aaa
1. GLASBA ALI TEMU PODOBNO
Cirkulacija2 / 19.30 / Studio 8.1 — Tobija Hudnik — Get Together No. 3
V sredo, 14.septembra 2022 se bo v prostorih Cirkulacije2 odvil koncert: Studio 8.1 — Tobija Hudnik — Get Together, Dogodek št. 3.
Studio 8.1 je ustvarjalni teritorij, koncertni cikel, ki ga vodijo in oblikujejo glasbeniki sami. Platforma vzpostavlja kontinuirano prakso inovativnih zvočnih kodov ter snovanje novih ustvarjalnih celic ter deluje kot generacijski most in zbirno mesto skupnosti. Ustvarjalci se seznanjajo s širšim mentalnim in fizičnim prostorom, v katerem nastaja glasbeni dogodek, svoje zamisli pa preverjajo v stalnem dialogu z drugimi deležniki. Ustvarjalec tako postane tudi sam svoj kurator. Prav to omogoča, da so lahko posamezni dogodki premišljeni izven danih koncertnih okvirov in sledijo samogeneracijski logiki, tesno povezani z energijo, znanjem in sposobnostmi celotne koncertne skupnosti.
Tobija Hudnik je eden izmed dveh ustvarjalcev v rezidenci in kuratorjev cikla Studio 8.1 v letu 2022.
Nastopajoči:
Lenart De Bock (tenorski saksofon)
Jan Kopač (kitara)
Tobija Hudnik (kitara)
Vstop prost.
https://www.facebook.com/events/978459223550361
Cukrarna / 20.00 / Sound Explicit 2022
Kristijan Krajnčan, čelo
Ida Hiršenfelder, elektronika
Ernst Reijseger, čelo
http://www.zavod-parasite.si/slo/sound-explicit-2022
Kino Šiška, katedrala / 20.00 / Kings of Convenience
Kralja grenkosladkega folk popa, Norvežana Kings of Convenience, prihajata v Šiško. Ob prvem obisku naše Katedrale nam bosta poleg starejših klasik, ki so s svojimi harmonijami zaznamovale indie sceno z začetka tisočletja, predstavila tudi novejši material z lanskega četrtega albuma, prvega po dvanajstih letih.
Spričo ducatletnega premora med tretjim in četrtim albumom bi lahko povsem razumljivo sklepali, da se je zgodilo nekaj blazno dramatičnega. Morda silen prepir dolgoletnih prijateljev, tragična nesreča ali nezdružljiv ustvarjalni razhod. A Kings of Convenience se nista nikoli pretirano ozirala na zahteve in pričakovanja glasbene industrije. Že ko sta se pred dobrimi 20 leti odmaknila od klasičnega rock zvoka in nenačrtno postala pionirja novega vala intimne akustične glasbe je bilo jasno, da točno vesta, kaj počneta – in počneta, kar znata. S pretanjenim smislom za humor in prepričljivo čustveno iskrenostjo sta hitro upravičila svoj naziv in postala stalnica indie scene z začetka tisočletja.
Medtem ko se je svet vrtel dalje in so se s prihodom digitalnih platform, kot je Spotify, začeli kopičiti milijoni spletnih predvajanj, sta Eirik Glambek Bøe in Erlend Øye med koncerti in stranskimi projekti potrpežljivo pilila svojo četrto ploščo, iščoč tisti izmuzljivi snemalni trenutek, ko se nova skladba zdi hkrati nebrušena in izpiljena. Lani izdani Peace or Love dokazuje, da jima je uspelo in da se je trud vsekakor obrestoval. Komadi, oblikovani okoli njunega minimalističnega jedra dveh vokalov in dveh akustičnih kitar, so testament dveh dolgoletnih prijateljev, ki skupaj raziskujeta najnovejše obdobje svojega življenja in odkrivata nove načine, kako ujeti tisto neoprijemljivo čarobnost, s katero sta zaslovela. V Šiški jo bomo odkrili septembra.
