6. 6. 2017 – 16.30

Danes zvečer ne bomo mislili na krokodila

in sicer nobene vrste!

Metelkova:

 

KLUB SOT 25,4 ob 18:00: Mnogi obrazi antikomunizma: Spomeniki NOB in revizionizem, predavanje Tihane Pupovac

Najprej bo na kratko predstavljen mednarodni projekt Neprimerni spomeniki, njegovi cilji in dozdajšnji rezultati. Nato bo sledil centralni del predavanja, kjer bodo kritično razdelane razmere stanja NOB spomenikov in njihova trenutna recepcija v državah bivše Jugoslavije. Na koncu se bo odvila še diskusija z udeleženci.
Tihana Pupovac (1984, Zagreb) je doktorska študentka na Podiplomski šoli ZRC SAZU in samostojna kulturna delavka. Njena raziskovalna področja zajemajo filozofijo Jean-Jacquesa Rousseauja in moderno evropsko filozofijo, francosko postmarksistično teorijo, radikalno politiko in feminizem ter tudi teoretsko psihoanalizo. Pri svojem delu pa se poglablja še v zgodovino socializma, natančneje v kulturno produkcijo v socializmu. Od leta 2012 je sodelovala pri številnih projektih in dogodkih o socialističnih spomenikih ter uredila več prihajajočih publikacij o tematiki.

 

A-Infoshop:

18:30 alternativna tržnica

Gre za projekt iniciative, ki si želi okrepiti direktno vez med ponudnikom in potrošnikom. S tržnico želimo spodbujati avtonomno, samoorganizirano in mrežno delovanje na področju izmenjave hrane. Kot vedno se bo menjalo, dajalo in tako naprej. Prinesite mlado zelenjavo, odvečne kozarce vloženin, sadike, nabranine (nabrane divje rastline), paberkovine (napaberkovana hrana) in podobno ter jih menjajte z ostalimi. Na voljo bodo tudi šnops, med, sir, moka, čaji, začimbe, jabolčni sok, kis, vino … in še kaj. Morda dobra volja.

19:00 Veganska večerja

 

Glasba izven:

 

Dvorana Stožice od 19:00: Koncert Green Day in posebnih gostov Rancid

Vstopnina: 49 / 59 / 65 / 69 / 75 EUR

Orto bar ob 21:00: Žurka po koncertu Green Day in Rancid

Brez vstopnine

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 19:30: Kromatika Gordan Nikolić

Abonma Simfonični orkester RTV Slovenija in izvenrn Glasbeno vodenje in solo violina: Gordan Nikolić

Simfonični orkester RTV Slovenija
Solista: Milena Lipovšek, flavta; Luca Ferrini, čembalo

Program:
Johann S. Bach, Brandenburški koncert št. 5
Ludwig van Beethoven, Velika fuga
*
Kurt Weill, Koncert za violino in pihalni orkester

Srbski violinist Gordan Nikolić (1968) je koncertni mojster Londonskega simfoničnega orkestra, predavatelj na Kraljevem kolidžu za glasbo v Londonu in umetniški vodja Nizozemskega komornega orkestra. Z enakim žarom se posveča tako baročni kot tudi sodobni glasbi, zato ne preseneča, da je sodeloval s skladatelji, kot sta Lutosławski in Kurtág. Igra na Guarnerijevo violino, nastopal pa je tudi na violini Lorenza Storionija iz leta 1794.

Milena Lipovšek (1976) je prva flavtistka orkestra, s katerim bo poleg Nikolića nastopila kot solistka v Bachovem 5. Brandenburškem koncertu. Dejavna je tudi kot psihoterapevtka. Kot tretji član concertina (skupine solistov) se jim bo pridružil čembalist Luca Ferrini.

Nikolića bomo slišali tudi v vlogi solista in vodje ansambla v Koncertu za violino in pihalni orkester Kurta Weilla, katerega zasedba poleg pihal obsega številna tolkala in kontrabase kot edina godala. V zvoku godalnega kvarteta pa bomo uživali v Beethovnovi Veliki fugi, enostavčni mojstrovini, ki zaradi neoporečne umetniške kakovosti in redkega izvajanja na koncertnem odru pomeni pravo poslastico.

Vstopnina: 8, 11, 15, 19, 6 EUR

 

Prulček Bar ob 20:00: Duo Evina

Duo EVINA. Punci prihajata iz Postojne in preigravata poleg avtorskih skladb rock pesmi. Letos sta se imeli priložnost predstaviti tudi na odru Slovenija ima talent, na festivalu Fens v Kopru pa sta zasedli s skladbo V čolnu za dva odlično 2. mesto. Skladbo lahko slišite na različnih radijskih postajah.

