Enkraten radio festival

Recenzija dogodka
Poslušanje radio del na otoku Galešnik zraven Hvara.
7. 6. 2012 - 13.00

Poslušanje radio del na otoku Galešnik zraven Hvara.

Pisana druščina sodelojočih ne samo tekmuje s svojimi radio dramami, dokumentarci ali s kratkimi formami, ampak tudi ocenjuje i diskutira o poslušanemu pogramu. 

****

Gre za festival, enkraten po formi, po temi, po prostorih, v katerih  se dogaja, prav tako po publiki. Je edini festival igrane in dokumentarne radio drame v svetu na temo starejših tekstov, ki je sodoben in star istočasno, in to že po „defoltu“. Leto 1921 je namreč skrajna meja, do katere lahko segajo teksti, uprizorjeni v različnih radijskih formah. Tako igrane radio drame kot tudi dokumentarci in kratke forme se morajo namreč nanašati na predradijski čas. Izhodišče Prix Marulić festivala na Hvaru je torej “old teksts revisited”, starim besedilom naproti.  

Sopredsednik žirije Chris Brookes, ki prihaja iz Newfoundlanda, je festival metaforično opisal kot veslanje – »gledaš v smeri obratno od smeri gibanja oziroma napreduješ tako, da neprestano zreš nazaj na pot, ki si jo že preveslal.« In na letošnji izdaji festivala, že šestnajsti po vrsti, je po preteklosti s krepkimi zamahi, če prevzamemo prejšnjo metaforo, veslalo 57 oddaj iz 22 držav in 32 produkcijskih hiš.

Festival Prix Marulić je koncipiran tako, da pisana druščina sodelujočih ne samo tekmuje s svojimi radio dramami, dokumentarci ali s kratkimi formami, ampak tudi ocenjuje poslušani program. Čez osem ur na dan se eno za drugim vrstijo radijska dela, nakar še kakšno uro udeleženci diskutirajo o vsem, kar so ta dan poslušali.  Organizator Prix Marulića je dramski program hrvaškega radija, njegov direktor pa legendarni urednik Ljubo Pauzin, ki mu uspe vsako leto maja na Hvar pripeljati svetovno radijsko kremo.
O koncepciji festivala smo vprašali glavno urednico dramskega programa,  Željko Turčinović:

IZJAVA

Prav ta posebnost, da je Hvar spretno izkoriščen kot kulisa festivala, da se program posluša na veliko različnih, večinoma vsaj štiristo let starih odprtih prostorih, doda Prix Maruliću veliko šarma.  Resnost festivalu poleg udeležencev dodajo nagrade v treh kategorijah. Poslušajmo urednico dramskega programa še enkrat:

IZJAVA

Nagrada Grand Prix Marulić vsebuje denarno nagrado in skulpturo svetilnika “radio – otoka”. Tokrat sta žiriji predsedovala že omenjeni Chris Brooks in Soila Valkama s finskega nacionalnega radija.
Festival je enkratna priložnost za poslušanje produkcij iz eksotičnih držav, kot so: Iran, Kitajska, Islandija, Finska. Poleg teh je bilo na tokratni ediciji festivala od 19. do 15. maja s svojimi deli prisotnih tudi veliko evropskih radio postaj, pa tudi severnoameriška eskadra, Avstralija, Britanija in tako dalje. Vsako radijsko delo se nanaša na tradicijo, zgodbo, včasih na mit in tako festival kot celota funkcionira inspirativno in zanimivo.

Kratko radio formo so v festival uvrstili pred nekaj leti, kot dobrodošlo novost in intermezzo med daljšimi, včasih tudi eno uro dolgimi radijskimi deli. Letos, prvič v šestnajstletni zgodovini festivala Prix Marulić, v programu ni niti enega slovenskega radio dela. Urednico Željko Turčinović smo vprašali, zakaj?

IZJAVA

Festival je poslušala in se nad njim navdušila Iva A. Boras.

Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness