POnedeljkovo umazano perilo
Metelkova mesto:
Channel Zero ob 22:00: DubLab: All Night Session w. SATTA YARD (UK Dub Stepper) - Šuš aka. SATTA YARD... je nadebudni domači Dub producent, ki je svoje zatočišče poiskal v objemu zelenila posavskega hribovja. Z glasbo se ukvarja že dalj časa – med drugim je bil tudi basist pri Podgurski Dub navezi “Dubzilla”.
Glasba izven:
Klub ZOO od 20:00: Jazz Ponedeljek - Ecliptic feat. Murat!
Jani Moder /kitara
Igor Matkovič /trobenta, elektronika
Jani Hace /bas
Žiga Kožar /bobni
Murat /beatbox
Vstopnina: prispevek
Pred Škucem: festival dobimo se pred ŠKUCem
19:30 O'živela knjiga, lutkovna predstava in ustvarjalna delavnica
Take ljudske, lutkovna predstava v izvedbi
Predstava je namenjena otrokom od 3. leta dalje in traja 35 minut
priredba: Petra Stare, režija: Andrej Adamek, likovna zasnova: Andrej Štular, glasba: Peter Kus, animacija: Andrej Štular, Petra Stare, produkcija: Forum Ljubljana & Mini teater
Predstava je preplet ljudske pripovedke Zajec dela za lisico ter pregovorov, starih modrosti in ljudske zvočnosti. V predstavi se živali obnašajo kot ljudje; ene so delavne in vztrajne, druge se delu raje izognejo, a vselej poskrbijo, da ga namesto njih opravi kdo drug. Kombinacija namiznih marionet in gledališča predmetov ustvarja preplet realnosti in sanjskih prizorov.
Lutkovna delavnica, delavnico za otroke vodi Petra Stare
Po predstavi Take ljudske bomo izdelovali še enostavne lutke iz različnih rabljenih materialov. Tako bomo odkrivali in spoznavali različne likovne in lutkarske tehnike ter si izdelali "prijatelje", ki bodo z nami "preživeli" poletne počitniške dni.
Vsi dogodki so BREZPLAČNI. V primeru slabega vremena se dogajanje preseli v Galerijo Škuc.
20:00: Živa književnost: Irena Tomažin
Koncert se odvije v okviru literarnega večera z Barbaro Korun.
Irena Tomažin si je ustvarjalno pot najprej utirala na področju gledališča in plesa. V svoji drugi solo predstavi Kaprica (2005) pa se je že osredotočila na glas in začela intenzivneje raziskovati sam glasovni izraz. Leta 2006 je naredila predelavo Kaprice za festival Mesto žensk, ki se imenuje (S)pozaba kaprice. Sledili so projekt Kot kaplja dežja v usta molka (2008), za katerega je na festivalu Gibanica prejela nagrado, Splet okoliščin (2010) v sodelovanju z Josephine Evrard in Okus tišine vedno odmeva (2012).
Mathieu Copeland jo je leta 2011 povabil k projektu Une exposition ? ?tre lue v Ženevo (HEAD), kjer je sodelovala pri postavitvi razstave, poučevanju sodelujočih in istoimenski knjigi, v kateri so bile objavljene njene kompozicije za glas in telo. Leta 2013 sta sodelovanje nadaljevala pri projektu Chorégraphier l’exposition (Ferme du Buisson, Paris), kjer je sodelovala s kompozicijo ter tekstom Prazna mesta glasu (Voice's Empty Spaces).
Od leta 2006 ima solo projekt za glas in diktafone imenovan iT, s katerim gostuje doma in v tujini. V 2011 je naredila zgoščenko Crying games (zavod Atol) z Aldom Ivančičem, z njim je sodelovala pri Bast Kolektivu in zgoščenki Retinal Circus. V okviru mednarodnega projekta Co-voicings bosta izdala zgoščenko Okus tišine – glasbo iz predstave Okus tišine vedno odmeva. Poučuje tudi redne delavnice z glasom v Ljubljani in tujini.