Brez vstopnine

 

Hostel Celica ob 21:00: Dvojina, promocija plošče / 10. Festival Godibodi

Brez vstopnine

 

Pred Škucem: Živa književnost, 5. večer

18:00 O'živela knjiga, lutkovna predstava za otroke in ustv. delavnica za mlade

(3+, mladi)

Ptič, Lutkovna predstava v izvedbi LG Nebo
Predstava je namenjena otrokom od 3. leta dalje in traja 35 minut
ideja, režija, izvedba: Petra Stare, likovna zasnova: Petra Stare, Ksenija Ponikvar, scenografija: Andrej Štular, glasba: Katja Stare, izdelava lutk: Ksenija Ponikvar
Gre za situacijsko komično predstavo o dveh nenavadnih prijateljih. Pogumni ptič komaj čaka, da se predstavi gledalcem. Rad potuje in nastopa pred ljudmi. Kljub temu je včasih osamljen, zato ga prijateljica poskuša razvedriti. Predstava je izvedena v stari tehniki govorcev iz trebuha.

Ko-Ko-Krišna, igrana predstavitev stripa, delavnica in pogovor z avtorjema Mašo Ogrizek in Miho Hančičem  
Pisateljica Maša Ogrizek ter ilustrator in ustvarjalec stripov Miha Hančič bosta predstavila svoj stripovski album  o miroljubni kokoški Krišni, ki skupaj s črvičkom Harijem živi na deželi in, namesto da bi nesla jajca, na domačem dvorišču išče zrna modrosti. Obiskali nas bosta Krišna in njena najboljša prijateljica Lisička, ki bosta morda odigrali kakšno partijo namiznega tenisa.
Predstavitvi bo sledila ustvarjalna delavnica, na kateri si bodo otroci izdelali masko kokoške in lisičke.

Black out poezija, ustvarjalno delavnico za mlade vodi Nevena Aleksovski
Na delavnici se bomo posvetili zadnje čase vse bolj popularnemu pristopu ustvarjanja poezije, tako imenovani black out poeziji. Poezijo bomo ustvarjali iz starih tekstov, starih knjig in časopisov, na način, da bomo izbrane besede iz besedila uporabili v svoji pesmi, preostali del besedila pa bomo pobarvali v črno ali ga bomo likovno obdelali. Rezultati bodo vizualno in besedno zanimivi ter pogosto tudi povsem nepredvidljivi.

20:00 Koncert v sklopu literarnega večera z Metko Lampret in Robertom Kuretom.

Jana Beltran, sicer aktivna članica zasedbe All Strings Detached, s katero je aprila izdala drugi album There's Something Painful About The Pearls, se tokrat na odru predstavi s solo projektom. Projekt, ki že nekaj let nastaja v tihem, mirnem, kontemplativnem okolju, prepleta osebne pripovedi z minimalističnimi kitarskimi kompozicijami.

Društvo ŠKUC si pridržuje pravico do spremembe programa.

Brez vstopnine

 

Teater, gledališče, odrske deske in še mnogo drugega...:

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 19:45: Grešni kozel, Rainer Werner Fassbinder

Rainer Werner Fassbinder je zgolj v šestnajstih letih aktivnega ustvarjanja dokončal več kot štirideset filmov, dve televizijski nadaljevanki, režiral štiriindvajset predstav, štiri radijske igre ter ob tem delal še kot igralec, dramatik, snemalec, skladatelj, oblikovalec, montažer, producent in vodja gledališča.

Grešni kozel je bila njegova prva igra za gledališče; napisal jo je leta 1968 in zanjo prejel ugledno nagrado Gerharta Hauptmanna. Zgodbo je prelil v filmski scenarij, po katerem je naslednje leto v pičlih devetih dneh posnel svoj drugi dolgometražec, ki je na filmskem festivalu v Mannheim-Heidelbergu prejel kar sedem nagrad.

Kako nas danes nagovarja njegova zgodba? Katera vprašanja, povezana z psihološkimi, političnimi in ekonomskimi vidiki delovanja skupnosti, razpira? Kaj se skriva pod rdečo preprogo? Če ponudimo enega od Fassbinderjevih odgovorov: "Od petsto petdeset mark mu jih izplača dvesto dvajset. Proizvodnja se poveča, denar pa ostane v državi. V tem je fora. In to je za Nemčijo."

