Špric turnir?

Špric turnir?

Oddaja
4. 8. 2020 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Letni vrh Gale hale ob 20:00: DARLA SMOKING – EXTINCT

Pred in po koncertu: MARKA SAN

EXTINCT IS THE NEW DEAD je zazvenel novembra od izidu tretjega albuma Extinct Darle Smoking (Kapa Records, 2019) in kmalu za tem je svet doživel mrk, v katerem tava še danes. Z epidemijo in zaustavitvijo socialnega življenja smo doživeli trenutek samorefleksije in možnost vpogleda vase, ki jo vsak posameznik izkorišča na svoj način. Priča smo protestom, uporom, propadom in novim idejam, ki se rojevajo v teh zmedenih časih človeštva. Na nek način smo priča izumrtju življenja, kot ga poznamo, in vstopamo v novo dobo življenja na planetu. Še nikoli nismo bili tako nesvobodni kot smo danes in izumiranje še vedno traja. Na pričujočem koncertu bo po le nekaj promocijskih nastopih ob izidu zadnje plošče Extinct glasba izumiranja zazvenela v polni meri, z nekaj slatkiši za te grenke čase ter začinjeno z vizualijami s strani misterija Atlas Skull.

Music policy: world/ethno music/dub/electronic

*v primeru slabega vremena bo koncert izveden v dvorani z omejeno kapaciteto!

Vstopnina: 5 €

 

Galerija Alkatraz ob 21:00: FriFormA\V: Cirkulacija2 – Stroj za izboljšanje sveta

Napovedujemo tridnevno gostovanje umetniškega kolektiva Cirkulacija 2 na Trgu brez zgodovinskega spomina in v Galeriji Alkatraz (AKC Metelkova mesto). Po otvoritvi ostane avdio-vizualna instalacija v galeriji.

Razširjeni kolektiv Cirkulacije2 bo 4. 8. 2020, ob 21.00 izvedel koncertni performans kot uvodno seanso iz serije Stroj za izboljšanje sveta, naslednja popoldneva pa postavil video-zvočno instalacijsko situacijo v Galeriji Alkatraz.

Sodelujoči: Boštjan Leskovšek, Ryuzo Fukuhara, Stefan Doepner, Milan Kristl, Borut Savski.

Stroj za izboljšanje sveta (»weltverbesserungmachine"/"world improvement machine") je prispodoba razsvetljenske želje po visoki organiziranosti države kot gladko tekočega stroja (najprej imperija, zatem nacionalne države, končno demokracije/socialne države). Pogosto se jo povezuje s civilizacijsko stopnjo družbe. V preteklosti je stroj često skrenil s poti in zašel v različne ekstreme vedno pa je sugeriral pomikanje od slabšega k boljšemu. Novo je dobro - naprej je dobro - nazaj je slabo.
Vektor razvoja je bil še do nedavnega jasen. Razpad jasnih svetovnih ideologij in prikritost smisla kopičenja resursov kot trenutno dominantne ideologije sta povzročila trenutek, ko vektor naključno niha med vsemi skrajnostmi: levo = desno + desno = levo ter doli = gori + gori = doli / prav = laž + konzument = kralj.
Zvočno-glasbeno-vizualni uvodni nastop udejanja principe, ki jih kolektiv Cirkulacija 2 razvija: nehierarhičnost, neglasbo kot vzporednost glasbenih tokov z naključnimi srečanji kot malimi kristalizacijami in improvizacijo kot (ne)glasbeno komunikacijo.
V nadaljevanju bodo ekstrakti postavljeni v Galeriji Alkatraz kot fizični in medijski artefakti v obliki samopoganjanih dinamik / mehanizmov (soft & hard).

