Furanje delavskega boja v avtobusnem prevozništvu
Podjetje Arriva Dolenjska in Primorska d.o.o je predsednika Sindikata voznikov avtobusov Slovenije Endra Mesaroša obdolžilo kršenja ugleda in dobrega imena podjetja. Delodajalec sindikalistu to očita že drugič v treh mesecih, jutri pa se bo Mesaroš zagovarjal v postopku redne odpovedi zaradi krivdnih razlogov. Postopek je bil sprožen zaradi javnih izjav o neprimernosti delovnega časa avtobusnih prevoznikov, ki jih je izrekel predsednik Sindikata voznikov avtobusov Slovenije. Pojasni Mesaroš.
Delavci v avtobusnem prevozništvu so namreč napram večine ostalih delavcev v Republiki Sloveniji v depriviligiranem položaju že zaradi kolektivne pogodbe. Panožna kolektivna pogodba namreč predvideva čas razpoložljivosti, v katerem je delavec plačan po nižji urni postavki, posledično pa avtobusni prevozniki zaradi tega v praksi delajo več kot osem ur. Prav tako pa so avtobusni vozniki sočasno pričeli opravljati tudi delo pobiralca vozovnic. Sporne točke kolektivne pogodbe in genezo njene sklenitve pojasni Damjan Volf, generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije KS 90.
Na neustrezno merjenje delovnega časa je opozarjal tudi Mesaroš, ki pa nam je zatrdil, da navkljub deklarativnemu pritrjevanju s strani delodajalca do konkretnih rešitev ni prišlo. Zaradi tega je večkrat tudi javno opozoril na neprimernost merjenja delovnega časa. Kaj konkretno so te neprimernosti, pojasni Mesaroš.
Poleg tega je opozarjal tudi na tehnično neizpravnost vozil.
Zaradi neugodnih pogojev dela v slovenskem avtobusnem prevozništvu primanjkuje delovne sile, saj se delavci iz Slovenije zaposlujejo v državah, v katerih so pogoji boljše urejeni. Medtem ko delavci v Sloveniji odhajajo v države, kot sta Avstrija in Nemčija, pa v Sloveniji avtobusna podjetja zaposlujejo delavce v manj ugodnem socialnem položaju, med katerimi so tudi državljani držav nekdanje Jugoslavije, ki so deležni več pritiska.
Podjetje Arriva Dolenjska in Primorska d.o.o je v odzivu pojasnilo, da zadeve zaradi zaenkrat še nedokončanega formalnega postopka ne želijo komentirati. So pa poudarili, da se obtožbe proti sindikalistu nanašajo na dve kršitvi pogodbe o zaposlitvi in Zakona o delovnih razmerjih, in ne le eno, kot je bilo izpostavljeno v medijih in na socialnih omrežjih. Katera je druga kršitev, ki jo očitajo predsedniku sindikata in vozniku Arriva, in kako nanjo gledajo v sindikatu, za zaključek današnjega Offsajda komentira Volf:
Dodaj komentar
Komentiraj