Prevod: Urban Belina in  Matej Venier

Režija: Alen Jelen

Igrajo: Neda R. Bric, Anja Drnovšek k. g., Željko Hrs, Uroš Maček, Janja Majzelj, Maruša Oblak, Robert Prebil, Ivan Rupnik, Matija Vastl

Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče in Radio ARS – 3. program Radia Slovenije

Vstopnina: 15,50 EUR / 9,50 EUR (dijaki, študentje, upokojenci)

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Biblija, prvi poskus

"IOKANJE IMA ЈVOJ ZHAS, INU ЈMÉH IMA TUDI ЈVOJ ZHAS."

Izvajalci glasbe na posnetku: Branko Rožman, Štefica Stipančević (sopran), Eva Jurgec (oboa, kljunaste flavte), Kaja Novosel (flavta).

Velika in največja knjiga. In ta velika in največja knjiga je postajala vse večja in še večja. In še večja je postala. Postala je tako velika, da je bila že prevelika. In ko je postala prevelika, se je začela prazniti. In ko je postala še bolj prevelika, je postala tudi še bolj prazna. Napihovala in napihovala se je, ne da bi opazila, da se je skoraj povsem izpraznila.
Knjiga vseh knjig.
Na njenem skoraj povsem izpraznjenem pogorišču bomo iskali preživele. V nekdaj veliki, celo največji knjigi, v knjigi vseh knjig, v obljubi vseh obljub, v razočaranju vseh razočaranj, bomo iskali zgodbo – ali dve. Zgodbo – ali dve – bomo posvetili preživelim iz te zgodbe – ali dveh. Morda zgodbo o človeku, ki je verjel, pa ni imel v kaj verjeti, morda zgodbo o človeku, ki je živel, pa ni imel za kaj živeti. Morda o bogu, ki se je umaknil. Ali o tistem, ki se ni prikazal. Morda samo o tem, da je bog ves čas tu, da je bog prostor med mano in tabo, med nami in vami; in od nas je odvisno, če ga bomo znali napolniti – z božjim, ki je od nekdaj in za zmeraj zgolj prav ta medčloveški prostor, do kraja ranljiv. Krhek prostor. Prostor rana.
Jernej Lorenci, režiser

mala drama ob 20:00: Razglednice ali Strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni

"Mi – ustvarjalci grozljivk.
Vsak v svojem ograjenem kraljestvu
Ena sedeminpolmilijardinka.
Strah je kralj.
Sovraštvo kraljica.
Mi dvorni norci."

Simona Hamer sodi v najmlajšo generacijo slovenskih dramatikov, v gledališču pa deluje tudi kot dramaturginja. Dolgoletna članica PreGleja je svojo pisavo dodatno mojstrila na številnih delavnicah dramskega pisanja v Sloveniji in tujini, z raziskovanjem performativnega segmenta gledališča v avtorskih projektih in s (so)ustvarjanjem priredb in dramatizacij za gledališče in radio.
Dramski tekst Razglednice, ki je nastal na pobudo ravnatelja Igorja Samoborja, črpa inspiracijo iz (slovenskih) posameznic, ki so prestopile in premaknile meje znanega in mogočega. Razglednice so potovanje. Dobesedno in metaforično. Živopisen vrtiljak dogodivščin in spoznanj na življenjskem vandranju neke ženske − Slehernice. Tekst postavlja v svoje središče vprašanje alternative današnjemu bezljanju skozi življenje, kjer večina mehanično prehaja vedno isto pot od doma do službe, z občasnim nedeljskim izletom na Šmarno goro. Povprečen zahodnjak se tako duši pod težo nakupovalnih polic, tarna nad tankostjo denarnice, izgublja glavo v vseh "moram", medtem ko radira sezname, ki se začenjajo z "želim", in z vedno večjim strahom škili čez ograjo k sosedom. Z orožjem v roki; za vsak primer. Iskanje drugačnih, še ne uhojenih in s civilizacijskimi smetmi zapacanih poti se zdi danes hkrati nuja in eksotika. Redki, ki stopajo po njih, so deležni tako občudovanja kot prezira. Raziskovanje in upovedovanje sveta skozi žensko perspektivo v Razglednicah zaživi v fragmentarni dramaturgiji, besednih in žanrskih preigravanjih ter v spogledovanju s tradicijo naratorstva. Vsaka postaja prinaša novo preizkušnjo in vsako križišče novo odločitev: katero pot izbrati?