Brez vstopnine
Teater, razstave, predavanja:
Lutkovno gledališče Ljubljana:
Veliki oder ob 18:00: Groznovilca, predstava za otroke
Groznovilca v nasprotju z večino dobrih mitoloških in pravljičnih likov poskrbi za vrsto prebrisanih dogodivščin. Simpatično poredna junakinja živi nekje daleč in v gozd prileti v čajniku z balonom. Čarobna mivka, ki jo Groznovilca podtakne živ
Groznovilca v nasprotju z ino dobrih mitoloških in pravljičnih likov poskrbi za vrsto prebrisanih dogodivščin. Simpatično poredna junakinja živi nekje daleč in v gozd prileti v čajniku z balonom. Čarobna mivka, ki jo Groznovilca podtakne živalim, povzroči same težave in trmasto preganjanje ježa, ki naj bi dobil steklino, ponuja prav dovolj prismuknjene potegavščine za razvijanje številnih zapletov. Groznovilčini nasprotniki so pestra in nenavadna druščina živali: Polž, Jež, Sova, Veverica, Medved in drugi liki, ki pa kljub vsemu na koncu postanejo njeni prijatelji.
Uprizoritev Groznovilca je sestavljena iz različnih besedil avtorice Jane Bauer in je kot dramatizacija pri nas doživela krstno izvedbo. Z otrokom se bo srečala v njegovem svetu, odraslega pa povabila, da ga skuša (ponovno) razumeti. Bistvena uprizoritvena elementa sta vizualna in zvočna podoba, ki spaja videomaterial, igralce in lutke. Prepletajo se projekcije, hitra menjava prizorišč in preigravanje z dimenzijami. Uprizoritev je režiral Matjaž Farič, uveljavljen slovenski koreograf, ki v zadnjih letih v tandemu z dramaturginjo Stašo Bračič redno ustvarja tudi za otroško in mladinsko občinstvo (Škrat Kuzma, Guliverjeva potovanja).
Groznovilca v Hudi hosti pisateljice Jane Bauer velja za mladinsko knjižno uspešnico. Bila je nominirana za nagradi ernica in desetnica; prejela je tudi znak zlata hruška (znak kakovosti otroških in mladinskih knjig). Leta 2013 je pod naslovom Strašna vila u Groznoj šumi izšla pri zagrebški založbi Algoritam, kjer se je uvrstila na Listo dobrih knjiga 2013. Trenutno se prevaja v islandski, litvanski in poljski jezik.
Vstopnina: 5.00 €
SNG Drama:
Veliki oder ob 19:30: Biblija, prvi poskus
"IOKANJE IMA ЈVOJ ZHAS, INU ЈMÉH IMA TUDI ЈVOJ ZHAS."
Izvajalci glasbe na posnetku: Branko Rožman, Štefica Stipančević (sopran), Eva Jurgec (oboa, kljunaste flavte), Kaja Novosel (flavta).
Velika in največja knjiga. In ta velika in največja knjiga je postajala vse večja in še večja. In še večja je postala. Postala je tako velika, da je bila že prevelika. In ko je postala prevelika, se je začela prazniti. In ko je postala še bolj prevelika, je postala tudi še bolj prazna. Napihovala in napihovala se je, ne da bi opazila, da se je skoraj povsem izpraznila.
Knjiga vseh knjig.
Na njenem skoraj povsem izpraznjenem pogorišču bomo iskali preživele. V nekdaj veliki, celo največji knjigi, v knjigi vseh knjig, v obljubi vseh obljub, v razočaranju vseh razočaranj, bomo iskali zgodbo – ali dve. Zgodbo – ali dve – bomo posvetili preživelim iz te zgodbe – ali dveh. Morda zgodbo o človeku, ki je verjel, pa ni imel v kaj verjeti, morda zgodbo o človeku, ki je živel, pa ni imel za kaj živeti. Morda o bogu, ki se je umaknil. Ali o tistem, ki se ni prikazal. Morda samo o tem, da je bog ves čas tu, da je bog prostor med mano in tabo, med nami in vami; in od nas je odvisno, če ga bomo znali napolniti – z božjim, ki je od nekdaj in za zmeraj zgolj prav ta medčloveški prostor, do kraja ranljiv. Krhek prostor. Prostor rana.
mala drama ob 20:00: Razglednice ali Strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni
"Mi – ustvarjalci grozljivk.
