Kako dolgo do avtobusnega BritOFFa?
Pozdravljeni v zadnjem letošnjem ljubljanskem BritOFFu, ki tako kot že mnogokrat naznanja, da se bo v mestu heroj znova gradilo. Tokrat smo pod drobnogled vzeli načrtovani projekt nove avtobusne postaje. Zdi se, da bo Ljubljana končno dobila sodobni terminal za avtobusne potnike, ki bo nadomestil urbano sramoto zabojnika, ki na Trgu Osvobodilne fronte oziroma na Masarykovi cesti stoji že od leta 1958. A nova avtobusna postaja ne bo stala na temeljih stare, temveč je gradnja predvidena ob Vilharjevi cesti, torej na drugi strani železniških tirov. Načrtovanje novega potniškega kompleksa na obrobju mestnega središča sicer poteka že dobro desetletje.
Pred leti je bila avtobusna postaja del javno-zasebnega partnerstva pod vodstvom madžarskega podjetja TriGranit, a se je sodelovanje kmalu po prvih prestavitvah začetka realizacije projekta končalo. Projekt je nato razpadel na tri dele, ki jih bodo posamično financirali različni investitorji. Novo železniško postajo in tirno infrastrukturo bo financirala Direkcija za infrastrukturo, avtobusno postajo Slovenske železnice, komercialni del pa madžarska banka OTP prek projektne družbe Mendota.
Pretekli teden je ljubljanski podžupan Janez Koželj predstavil arhitekturni načrt nove avtobusne postaje, ki ga je pripravil arhitekturni biro Bevk Perović. Matija Bevk iz omenjenega biroja pojasni, da gre za dolgo pričakovani projekt.
Nova avtobusna postaja bo vključevala kolesarnico za 3000 koles, parkirno hišo in notranjo garažo za avtobuse.
Ljubljana že dolgo čaka na ustrezno velik in mestotvoren potniški center, ki bi se imenoval Emonika. Ta bi po prvotnih načrtih vključeval avtobusno in železniško postajo, poslovni nebotičnik in še eno megalomansko nakupovalno-zabaviščno središče. Slednjemu so se investitorji po zadnjih napovedih odpovedali. Tako bo ob potniškem centru in ne nad železniškimi tiri, kot je bilo sprva predvideno, zraslo komercialno poslopje, ki bo bistveno manjše od prvotnih načrtov. Bo pa novi potniški center urbanistično povezan z nedavno zgrajeno Situlo in stanovanjsko poslovnim kompleksom Rezidenca Masarykova, ki so ga začeli graditi pred približno enim letom.
Cena nove železniške postaje je ocenjena na slabih 110 milijonov evrov, avtobusna postaja pa naj bi stala slabih 68 milijonov. Projekt avtobusne postaje bi lahko bil za 30 milijonov cenejši, če si v Slovenskih železnicah ne bi omislili svojih poslovnih prostorov. Matija Bevk razloži, da gre ne glede na ceno za racionalno načrtovan projekt.
Ljubljanska saga dotrajanih potniških objektov in čakanja na nove se še lep čas ne bo končala. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je sicer napovedal, da se bo gradnja potniškega centra pričela v začetku prihajajočega leta, a je precej verjetneje, da bo temeljni kamen položen dve leti kasneje.
*Na fotgorafiji Trg Osvobodilne fronte med ljubljansko ero tramvajev
Dodaj komentar
Komentiraj