PASTI LOKALNE UPRAVE
Organizacija Transparency International Slovenia je objavila poročilo o oceni sistemov integritete lokalnih skupnosti. Poročilo ugotavlja ustreznost sistemov za preprečevanje korupcije na nivoju občin in njihovo dejansko uporabo v praksi. Za začetek povejmo, da poročilo ne ugotavlja splošnega stanja vseh slovenskih občin, saj sta vzorec sestavljali zgolj dve občini: majhna in večinoma podeželska občina Dornava ter srednje velika mestna občina Velenje. Namen poročila je po besedah avtorjev nakazati na nekatere probleme, ki se v večji ali manjši meri pojavljajo v številnih slovenskih občinah.
Ena glavnih pomanjkljivosti naj bi bila prevelika dejanska moč županov pri razdeljevanju sredstev iz občinskih proračunov. Pojasni Vid Doria, generalni sekretar Transparency International Slovenia:
Poleg delitve proračuna, predvsem manjših zneskov, je s stališča korupcijskih tveganj problematično predvsem področje zaposlovanja, pri čemer je bodoči zaposleni pogosto izbran že pred javnim razpisom.
Na zakonodajni ravni pa je pomanjkljiva sledljivost postopka sprejemanja občinskih predpisov. Nadaljuje Doria:
Povezano s sledljivostjo postopka sprejema predpisov, pa tudi poslov, je pomanjkljivo beleženje lobističnih stikov. Te so občine sicer dolžne beležiti, a se to ne dogaja konsistentno:
Netransparentnost delovanja občin pa je po mnenju avtorjev podaljšek netransparentnosti občinskih volitev, na katerih se pojavlja več nepravilnosti. Pogosta je izraba občinskih medijev za promocijo aktualne oblasti. Prav tako je pomanjkljivo poročanje o financiranju volilnih kampanj, ki dostikrat ne vključujejo podpornega gradiva, kot so pogodbe in računi. Pogost je tudi pojav brezplačnega oglaševanja, pomanjkljivo pa je navajanje naročnikov oglasnih vsebin in številčenje plakatov.
Morebitne nepravilnosti so mogoče zaradi pomanjkljivega sistema nadzora, tako notranjega kot zunanjega. Pri notranjem nadzoru se zatakne pri strokovnosti in neodvisnosti nadzornikov. Pojasni Doria:
Zunanji nadzor pa naj bi izvajalo Računsko sodišče, a je ta pomanjkljiv. Razlog leži predvsem v velikem številu občin:
Ne nazadnje pa zunanji nadzor lahko vršijo tudi mediji in civilna družba. Tovrstni nadzor pa otežuje lastništvo lokalnih medijev. Zaključi Doria:
Dodaj komentar
Komentiraj