Vsak v svojem ograjenem kraljestvu
Ena sedeminpolmilijardinka.
Strah je kralj.
Sovraštvo kraljica.
Mi dvorni norci."
Simona Hamer sodi v najmlajšo generacijo slovenskih dramatikov, v gledališču pa deluje tudi kot dramaturginja. Dolgoletna članica PreGleja je svojo pisavo dodatno mojstrila na številnih delavnicah dramskega pisanja v Sloveniji in tujini, z raziskovanjem performativnega segmenta gledališča v avtorskih projektih in s (so)ustvarjanjem priredb in dramatizacij za gledališče in radio.
Dramski tekst Razglednice, ki je nastal na pobudo ravnatelja Igorja Samoborja, črpa inspiracijo iz (slovenskih) posameznic, ki so prestopile in premaknile meje znanega in mogočega. Razglednice so potovanje. Dobesedno in metaforično. Živopisen vrtiljak dogodivščin in spoznanj na življenjskem vandranju neke ženske − Slehernice. Tekst postavlja v svoje središče vprašanje alternative današnjemu bezljanju skozi življenje, kjer večina mehanično prehaja vedno isto pot od doma do službe, z občasnim nedeljskim izletom na Šmarno goro. Povprečen zahodnjak se tako duši pod težo nakupovalnih polic, tarna nad tankostjo denarnice, izgublja glavo v vseh "moram", medtem ko radira sezname, ki se začenjajo z "želim", in z vedno večjim strahom škili čez ograjo k sosedom. Z orožjem v roki; za vsak primer. Iskanje drugačnih, še ne uhojenih in s civilizacijskimi smetmi zapacanih poti se zdi danes hkrati nuja in eksotika. Redki, ki stopajo po njih, so deležni tako občudovanja kot prezira. Raziskovanje in upovedovanje sveta skozi žensko perspektivo v Razglednicah zaživi v fragmentarni dramaturgiji, besednih in žanrskih preigravanjih ter v spogledovanju s tradicijo naratorstva. Vsaka postaja prinaša novo preizkušnjo in vsako križišče novo odločitev: katero pot izbrati?
Slovensko mladinsko gledališče ob 19:45: Grešni kozel, Rainer Werner Fassbinder
Rainer Werner Fassbinder je zgolj v šestnajstih letih aktivnega ustvarjanja dokončal več kot štirideset filmov, dve televizijski nadaljevanki, režiral štiriindvajset predstav, štiri radijske igre ter ob tem delal še kot igralec, dramatik, snemalec, skladatelj, oblikovalec, montažer, producent in vodja gledališča.
Grešni kozel je bila njegova prva igra za gledališče; napisal jo je leta 1968 in zanjo prejel ugledno nagrado Gerharta Hauptmanna. Zgodbo je prelil v filmski scenarij, po katerem je naslednje leto v pičlih devetih dneh posnel svoj drugi dolgometražec, ki je na filmskem festivalu v Mannheim-Heidelbergu prejel kar sedem nagrad.
Kako nas danes nagovarja njegova zgodba? Katera vprašanja, povezana z psihološkimi, političnimi in ekonomskimi vidiki delovanja skupnosti, razpira? Kaj se skriva pod rdečo preprogo? Če ponudimo enega od Fassbinderjevih odgovorov: "Od petsto petdeset mark mu jih izplača dvesto dvajset. Proizvodnja se poveča, denar pa ostane v državi. V tem je fora. In to je za Nemčijo."