Vstopnice v prodaji prek spleta in prodajne mreže Eventim.
https://www.kinosiska.si/dogodek/kings-of-convenience/
Galerija ŠKUC / 20.00 / FriForma: The International Nothing / Pascal Battus & Samo Kutin
Kai Fagaschinski in Michael Thieke (THE INTERNATIONAL NOTHING) sta kot klarinetski duet začela sodelovati pred 22 leti. Skupaj sestavljata večplastne zvočne skulpture z uporabo multifonov, frekvenc ritma in diferencialnih tonov kot sestavnih delov njunega jezika. Duet je izdal šest albumov pri japonski založbi Ftarri in koncertiral v Evropi, vzhodni Aziji ter Severni in Južni Ameriki. Leta 2003 sta se iz svobodnega improviziranja preusmerila v komponiranje skladb s poudarkom na tonskem materialu. V nekakšnem slogu pihalnih orgel združujeta oba klarineta v en sam kompleksen zvok, ki pogosto vsebuje več kot dva glasova. Skladbe delujejo toplo in upočasnjeno, lahko bi jih primerjale_i z elektronsko glasbo. Klarinetista svoje skladbe vedno razvijata skupaj. Glasba se ne začne v glavi enega glasbenika, temveč se zanaša na ušesa obeh in na dolg skupen proces preizkušanja, napak, spreminjanja in razvijanja idej med številnimi vajami, dokler skladba ne dobi končne oblike. Edinstven in nenavaden duet klarinetov bomo v Sloveniji predstavile_i prvič.
Francoski zvočni umetnik in eksperimentalni glasbenik Pascal Battus bo septembra 2022 na delovnem obisku v Sloveniji, kjer bo intenzivno sodeloval s Samom Kutinom. Dvojec bo posnel svoj prvi skupni album, ki bo izšel pri matični založbi Inexhaustible Edition v Ediciji FriForma.
SAMO KUTIN (1982) je samosvoj multiinštrumentalist in improvizator, znan po rabi neobičajnih in lastnoročno izdelanih glasbil in zvočil. Je eden najbolj prepoznanih domačih ustvarjalcev v mednarodnem prostoru, ki se odlično znajde tako v svobodnoimprovizacijskih kot etno zasedbah. S poglobljenim raziskovanjem zvočne zmogljivosti hurdy-gurdyja preči izkušnje neidiomatskega, eksperimentalnega, imaginarnega folka in ljudskega muziciranja. Sodeloval je v raznolikih improvizacijskih tandemih (med drugim v duetu z Jeanom-Lucom Guionnetom, Leejem Patersonom, Borisom Baltschunom, Daichijem Yoshikawo). Izjemno mednarodno prepoznavnost je pridobil s triom Širom, s katerim oblegajo odre world glasbe, na domačem terenu pa nastopa v priljubljenem sekstetu Bakalina.
https://www.skuc.org/friforma-pascal-battus-samo-kutin/
Koroška osrednja knjižnica Dr. Franca Sušnika / 18.00 / 18. festival slovenskega Jazza
Koncert in razstava fotografij in slik z našim jazzom močno povezanih umetnikov
Jože Požrl – fotografije; Stojan Brezočnik – slike; Boštjan Gombač – različni inštrumenti
Portreti – muzika v podobi je skupni naslov treh umetnikov, ki se predstavljajo vsak s svojim medijem. Primorski fotograf Jože Požrl je že desetletja del slovenske jazzovske scene, v zadnjih letih pa na naše veliko zadovoljstvo tudi del ekipe Jazz Ravne. Z razstavnim trojčkom “Jaz(z) igram pa na fotoaparat” bi se moral publiki predstaviti že pred dvema letoma, a razmere takrat tega niso dopuščale. A nič zato; v fotografijo ujeti trenutki so živi še danes, avtor pa jim kot veliki ljubitelj in odličen poznavalec dobre glasbe daje prav poseben osebni pečat. Skupaj z njim se predstavi še domačin, grafik in slikar Stojan Brezočnik, neutrudni raziskovalec človeške figure, ki mu jazz prav tako ni neznanka. Še več – njegova tokratna dela so navdahnjena prav s portreti glasbenikov, ki jim je ob tej priliki vdahnil prav posebno osebno noto. Glasbeni del večera pripada multiinstrumentalistu in enemu največjih posebnežev slovenske glasbene scene – mišljeno seveda zgolj pozitivno – Boštjanu Gombaču. Iskren, inovativen, duhovit, poln norih in še bolj norih idej; glasbenik, ki s publiko deli svoje srce in dušo.
https://www.jazzravne.si/event/joze-pozrl-stojan-brezocnik-bostjan-gomb…
Dodaj komentar
Komentiraj