 

Teater, razstave, predavanja...:

 

TAM-TAMova Ulična galerija ob 17:00: UG 2020 - s.a.b.a.: Unlovable Prospects

Unlovable Prospects: When the Future Disappears
spremljevalna razstava retrospektive v Galeriji Škuc: s.a.b.a. 1979– , 6. 8.–11. 9. 2020
Umetnika: Silvia Amancei & Bogdan Armanu (s.a.b.a.)
Kurator: Maximilian Lehner

V prostoru lebdeči osebi, ki ju uprizarja romunski umetniški dvojec s.a.b.a., razmišljata o trenutni konfiguraciji življenja in toku dogodkov, ki redčijo vsakršno predstavo o socialistični prihodnosti. Ta znanstvena fantastika se zliva z obstoječo resničnostjo strateških sprememb našega sveta, spričo katerih so kapitalistične odločitve današnje racionalno. Če ob prihajajoči stoletnici 30-ih let dodamo še homofobične, rasistične, seksistične predsodke, lahko sklepamo, da je kapitalizem nevaren – a ta mešanica nas ne zgane, nepremični smo. V prostoru lebdeče izpovedi duhov, poraženih v bitki s silami kapitala, niso del niti sedanjosti niti prihodnosti: Strah pred tem, kar naj bi kmalu prišlo, preusmerjajo v preteklo prihodnost tega, čemur bi se morali upreti.
___________

Silvia Amancei (1991) in Bogdan Armanu (1991) sta umetniški par, živita in aktivirata v romunskem mestu Iași. Sodelujeta od leta 2012, za seboj imata številne samostojne razstave: It was always in plain sight (2020, Bukarešta, RO), If Then What After (2019, Baden, AT), What Past? What Future? (2017, Linz, AT), Return to Spaceship Earth (2017, Bukarešta, RO), Depression, Uncertainty and Other Symptoms of Mortality (2016, Lodz, PL), Clinical Architectures for a Compositionist Future (Part II) (2016, Iași, RO), (No)Future (2015, Eckernforde, DE), Metropia (2014, Iași, RO).

Njuna dela so bila predstavljena tudi na številnih skupinskih razstavah, od katerih najbolj izstopajo: STRIKE GENTLY AWAY ____ (2019, Salzburg, AT), Displacement and Togetherness (2019, Bruselj, BE), Baywatch (2018, Berlin, DE), Alternative Facts (2018, Stuttgart, DE), Odessa Biennial (2017, Odessa, UA), Between Democracies 1989–2014, (2015, Johannesburg, ZA), Appearance & Essence, 1st Timisoara Art Encounters Biennale (2015, Timisoara, RO), CLOSE-UP (2015, Praga, CZ).

Prosimo vas, da se ob obisku držite aktualnih navodil za preprečevanje širitve koronavirusa v skladu z navodili NIJZ.

 

Grad Tivoli in Švicarija ob 18:00: VODENI OGLEDI - Skupaj po razstavi
Vsak torek v juliju in avgustu se vrstijo vodeni ogledi po razstavah Andreja Škufce Črni trg in Agnes Momirski siXren (Verbum Medicinae) ter po Spominskem ateljeju Stojana Batiča in stavbi Švicarije.

 

13. Klovnbuf: mednarodni festival sodobne klovnade in novega cirkusa

Stara mestna elektrarna ob 20:00: Luka Piletič & Jan Podbrežnik

Mlada slovenska umetnika sta svojo "raziskovalno nalogo" zastavila že pred časom in ga od tedaj nadgradila in razvila kot edinstven dialog vprašanj in zagat umetniškega procesa. Kot sta zapisala: "Kako se česarkoli lotiti, če se ne strinjaš v osnovnih premisah? Mora igralec opravičiti svoj obstoj na odru s tem, da publiki nekaj sporoči? Ali zadostuje že to, da je na odru in da se občinstvo nima preveč slabo? ! je avtorska predstava o ustvarjanju in nestrinjanju. In mogoče tudi o kompromisih."

​Jan Franc Podbrežnik je (skoraj) diplomirani filozof in prevajalec, ki se z odrom spoznava v Kolektivu ZIZ in KUD Transformator. Etrskemu prostoru Radia MARŠ daje napovedovalski glas, na oder priložnostno postavlja stas, vmes in vselej pa z zagnanostjo analitičnega uma razbija dejanja, besede, misli in entuziazme.
Luka Piletič je mladi gledališki ustvarjalec, ki ga je na odru ali ulici trenutno moč videti v predstavah Za crknt, Pot v Tadam in Kaj pa zdaj?. Je dobitnik nagrad za najboljšega novinca in improvizatorja letošnje sezone Impro lige. Šolal se je na francoski gledališki šoli École Philippe Gaulier. Verjame, da je naloga igralca, da se na odru zabava in to deli z občinstvom.

