Država brez krmarja
Ker je včeraj poslanke in poslance Državnega zbora predsednik vlade Miro Cerar s, citiram, nekoliko težkim srcem, a mirno vestjo, konec citata, tudi uradno obvestil o tem, kar že vsi vemo natančno teden dni, in sicer da zapušča potapljajočo se barko lastne koalicije ter Vlade, za katero je s prisego avgusta 2014 jamčil, da bo spoštovala ustavni red, ravnala po svoji vesti ter z vsemi močmi za blaginjo Slovenije, imamo ponovno tik pred koncem mandata na čelu izvršne oblasti države le še zgolj delno opravilno Vlado. Do izvolitve nove in potemtakem vse do volitev in tudi po njih do oblikovanja nove koalicije, ki bo to novo Vlado izvolila, bodo premier Miro Cerar in njegova ministrska tovarišija, za katero več ni samoumevnih koalicijskih glasov strank SMC, SD in DeSUS, opravljali le še tekoče posle, pri svojem delu pa bodo omejeni le na sprejemanje nujnih odločitev. Toda, kako priročno, zaenkrat še ni niti znano, kdaj pravzaprav točno bodo nove volitve, še manj pa kdo in v kakem času po volitvah bi lahko bil sposoben sestaviti novo Vlado, ne tekoči posli ne nujne odločitve sedanje ministrske zasedbe, kateri vsaj formalno do nastopa nove še vedno predseduje prav Miro ne grem se tega več Cerar, pa v domačem zakonskem redu pač niso kaj posebej natančno definirane.
Glede na to, da je iz prvih dveh dni posvetovanj političnih strank pri predsedniku države Borutu Pahorju, katerega odgovornost in dolžnost je razpis dneva novih državnozborskih volitev, že razvidno, da volitev prej kot pred koncem maja tako ali tako ne bo, se s tem aktualni mandat Državnega zbora pravzaprav niti ne skrajša, čeprav se Vlada in koalicija Mira Cerarja ne bosta vpisali v poosamosvojitveno zgodovino kot ena redkih Vlad, ki bi ji na Slovenskem uspelo zaključiti ves 4 letni mandat, pa bo vsa 4 leta pri koritu zakonodajne oblasti uspelo pravzaprav do konca unovčiti aktualni zasedbi Državnega zbora. In kot je najprej pokazala inflacija tik pred zdajci in neposredno s strani razno-rodnih ter razno-interesnih skupin poslancev brez koalicijskega ali Vladnega usklajevanja v zakonodajno proceduro vloženih predlogov, včeraj pa je to denimo potrdil še sprejem novele zakona o igrah na srečo s 35 glasovi za in 26 glasovi proti, ki jo je sicer v parlamentarni postopek vložil poslanec Cerarjeve SMC Branko Zorman, a mu je Cerarjeva Vlada nasprotovala, saj da včeraj v Državnem zboru potrjena sprostitev trga športnih stav, ki jih je do sedaj v Sloveniji lahko prirejala le monopolna Športna loterija, ni dovolj celovita rešitev, ki da jo potrebujemo tudi zaradi uskladitve z evropsko zakonodajo, postajajo v teh dneh vse bolj nepredvidljive in neobvladljive tudi posamezne raznostrankarske skupine poslank in poslancev.
Ne glede na to kdaj točno bodo pravzaprav nove volitve v Državni zbor, Borut Pahor je kot za ta podatek pristojni predsednik republike že sporočil, da samopredloga Janka Vebra za začasnega mandatarja ni vzel resno in da je po pogovorih s strankami, ki imajo le več kot ustavno večino, ugotovil, da drugega mandatarja pač ni smotrno predlagati, je že vnaprej znano, da bodo posamezne nove pa tudi nekatere stare obraze iz sedanje sestave Državnega zbora gotovo nadomestili novi obrazi. Ne glede na to koliko odstokov volilnega telesa bi naj uspelo v svojem prvem pohodu na čelo izvršne in zakonodajne oblasti celotne države osvojiti sedanjemu županu Kamnika Marjanu Šarcu, bi naj poslanske stole njegove Liste gotovo zasedali neki novi ljudje in obrazi.
In ne glede na to koliko bi naj uspelo zaupanja v lastno politično karizmo z odstopom povrniti Miru Cerarju, pa nekoliko ji bodo gotovo še dodatno škodovali divji meseci brezvladja in vse posledično dogajanje sprejemanja ne najbolj natančno definiranih nujnih odločitev in opravljanja enako neoprijemljivih tekočih poslov, pa je jasno, da bo SMC kar nekaj odstotkov in posledično poslanskih sedežev gotovo izgubila. In prav zato ne preseneča, da so poslanci SMC, kot je tudi primer poslanca Branka Zormana, v teh tednih in dneh med bolj nepredvidljivimi in neobvladljivimi. Toda tako to gre. Miro Cerar je ob svojem odstopu z mesta krmarja države oziroma predsednika koalicije in vlade ter s tem zakonodajne in izvršne veje oblasti, še lahko dejal, da odstopa z nekoliko težkim srcem, a mirno vestjo. In ko bo predajal posle nasledniku, bo to gotovo ponovno s težkim srcem, a vprašanje če tudi z res mirno vestjo, saj bodo na to ob posameznih poslancih stranke, ki jih očitno res več ne obvladuje, še kako vplivali tudi posamezni, iz premierskih vajeti spuščeni ministri in ministrice njegove Vlade.
ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z Republiko Slovenijo po odstopu Mira Cerarja kot politično nepredvidljivo državo brez krmarja v zobeh poskrbel Tomaž Z.
Dodaj komentar
Komentiraj