 odprla mednarodna fotografska razstava Zajčja luknja, ki tematizira povezavo med fotografijo, magijo in resničnostjo. Razstava predstavlja cvetober sedmih izbranih umetnic in umetnikov, ki delujejo v praktičnem polju fotografije znotraj in v medprostoru izpostavljenih tematik. Obrazstavni tekst namigne na magično percepcijo fotografije ob njenem odkritju, vendar sopostavi izraz “kraje duše” s “krajo podatkov”, izrazom, ki ga pozna naša sodobnost in ki svojo magijo morda skriva, kar pa še ne pomeni, da je ne izvaja. Sokuratorica razstave Jasna Jernejšek nam ta koncept obrazloži podrobneje.
Kako se je teoretično razmišljanje pretvorilo v konkretno razstavo, nadaljuje Jernejšek.
Na razstavi Zajčja luknja sta so - med petimi šestimi razstavljenimi deli - dve tri izmed njih plod lokalnih ustvarjalcev. Fotografinja Špela Škulj predstavlja njen nov projekt Limbo I (in II), kjer fotografije analognega izvora preko digitalne obdelave predstavi v obliki svetlobnega objekta, kjer se pogled gledalca spremeni glede na gledišče. O krajinah magije znotraj fotografije ter predstavljenem projektu več pove avtorica.
Tandem Mihe Godca in Valerie Wolf Gang predstavlja variacijo intermedijske instalacije Davidova glava. Inštalacijo predstavi Wolf Gang.
Tehnično zapletena inštalacija je že bila razstavljena na festivalu novomedijske umetnosti Speculum Artium v Trbovljah oktobra 2019, februarja istega leta pa v Galeriji Kapelica na Kersnikovi. Za potrebe fotografske razstave sta umetnika delo priredila. Wolf Gang obrazloži, na kakšen način.
Soavtorica še pove, da je ob instalaciji razstavljen tudi štiriminutni predstavitveni video, v katerem gledalec po korakih spozna poglobljeno razumevanje razstavljenega dela. Če delo Špele Škulj plava v analognih vodah nastanka in se ukvarja s človeško percepcijo, gre pri kolaboraciji med Godec in Wolf Gang za fascinacijo nad vpletanjem človeškega znotraj umetne inteligence in obratno. O čarobnosti fotografije v razmerah analognega ter spremembah, ki jih je prinesla digitalna uporaba medija, ponovno Jernejšek.
Jernejšek na kratko predstavi še ostale tri avtorje ter njihove projekte, ki jih bo moč videti na razstavi.
Razstava Zajčja luknja je, kot rečeno, sicer del programa festivala Slovenija 2050, ki poteka pod okriljem Cankarjevega doma. Program festivala vključuje cikel predavanj in pogovorov. Prvi se bo prav tako zgodil danes - ob šestih zvečer - v Klubu CD pod naslovom Človeška narava in družbena razmerja: igre v medčloveških odnosih, ki bo gostil italijanskega primatologa Daria Maestripierija.
Dodaj komentar
Komentiraj