 

MGL:

Veliki oder ob 19:30: Žlahtni meščan, komedija

Molière je znamenito komedijo Žlahtni meščan ustvaril po naročilu svojega kraljevskega zaščitnika in službodajalca Ludvika XIV. ter jo leta 1670 s svojo gledališko skupino pred njim tudi krstno uprizoril. V živahni komediji s petjem in plesom, za katero je glasbo napisal utemeljitelj francoske nacionalne opere Jean-Baptiste Lully, se je osredotočil na temo napredovanja po družbeni lestvici. Bridko se je ponorčeval iz omejenega in povzpetniškega gospoda Jourdaina, ki mu v življenju sicer prav nič ne manjka, a se sramuje svojih meščanskih korenin in bi se rad za vsako ceno zrinil med aristokrate.
V zmotnem prepričanju, da si lahko z denarjem čez noč kupi omiko in ugled, gospod Jourdain kmalu postane tarča številnih prisklednikov in prevarantov. Najame si učitelje raznih veščin ter začne trošiti denar za razkošne in svojemu stanu neprimerne obleke. Toda najbolj mu škodi prijateljstvo z grofom Dorantom, ki mu zaradi plemiškega porekla slepo zaupa. Pod pretvezo, da v njegovem imenu dvori lepi markizi Dorimèni, s katero v resnici ljubimka sam, mu grof izvabi ogromno denarja. Jourdainovi sorodniki in služabniki samo zvezanih rok gledajo, kako zapravlja svoje imetje in se vedno bolj smeši.
Ko Jourdain oznani, da hčerke Lucile ne namerava poročiti z nikomer, ki ne bi bil plemiškega rodu, ga iznajdljivo pripelje do roba norosti njen srčni izbranec Kleant. Preobleče se namreč v sina turškega sultana in s tem zbudi njegovo naklonjenost. Jedka satira se pri Molièru prevesi v obešenjaško burko in nazadnje izzveni v balet, v katerem se pomešajo plesalci različnih nacionalnosti … Skoraj tri stoletja in pol po nastanku te igre se bomo o tem, kaj vse je človek pripravljen storiti za to, da bi napredoval po družbeni lestvici, spraševali ob sveži interpretaciji ustvarjalne dvojice Žanina Mirčevska – Eduard Miler.

mala scena ob 20:00: Vranja vrata, Epizoda 1

Gledališka kriminalna nadaljevanka

Ida Žakelj se po treh letih londonske samostojnosti vrne v domačo hišo v gozd ob manjši vasi na Dolenjskem, kamor se je dobro situirana družina Žakelj na zmerno presenečenje vaščanov iz mesta preselila pred petnajstimi leti. Na družinsko večerjo ob rojstnem dnevu Idine sestre Neže prihajata Nežin novi fant Anže in njegov oče Žan, lokalca po bivališču in po duši. Ida pozna Anžeta iz srednje šole. Ida in Neža se spreta. Lokalni narkoman, bivši Nežin fant Brin Idi ob naključnem srečanju omeni kraj v gozdu, Vranja vrata, kjer je nekoč videl nekaj, kar ga je, kot se zdi, usodno zaznamovalo. Ida se ne spomni, kaj in kje naj bi Vranja vrata bila. Jutro po večerji pri Žakljevih policija iz reke izvleče moško truplo, Neža pa izgine. Kriminalistka Kristina, ki je bila v kraj premeščena šele pred kratkim, se loti preiskave.

V MGL se vrača Aleksandar Popovski, ki je v prejšnji sezoni režiral dramo Dunsinane, tokrat pa se bo na Mali sceni lotil povsem novega in unikatnega uprizoritvenega žanra: gledališke kriminalne nadaljevanke v štirih delih. Gre za izvirni format gledališkega dela, pri katerem se zgledujemo po trenutno cvetočem fenomenu kakovostnih kriminalnih serij: Most, True Detective, Fargo, Happy Valley in Making a Murderer. Ob prenosu v gledališko formo si želimo v žanru, vsebini in načinu prezentacije publiki čim bolj približati format ekranizirane serije, pri čemer spremljanje razvoja nadaljevanke v živo v intimnem prostoru Male scene prinaša dodatne prednosti. Občinstvo v štirih zaporednih tednih spremlja štiri petdesetminutna nadaljevanja, ki si sledijo na isti dan v tednu. Izvirno gledališko serijo Vranja vrata, ki se dogaja v našem okolju in danes, je napisal pisatelj in režiser Nejc Gazvoda, ki je pred dvema sezonama v MGL debitiral z uprizoritvijo komične drame Menjava straže.