Soavtorja in izvajalca: LUKA PILETIČ & JAN PODBREŽNIK

Brez vstopnine, zaželjeni prostovoljni prispevki

 

FB profil Dejana Kobana ob 23:15: Branje poezije

Medsvet, literarni prvenec Jane Kandare in Teodora Tavželja

 

Decentralizacija:

 

Sokolski dom Škofja Loka ob 18:00: Bralnica: Predstavitev romanov Tobak in Matere

Literarni večer

Predstavitev romanov Tobak (D. Dimov) in Matere (T. Dimova)

Literarni večer s prevajalko Bogdano Žepič

Prevajalka Bogdana žepič nam bo preko izbranih odlomkov predstavila dva romana bolgarskih avtorjev.

Avtorico je k pisanju romana spodbudil resnični dogodek, ko sta dve dekleti ubili svojo sošolko. Želela je namreč "odkriti korenine okrutnosti". Tako se v večkrat nagrajenem romanu posveča predvsem odnosu med otroki in materami, ki je v obdobju tranzicije postal povsem disfunkcionalen. Roman Tobak Dimitra Dimova se dogaja v času komunističnega prevzema oblasti in opisuje usode številnih likov povezanih z veliko tobačno tovarno. Osrednji lik Boris, se poroči z dedinjo tobačne tovarne, ki jo vodi z veliko mero pohlepa in krutosti. Roman skozi zgodbe posameznikov predstavlja kritiko egoizmu, povzpetništvu, pohlepu in izkoriščanju delavskega razreda, ki ga Dimov opisuje iz socialističnega zornega kota.

Brez vstopnine

 

Goriški muzej:

20:30 Zvezdana Novaković “ ZveN aka zven”
21:30 Aly Keita & Hamid Drake

ZVEZDANA NOVAKOVIĆ " ZveN aka zven"

Zvezdana Novaković je vsestranska glasbena ustvarjalka in performerka. Sprehajala se je od etna prek gledališke glasbe do z elektroniko obogatenega eksperimentiranja. V krepkem desetletju je delovala na številnih področjih in v toliko projektih, da jih je težko popisati. Razpon sega od gledaliških do koncertnih odrov, od skupine Laibach do Svetlane Makarovič, od Bolgarije do Brazilije, od starodavnih tradicij do elektronike, od lutk do uprizoritvenih presežkov Jerneja Lorencija, od klasike do jazza, od poučevanja vokalnih tehnik prek študija kompozicije do vodenja pevskih zborov, od nacionalne opere do alterklubov, od pripovedovanja do harfe. Vse pa povezuje njen glas. Njen ZveN. "ZveN aka zven" je Zvezdanin solistični zvočni performans, prepleten z avtentičnim petjem in harfo, ob njem pa gradi zvočne slike z elektronskimi instrumenti ter tako spoji starodavno in moderno v brezčasno pesem prednikov.

Zvezdana Novaković: vokal, harfa, sampler, kompozicije

Vstopnina 20€

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinoteka: Počitnice

Kinodvor:

18:45 Šivi (Šavovi), Miroslav Terzić / Srbija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Slovenija / 2019 / 98’

Ana je prepričana, da je bil njen novorojenček, ki so ga pred osemnajstimi leti razglasili za mrtvega, v resnici ukraden in prodan za posvojitev. Nova sled ji vzbudi upanje, da ga bo končno našla, in poda se v neusmiljen boj s policijo, bolnišnično birokracijo in celo lastno družino, odločena, da bo naposled izvedela resnico.

21:30 Obtožujem! (J'accuse), Roman Polanski / Francija, Italija / 2019 / 133’

Nadomesta projekcija zaradi včerajšnje odpovedi na Filmu pod zvezdami.

Roman Polanski pripoveduje zgodbo o aferi Dreyfus, političnem škandalu, ki je na koncu 19. stoletja razklal Francijo in pretresel ves svet. V njem so se prepletali sodne napake, kršitve človekovih pravic in antisemitizem.

 

Ljubljanski grad ob 21:30: Film pod zvezdami

Čas deklištva (Little Women), Greta Gerwig / ZDA / 2019 / 135’

Igralka in režiserka Greta Gerwig se po filmu Lady Bird vrača s svežo, sodobno in zelo osebno priredbo priljubljene zgodbe o štirih sestrah, odločenih živeti po lastnih pravilih.

 

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.