Prevod: Urban Belina in Matej Venier
Režija: Alen Jelen
Igrajo: Neda R. Bric, Anja Drnovšek k. g., Željko Hrs, Uroš Maček, Janja Majzelj, Maruša Oblak, Robert Prebil, Ivan Rupnik, Matija Vastl
Vstopnina: 21 EUR
KOŽ ob 18:00: Darko Špelec: Vera Menčik, predavanje
O ženskem šahu so se že lomila kopja, opletali in zapletali jeziki. Česa vsega že nismo slišali oziroma prebrali?! S pogledom bomo samo ošvrknili široko pahljačo neumnosti in predsodkov. Posvetili se bomo ozadju začetkov ženskega šaha in življenjski zgodbi prve uradne svetovne prvakinje; njenemu spoštljivemu trkanju na vrata za moške rezerviranih šahovskih klubov in prvim sramežljivim poskusom tekmovanja z moškimi. Vera Menčik se je zapisala v šahovsko zgodovino – mi pa jo bomo iztrgali ravnodušni pozabi.
Brez vstopnine
Pritličje od 19:30: O prihodnosti levice, pogovor
Zadnjih nekaj let je za evropsko in s tem tudi specifično slovensko levico predstavljalo turbulentno obdobje. Od velikih napovedi gradnje grass-roots socialističnega gibanja do celostne usmeritve v parlamentarno politiko; od napovedi socialne revolucije s strani Syrize do njenega sprejetja varčevalnih ukrepov. Po valu levega populizma se je pojavil tudi val skrajnodesničarskega, ki neposredno vpliva na interpretacijo dotičnega obdobja za levico. Nujnost antifašistične koalicije, tudi za ceno odpovedi nekaterim radikalnim predpostavkam ali napor refleksije in poskus počasne obnove izhodiščnih idej? O vsem tem se tik pred združitvijo Združene levice v novo stranko pogovarjamo z Gregorjem Repovžom in Rokom Kogejem.
Pogovor predstavlja drugo nadaljevanje pogovornih večerov Due(t/l)i, na katerem Muanis Sinanović na aktualno temo sooči predstavnika dveh različnih nazorov.
Rok Kogej (Trbovlje, 1987) je politolog in priložnostni urednik (založbe Sophia, Mladinska knjiga in Cankarjeva založba), trenutno zaposlen v gradbenem sektorju. Do pred kratkim je bil precej dejaven na področju radikalnega izobraževanja in političnega organiziranja (Delavsko-punkerska univerza, Inštitut za delavske študije in Iniciativa za demokratični socializem). Prihodnost vidi v komunizmu.
Grega Repovž je od leta 2006 odgovorni urednik tednika Mladina, pred tem pa je bil notranjepolitični komentator časopisa Delo. Med letoma 2001 in 2011 je bil predsednik Društva novinarjev Slovenije.
Brez vstopnine
Center za poezijo Tomaža Šalamuna od 20:00: Literarni večer: Vid Sagadin Žigon
Vid Sagadin Žigon je Don Kihot slovenske literarne scene. Obdan s samimi sanchi pansi se že vrsto let (brez)uspešno bori z mlini na veter. V čast mu je, če lahko njegova besedila v srcu razmišljujočih ljudi vzbudijo vsaj iskro upora ali kljubovanja v teh razčlovečenih časih. Njegov moto je, da je treba braniti resnico svoje eksistence z umetniškimi sredstvi, mentalno potenco in iskrenostjo do samega sebe. Poleg esejev piše tudi (ali pa predvsem) pesmi, pred njim je izid nove zbirke (Metamorfoze), prvi dve (Drevored 2010 in Špilunga 2015) pa sta že razprodani. Strinja se s Castanedovo definicijo bojevnika, ki se odreče vsemu razen svoji nadzorovani norosti, zato zlepa ne bo odložil meča v borbi za Resnico, Lepoto, Dobroto in kar je še takih zarjavelih artiklov v zaprašeni ropotarnici Idej. Njegovi eseji govorijo o vsem, kar ste si želeli vedeti, pa si niste upali niti vprašati.