mala scena ob 20:00: Vranja vrata, Epizoda 2

 

Jazz club Gajo na vrtu DSP od 21:00: 10kin Comedy Jam pri Gajotu #25, stand up komedija

Večer povezuje MC Andrej Težak Tešky oz Tešky
Z njim bodo na odru za dobro voljo skrbeli sami odlični komiki: , Jernej Celec, Gašper Bergant, Marko Žerjal, Jan Kreuzer, Stefan Šumanac, Pevc Anton

Za vse dogodke v Gajotu je prost vstop, vseeno pa se ne branimo prostovoljnih prispevkov na koncu predstave :)

 

TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi od 17:00: Pazi, sveža grafika! / Watch out! Wet print! #4

V ciklu Pazi, sveža grafika! (Watch out! Wet print!) se pod kuratorstvom MGLC Ljubljana predstavlja LEALUDVIK.

In the waters on Leviathan je alternativna verzija projekta I would go poof!, le gozd zamenja za morje in močneje zagrize v okultistično simboliko. "I would go poof," je Charles Manson z nasmehom na obrazu odvrnil na vprašanje sodnika o načrtih ob morebitnem pogojnem izpustu. Predpostavka o človeku kot svobodnem bitju je zabloda. Živimo v strahu, neskončni rutini, nemoči. Ujeti smo v odprtem zaporu. Svoboda je iluzija. Zaradi vseh naporov je človekova želja po svobodi, pogojnem izpustu, izhodu ali vsaj prehodu v drugo stanje vse pogostejša. Večina zato išče magično rešitev —> izginiti brez sledu: poof!

LEALUDVIK sta Lea Jelenko in Matjaž Komel. Pri delu pretežno uporabljata fotografijo in sekvence videa, kar pogosto prepletata z ilustracijo in grafiko. V videu in fotografiji dokumentirata intimne performanse in rituale. Njuna umetniška praksa se napaja iz eksploracije telesa, seksualnosti, okultizma, žanrov true crime in horror.
Lea je diplomirala na oddelku za tekstilstvo in grafiko na ljubljanski Naravoslovnotehniški fakulteti, smer grafične in interaktivne komunikacije. Aktivno deluje na področju videa in grafičnega oblikovanja ter s partnerjem soustvarja projekt LEALUDVIK. Matjaž je diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer vizualne komunikacije. Ukvarja se tudi z grafičnim in modnim oblikovanjem.

Brez vstopnine

 

Galerija Srečišče, Hostel Celica ob 19:00: Črtomir Frelih: FoxBox, razstava grafik

"Gre za grafično razstavo drugačnih matric in drugačnih nosilcev: stiroprint z zidnimi barvami na lepenko, embalažo. Efemerne teme in izjave na manjvrednih nosilcih, ki se iz ploskve lahko razširijo v prostor, sporočajo zanesljive izjave iz razširjenega polja filozofije, vsakdanje modrosti  in estetike. Preizprašujejo svojo lastno senco in stojijo za svojimi besedami, dokler se le da. In lisicam se nikoli ne da prav dolgo, zato od ideje do realizacije ne mine več kot 20 minut. Skratka, skoraj prava partizanska, gverilska oblika grafičnega delovanja."

Brez vstopnine

 

Kavarna NUK ob 19:00: Izginotja - slikarska razstava Kaye Tokuhisa, likovna razstava

Vljudno vabljeni na otvoritev slikarske razstave

Kaya Tokuhisa
Izginotja

Brez vstopnine

Kulturni program ob otvoritvi:

ansambel Le Phénix
Mateja Bajt, kljunasta flavta, Una Košir, kljunasta flavta, dežni boben, Kristina Martinc, kljunasta flavta

Johannes Ciconia: Una panthera
Jacopo da Bologna: O ciecho mondo

Miha Renčelj, klavir

Peter Penko: Belina
(priredba za klavir: Miha Renčelj)

Po zaključku uvodnega dela boste med ogledom razstave lahko prisluhnili klaviski improvizaciji Mihe Renčlja.

