Žverce na žetone
Pozdravljeni v torkovem tehnološkem BritOFFu. Južnokorejski založnik videoiger NCSoft je prejšnji teden naznanil, da bo že naslednje leto znotraj svojih iger uvedel možnost kupčevanja z NFT oziroma nezamenljivimi digitalnimi žetoni. S tem se je pridružil množici zahodnih založnikov, kot so EA, Ubisoft in Square Enix, ki so svojo namero po vpeljavi te tehnologije v mainstream igričarstvo napovedali že v začetku meseca.
Nezamenljive digitalne žetone NFT omogoča tehnologija veriženja blokov Ethereum, ki podpira sklepanje pametnih pogodb in nadzira vse transakcije znotraj verige, najbolj znana pa je po kriptovaluti ether. NFT je v praksi digitalni certifikat, ki je edinstven in nedeljiv, zato imetnik poseduje edino kopijo žetona.
Tak sistem je seveda pisan na kožo videoigram, ki temeljijo na virtualnem zbirateljstvu, predvsem znotraj brskalnikov in mobilnih naprav. V kanadski spletni igri CryptoKitties, ki je nastala leta 2017, igričarji, denimo, zbirajo, razmnožujejo in preprodajajo virtualne mačkone. Transakcije potekajo takole: iz fiat valute, kot sta dolar in evro, v ether, iz ethra v virtualne mačkone in potem po isti poti nazaj, če ima igričar seveda srečo in mu uspe vzrediti mačkone z zaželenimi lastnostmi, ki na kriptodražbi dosegajo dovolj visoke vrednosti. Vsak nakup, razmnoževanje in prodaja mačkona zahteva tudi plačilo omrežnine rudarjem Ethereuma, ki te transakcije izvajajo in potrjujejo. Povprečna vrednost mačkonov na dražbi je okoli 200 dolarjev, najbolj zaželeni pa se gibljejo med pol milijona in milijonom dolarjev.
Bolj kompleksen primer je vietnamska videoigra Axie Infinity, nastala leta 2018, v kateri gre za vzrejo žverc, podobnih pokemonom, in boje med njimi. Axie uporablja svoji lastni kriptovaluti, prav tako znotraj Ethereuma, popularnost žverc pa je dosegla vrhunec ravno sredi pandemije, ko je podjetje pridobilo več kot 150 milijonov dolarjev investicij tveganega kapitala. Vrednost podjetja je ocenjena na 3 milijarde dolarjev, ima pa skoraj 2 milijona uporabnikov. Okoli 40 odstotkov vseh igričarjev, ki kupčujejo z axieji, prihaja s Filipinov. Začetna investicija za igranje so tri Axie žverce, ki jih je treba kupiti, zanje pa odštejemo okoli 1500 dolarjev. Na Filipinih, kjer je ekonomski standard nizek, si igričarji začetne žverce lahko izposodijo od specializiranih podjetij, nato pa jim v zameno izplačujejo 30 odstotkov svojega zaslužka.
Za igričarje iz revnejših držav igranje NFT-iger seveda ne pomeni zabavne dejavnosti v prostem času, s čimer ponavadi povezujemo igričarstvo, temveč način služenja denarja. Poskusi uvajanja NFT-jev v že obstoječe igre v zahodnem svetu praviloma naletijo na odpor igričarjev. Svež primer anti-NFT tviterske nevihte sta, denimo, igri Dead by Daylight in Cookie Run. Jezo igričarjev in umetnikov si je prislužil tudi razvijalec indie igre Epic Hero Battles, ki je prodajal NFT-je grafičnih del, ki so pripadali drugim indie igram, ustvarjalci pa za tak način uporabe svojih del niso dali dovoljenja. Tudi največja igričarska platforma Steam je prejšnji mesec posodobila svoja pravila in prepovedala igre, ki vsebujejo NFT-je ali omogočajo trgovanje s kriptovalutami.
Kritiki NFT-jev se bojijo, da bo uvajanje digitalnih žetonov in principa “zasluži z igranjem” še pospešilo trend propadanja videoiger kot umetnostne zvrsti in prostočasne zabave, ki so ga že pričele mikrotransakcije in hazarderski zabojčki presenečenja. Najbrž se ne motijo.
Dodaj komentar
Komentiraj