Brez vstopnine
Trubarjeva hiša literature:
18:00 720 utripov srca – Jaka Tomc in Romana Novak (literarni dogodek)
720 utripov srca je strnjen kriminalni roman Jake Tomca, ki nas vodi skozi nekonvencionalen vsakdan glavnega protagonista, mladega kriminalista, vpetega v primer slovenskega razkrivanja prekupčevanja z drogami. O romanu bo avtor spregovoril z Romano Novak.
20:00 Kaj skriva/odkriva rokopisna zapuščina Srečka Kosovela? (strokovni pogovor)
Čeprav Srečko Kosovel slovenskemu gledališču ni popolna neznanka in so na osnovi njegovih tekstov nastale številne uprizoritve, pa njegovi poskusi dramske pisave še niso dobili svojega mesta obravnave. Nekaj ugotovitev o teh zapisih bo predstavil Miklavž Komelj. Pogovor bo vodil Rok Bozovičar.
Bežeče sličice!!!
Slovenska kinoteka:
19:00 Večer SFA
Bele trave, Boštjan Hladnik, Slovenija (Jugoslavija), 1976, 35mm, 1.66, barvni, 95'
Dane (Jože Horvat) se vrača iz vojske in Vera (Marina Urbanc) ga pričaka na železniški postaji. Oba hrepenita po komaj začeti ljubezni, vendar pa ju življenje postavlja pred številne probleme in celo navdaja s strahom pred prihodnostjo. Odpravita se v hribe, domov k Veri, da bi začela skupno življenje, vendar se v novem okolju težko znajdeta, njuno razmerje se začne krhati, zato se vrneta v dolino. Tukaj spoznata nove ljudi, z njimi povezane nepričakovane dogodke, pride celo do spopada, zato se odločita, da se vrneta spet nazaj v hribe.
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.
21:00 Uvertura v Festival migrantskega filma
Le Havre, Aki Kaurismäki, Finska/Francija/Nemčija, 2011, 35mm, 1.85, barvni, 93', sp
Marcel Marx (André Wilms), nekdaj pisatelj in razvpiti boem, se zateče v pristaniško mesto Le Havre, kjer postane loščilec čevljev. Sanje o literarni slavi je pokopal in zdaj srečno in zadovoljno živi na relaciji med najljubšim barom, službo in soprogo Arletty (Kati Outinen). Nato pa mu pot nenadoma prekriža mladoletni begunec iz temnega osrčja Afrike. Oborožen le s prirojenim optimizmom in neomajno solidarnostjo svojih sosedov se mora Marcel spopasti z brezbrižnostjo in slepo birokratsko mašinerijo evroameriške civilizacije ter njenimi lakaji – policijo, ki je na sledi begunskemu dečku. Čas je, da si Marcel pološči čevlje in pokaže zobe.
Kinodvor:
19:00 Otok v Ljubljani: Prek morja (Oltremare), Loredana Bianconi, Francija / Belgija, 2017, DCP, 84'
Sledi pogovor z režiserko!
V dokumentarnem filmu Prek morja se Loredana Bianconi (Do You Remember Revolution) odpravi po sledeh družinske skrivnosti, da bi nam s pomočjo intimnih pričevanj, zapisanih spominov in starih fotografij razkrila dolgo zamolčano zgodbo o kolonialni avanturi fašistične Italije.
21:00 Služkinja (Agassi), Park Chan-wook , Južna Koreja, 2016, DCP, 144'
Čutna, vizualno razkošna ljubezenska zgodba in nepričakovanih obratov poln triler korejskega mojstra Parka Chan-wooka (Stari). Priredba romana Sarah Waters o ženskem uporu moški nadvladi je doživela premiero na festivalu v Cannesu.
Komuna:
18:00 Čudežna ženska (/Wonder Woman), Patty Jenkins, ZDA, akcijska domišlijska pustolovščina
20:30 Pirati s Karibov: Salazarjevo maščevanje 2D (Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge), Jerry Bruckheimer, ZDA, akcijska pustolovščina
Dodaj komentar
Komentiraj