O avtorici razstave:
Kaya Tokuhisa je diplomirala iz režije na Ljubljanski AGRFT, kjer je študirala filmsko in televizijsko režijo ter dramsko igro. Za seboj ima številne uspešne televizijske in gledališke projekte. Slikarstvu se je pričela posvečati pred nekaj leti, pod mentorstvom japonskega slikarja Noriakija Sangawe. Sodelovala je pri nekaj skupinskih razstavah na Japonskem in v Veliki Britaniji, tokratna razstava pa je njena prva samostojna in hkrati prvi prikaz njenih del v Sloveniji.

Kaya Tokuhisa se na razstavi Izginotja predstavlja z dvema serijama. Prvo serijo z naslovom Krutožitja (kruta tihožitja) predstavljajo slike v oljni tehniki. Drugo serijo, imenovano Terra periens (lat. izginjajoča Narava), pa sestavljajo slike v mešani tehniki in olju. Njeno delo je zaznamovano s predano natančnostjo in zavzetostjo tako do motivov kot tudi do realizacije v različnih slikarskih tehnikah.
Na splošno lahko opredelimo njeno delo kot realistično slikarstvo, ki pa ni zgolj posledica opazovanja realnosti in mimetičnega upodabljanja, ampak je povezovanje prikritih vsebin. Na prvi pogled vse deluje umirjeno, ko pa si podobe ogledamo pozorneje, nas te izzovejo k povezovanju pomenov. Sopostavitev motivov ustvarja atmosfero oziroma prostor, ki je prežet s tenzijo, napetostjo nerazumljivih vzgibov.
Na prvi pogled tihožitja delujejo nedolžno, kot da so naključno zasnovana, da gre le za predmete, ki ležerno počivajo na raznih podlagah, kot je les ali draperija. Ko pa nas, na primer, v delu Groza granatnih jabolk bleščava na konici noža prisili, da se zavemo ostrine rezila, takrat se zavemo odnosov med upodobljenimi predmeti. Predstavljeni prizori so domišljene estetske podobe, hkrati pa za njimi preži nevarnost in suspenz: ali se bo zločin zgodil ali ne? To so trenutki odločitve in kot gledalci smo prepuščeni sami sebi, da zgodbo nadaljujemo.
Serijo Terra periens sestavljajo slike na papirju v mešani tehniki in eno olje na platnu - to je prvo olje v seriji, ki še nastaja. Osredotoča se na tematiko narave, Terra je starorimska boginja narave oziroma narava sama. Akvareli nas na nedirekten način soočijo z naravovarstveno problematiko skozi naslove del, ki so pravzaprav podatki o tem, koliko vode na svetu je še pitne, koliko odstotkov ljudi diha onesnažen zrak, koliko gozda je že izsekanega. Tako nas serija Terra periens s to tematiko ne sooča na poročevalsko-novinarski ali zgolj kritičen, artivistični način, ampak se skuša gledalca dotakniti predvsem na čustvenem nivoju s poetično ekologijo, z estetskimi, a hkrati zastrašujočimi prizori, kjer ponovno čutimo ogoroženost in suspenz. Tako kot pri seriji Krutožitij nas tudi tu postavi pred dejstvo, ali bomo pustili, da se zločin zgodi ali ne, ali bomo pri sebi sprejeli odločitev, čeprav majhno, ali bomo tudi mi del zločina, ki se že dogaja.
Dela Kaye Tokuhisa nas nagovarjajo s prizori nedokončanih epizod, s kadri njenih slikarskih filmov. Zato, da se v njene zgodbe lahko vživimo, nam je Kaya predstavila naslikani svet z natančnostjo in predanostjo. S tem se poklanja slikarstvu samem, saj njena dela pričajo o dodelani in hkrati razvijajoči se tehniki. Iz slike v sliko lahko sledimo njenemu zavzetemu učenju tako od sodobnih avtorjev, kot so na primer Richard Schmid, Jos Van Riswick, kot tudi mojstrov iz preteklosti, kot so John Singer Sargent, W.A. Bourgueau, Prerafaeliti … Če je le mogoče, poustvarja po naravi, prizore sama postavi in osvetli. To ji omogoča, da lahko opazuje in nato z barvo beleži številne odtenke v barvnih in svetlobnih prehodih. Tak način dela podobo približa izkušnji gledanja sveta skozi človeške oči, v nasprotju s tem, kako ga vidi in prevaja fotografska kamera, ki svetlobo interpretira na svoj način. Tehnika realističnega upodabljanja je polna likovnih pravil in učenja iz opazovanja realnosti, to kar pa sliko naredi realistično, je skupek vsega - doživljanja in znanja. A brez samokritičnosti in distance do svojega dela, ki jih Kaya premore, nas njena dela ne bi prepričala o svojem lepem, tihem in napetem bivanju.

