Goriško letališče med občinskimi, etničnimi in ameriškimi interesi
O seji goriškega mestnega sveta, ki je konec novembra med svetniki zasejela razdor, smo že poročali v enem od naših lokalnih BritOFFov. Spomnimo, z majhno večino, 19 glasovi za in 15 proti ter dvema vzdržanima, je bila ob poldrugi uri jutranji izglasovana podpora poslovnega načrta letališča na Rojah. Med svetniki, ki so v poznih urah prikimali poslovnemu načrtu, je bil tudi predstavnik stranke Slovenske skupnosti Walter Bandelj. Ta je kot edini opozicijski svetnik podprl predlog župana Rodolfa Ziberne, preostala dva slovenska svetnika pa sta se vzdržala oziroma sta sejo zapustila, s čimer je bila sicer slovenska manjšina ključni dejavnik, ki je omogočil izglasovanje načrta, ki je dvignil kar nekaj prahu v stari Gorici.
Bandljev glas je izzval ostro kritiko Andrea Picca, predsednika leve lokalne stranke Forum Gorizia, ki je Slovenski skupnosti - kot je uradno ime stranki slovenske manjšine v goriškem mestnem svetu - očital, da glasuje v prid kapitalistom, če so slovenskega rodu, ne oziraje se na interese prebivalstva.
Andrea Picco meni, da je bilo to glasovanje najpomembenješe, odkar je goriški županski stolček prevzel Rodolfo Ziberna, član nacionalistične stranke Forza Italia, ki ji predseduje Silvio Berlusconi.
Picco trdi - Bandelj pa ne zanika - da je razlog za odločitev predstavnikov slovenske manjšine dejstvo, da je Pipistrel, ki je 3-odstotni lastnik konzorcija Duca D’Aosta, ki z letališčem upravlja, slovensko podjetje.
Kot rečeno, Walter Bandelj, ki je sicer tudi vodja slovenske manjšine, organizirane v Svetu slovenskih organizacij, ne skriva, da je na njegovo odločitev ključno vplivala nacionalnost Iva Boscarola, postojnskega poslovneža, ki je ustanovitelj Pipistrela.
Bandlju se to ne zdi sporno. Zatrjuje, da njegovo glasovanje kritizirajo zgolj ekstremni levičarji.
Bandelj zavrača vse očitke domnevnih skrajnih levičarjev, češ da se je Slovenska skupnost podredila nacionalističnemu županu. Edini faktor je namreč slovenska kri v žilah Boscarola, ki ga večina poslušalstva pozna kot tistega podjetnika, ki se pojavlja na televizijskih postajah, ko je treba zavarovati interese gospodarstva v času predvolilnih kampanj ali davčnih reform.
Walter Bandelj pravi, da če bi bil lastnik Pipistrela italijanske krvi, morda ne bi nujno glasoval drugače kot je, bi pa dvakrat premislil, preden bi se odločil.
Andrea Picco meni, da je najspornejši del izglasovanega načrta rekapitalizacija konzorcija, ki je v lasti več občin in privatnikov, vanj pa vlaga le goriška občina - načrt po Piccovih navedbah predvideva 600 tisoč evrov občinskega vložka - saj ji je delovanje letališča najbolj v interesu, medtem ko drugi deležniki k delovanju letališča finančno ne prispevajo. Hkrati pa meni, da so cilji, zapisani v načrtu za nadaljnjih nekaj let, popolnoma iluzorni in nedosegljivi.
Vendar pa se je že našel še en investitor. Včeraj so župana Gorice obiskali predstavniki zasebnega podjetja iz ZDA Turin Aviation, ki želijo goriško letališče temeljito razširiti in ga narediti za center svojih bodočih - domnevno humanitarnih - operacij v Sredozemlju in na Bližnjem vzhodu.
Firma, ki je po Piccovih navedbah sicer v finančnih težavah, naj bi v letališče vložila 200 milijonov evrov, pri čemer ni jasno, kdo je dejanski investitor, ki s to vsoto razpolaga. Eden izmed zastopnikov firme na posvetu z županom je bil tudi psiholog Enzo Kermol. Ta naj bi bil sicer po Piccovih besedah pred leti udeležen pri spodleteli ustanovitvi zasebne univerze v Gorici. Po informacije o ameriškem letalskem podjetju in o tem, da ga zastopa goriški psiholog, smo se obrnili naravnost na Kermola.
V telefonskem pogovoru je pojasnil, da se s predsednikom firme Turin Aviation pozna že dvajset let. Ta je bil pred leti sicer res zaposlen Natovi letalski bazi Aviano, a je danes civilist, ki se ukvarja predvsem s komercialno dejavnostjo. Firma Turin Aviation je po njegovih navedbah pomagala transportirati humanitarno pomoč na Kostariko, Gorica pa bi postala center humanitarnih operacij v primeru naravnih katastrof v širši regiji. Kakšnih, natanko ni razkril, kot tudi ni razkril, kdo je investitor, ki je domnevno pripravljen vložiti tolikšno vsoto v ta precej nenavaden projekt.
A ne glede na to, kaj je dejansko v ozadju tega projekta, Walter Bandelj zagotavlja, da do izvedbe nikakor ne bo prišlo.
Morda bi bilo stališče Slovenske skupnosti drugačno, če bi bil lastnik Turin Aviation slovenskega rodu.
Dodaj komentar
Komentiraj