 

Osnovna šola Nove Fužine ob 17:00: Kako učenci razmišljajo (po de Bonovem CoRT-u)

Predstavitev za učitelje in starše

Pred podelitvijo diplom 5. generaciji učiteljev razmišljanja po de Bonovi metodi CoRT vas tokrat vabimo na prireditev, na kateri bodo učenci Krožkov za razmišljanje pokazali, kako zelo vešči so razmišljanja, kako celovito in ustvarjalno, jasno in osredotočeno razmišljajo ter kako ciljno znajo načrtovati in se odločati!

V dveh sklopih po 30 minut se nam bodo predstavili:
- učenci OŠ Nove Fužine pod vodstvom mentorice Vanje Jovičević in
- učenci OŠ Dragomelj pod vodstvom mentorice Daše Vukašinović,
ki uspešno vodita Krožek za razmišljanje po de Bonovi metodi CoRT na svoji šoli. Učenci bodo program pripravili sami - z uporabo orodij. 

Zadnjih 30 minut prireditve bo namenjeno predstavitvi doktorske raziskave Bojane Tancer iz OŠ Šmartno pri Slovenj Gradcu, ki je preučevala rezultate poučevanja orodij razmišljanja CoRT 1 in CoRT 4 eno uro na teden na pozornost in ustvarjalnost učencev. 

Ugotovila je bistven porast pozornosti (osredotočenosti), ter vseh treh sestavin ustvarjalnosti (fluentnosti, fleksibilnosti in originalnosti).

Napredovali so vsi učenci, mlajši in starejši, dekleta in fantje, tisti, ki so imeli že pred treningom visok dosežek na testu ustvarjalnosti kot tudi tisti z nizkim dosežkom.

Vas zanima, kako ta napredek pri lastnem razmišljanju in delovanju občutijo otroci? Pridite in jih vprašajte! 

Brez vstopnine

 

KOŽ ob 18:00: Dr. Miha Javornik: Aleksander Puškin

Nobenega dvoma ni, da je ruska kultura osnovana na veri v besedo, ki ji je poseben pečat pustil tudi Aleksander Puškin. Poraja se samo po sebi vprašanje, kaj je v njegovi besedi takega, da so ga v času življenja prepoznali za nevarnega v ruski monarhiji, desetletja kasneje in še posebej v Sovjetski zvezi pa naredili za največjega ruskega pesnika … 

Puškin je v osemintridesetih letih življenja kot izjemno občutljiv pričevalec časa prehodil pot od klasicizma, sentimentalizma, postal osrednji predstavnik romantizma ter nakazal pot realističnemu modelu sveta. 

Predavanje bo tako pojasnilo, kako se spreminja ta občutljivost za čas v Puškinovi Besedi ter osvetlilo nekatere najpomembnejše Puškinove pesmi. Posebej se bo predavatelj  ustavil ob prelomnih besedilih, ki nedvoumno govorijo o Puškinovi razvojni poti velikega misleca: pri Jevgeniju Onjeginu, Borisu Godunovu, Bronastem jezdecu ter Pikovi dami. 

Brez vstopnine

 

Francoski inštitut ob 19:15: Literarni večer v spominu Dr. Antonie Bernard, literarni večer

OB 75. OBLETNICI NJENEGA ROJSTVA (1942–2010) 

Predstavili bomo življenje in delo ga. Antonie Bernard.

Sodelujoči: Marija Osvald Novak, Franc Verovnik, Florence Gacoin-Marks, Špela Žakelj, Marija Stanonik, Majda Merše, Anka Sollner-Perdih

Glasbeni program: Rene Črešnar

Antonija Bernard je bila dolgoletna predstojnica katedre za slovenščino na INALCO - Državnem inštitutu za vzhodne jezike. Kot priznana jezikoslovka je bila direktorica Oddelka za Srednjo in Vzhodno Evropo na INALCO, predsednica francoskega komiteja za slavistiko in podpredsednica pariškega Inštituta za slovanske študije. Na področju slovenistike je zaorala ledino in opravila veliko delo: je avtorica nepregledne vrste objav v znanstvenih revijah, pa tudi prvega "Que sais-je" o Sloveniji in prve Kratke zgodovine Slovencev v francoščini. Prav tako je pod njenim urednikovanjem nastal prvi multimedijski priročnik za učenje slovenščine, namenjen francoskemu občinstvu. Bernardova je imela tudi velike zasluge za poučevanje slovenskega jezika v Franciji. Zaslužna je tudi za razpoznavnost slovenske književnosti na frankofonskem področju. Redno je prirejala literarne večere s slovenskimi pesniki in pisatelji na obisku v Parizu in številna predavanja. V zadnjih letih se je uveljavila tudi kot prevajalka, med drugim je poskrbela za francoski prevod Jančarjevega romana Katarina, pav in jezuit in nekatere romane Borisa Pahorja. Za prispevek k prepoznavanju Slovenije, njene literature in jezika v Franciji ter zasluge pri ohranjanju narodne zavesti pri slovenskih izseljencih je leta 2000 prejela častni znak svobode Republike Slovenije.(Vir: Dnevnik)

UVODNE BESEDE POVEZOVALKE PREDSTAVITVE, Marija Osvald Novak, prof.
ŽIVLJENJE IN DELO ANTONIE BERNARD, Prim. mag. Franc Verovnik, dr. med.
ANTONIA BERNARD, PEDAGOGINJA IN PESNICA, Doc. dr. Florence Gacoin-Marks
V ISKANJU BESED IN ČUSTEV – PREVAJANJE POEZIJE ANTONIE BERNARD, Dr. Špela Žakelj
TIHE SKRIVNOSTI ANTONIE BERNARD, Izr. članica SAZU, prof. ddr. Marija Stanonik

PREDSTAVITEV ANTONIE BERNARD V NSBL IN O STIKIH Z NJO, Izr. prof. dr. Majda Merše
BIBLIOGRAFIJA ANTONIE BERNARD IN O SREČANJIH Z NJO, Anka Sollner Perdih, viš. bibl.
NAČRTOVANI PREVODI ZNANSTVENIH RAZPRAV ANTONIE BERNARD V SLOVENŠČINO, Izr. članica SAZU, prof. ddr. Marija Stanonik
POGOVOR O AVTORICI IN NJENIH PESMIH

Brez vstopnine

 

Trubarjeva hiša literature:

18:00 Sodobni zagovor historičnega materializma – Tibor Rutar (predstavitev knjige)

Predstavili bomo monografski prvenec Tiborja Rutarja, docenta na Filozofski fakulteti v Mariboru, z naslovom Sodobni zagovor historičnega materializma: sociologija, zgodovina, filozofija. Avtor bo knjigo predstavil v pogovoru z Markom Ribaćem in Aljošo Slameršakom, avtorjem spremne besede.

 

Bežeče sličice:

 

Slovenska kinoteka:

20:00 Kino-integral: Takashi Makino

EVE, Takashi Makino, Japonska, 2004, DCP (posneto na 16mm), 4:3, čb, 3', bd
still in cosmos, Takashi Makino, Japonska, 2009, DCP (posneto na 35mm in 16mm), 16:9, čb, 17', bd
Generator, Takashi Makino, Japonska, 2011, DCP (posneto na 35mm, 16mm in 8mm), 16:9, barvni, 19', bd
Ghost of OT301, Takashi Makino, Japonska, 2014, DCP (posneto na 35mm in 16mm), 16:9, barvni, 9', bd
On Generation and Corruption, Takashi Makino, Japonska, 2017, DCP, 2.35, barvni, 26', bd
Projekcija bo potekala v prisotnosti avtorja.

 

Kinodvor:

17:30 Služkinja (Agassi), Park Chan-wook, Južna Koreja, 2016, DCP, 144'

Čutna, vizualno razkošna ljubezenska zgodba in nepričakovanih obratov poln triler korejskega mojstra Parka Chan-wooka (Stari). Priredba romana Sarah Waters o ženskem uporu moški nadvladi je doživela premiero na festivalu v Cannesu.

20:30 Molk (Silence), Martin Scorsese, ZDA / Tajvan / Mehika, 2016, DCP, 161'

Eden najbolj osebnih filmov Martina Scorseseja, epska, napeta, a tudi kontemplativna zgodovinska drama, ki sprašuje, zakaj Bog molči, ko človek trpi, in kje tiči jedro tiste prave, globoko nesebične vere.

 

Komuna:

18:00 Čudežna ženska (/Wonder Woman), Patty Jenkins, ZDA, akcijska domišlijska pustolovščina

20:30 Pirati s Karibov: Salazarjevo maščevanje 2D (Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge), Jerry Bruckheimer, ZDA, akcijska pustolovščina

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi