Savc nima za burek
Mestna občina Ljubljana je kot del prenove Potniškega centra Ljubljana objavila načrt za rekonstrukcijo več okoliških cest, med katerimi je tudi predel Šmartinske ceste ob Savskem naselju. Iz objavljenih dokumentov je razvidno, da naj bi tri križišča, tako imenovani zeleni trikotnik, nadomestilo krožišče, ki se bo po načrtih prekrivalo z okrepčevalnico Burek Savska in bencinsko črpalko, zaradi česar ju bo treba porušiti. S tem bi Savskemu naselju, ki se že sedaj spopada z pomanjkanjem storitev za prebivalce, odvzeli še zadnji stvari, ki sta jim sploh na voljo.
V odziv na načrte so prebivalci Savskega naselja organizirali peticijo »Ohranimo pumpo in burek v Savskem naselju«. Nasprotujejo stalnemu odvzemanju storitev za prebivalce tega zgodovinsko pomembnega blokovskega naselja, prvega zgrajenega po drugi svetovni vojni, ki je v zadnjih letih ostalo brez kioskov, pekarne, kemične čistilnice ter celo banke in pošte. Za začetek Janez Stariha, eden od pobudnikov peticije, oriše spremembe zadnjih let, ki so jim priča prebivalci Savskega naselja.
Pobudniki in podpisniki peticije nasprotujejo idejnim rešitvam, ki v ospredje postavljajo izboljšave za avtomobilski promet in uničevanje zelenih površin, predvsem pa rušitvi dveh ostankov tako imenovane infrastrukture Savskega naselja. Več o peticiji pojasni sogovorec.
Okrepčevalnica, ki okoliškim prebivalcem in zaposlenim v bližini nudi láhko dostopno malico oziroma obrok, sicer na tem mestu stoji že vse od 60. let prejšnjega stoletja. Zgodovino okrepčevalnice bolj podrobno razloži njen prokurist Fitim Ajvazi:
Odziv občine na zahteve peticije je bil zmeden, župan Zoran Janković sprva sploh ni vedel, kje je zeleni trikotnik in kaj načrti pomenijo za zelene površine v naselju.
Ko se je župan prostorsko orientiral, pa je načrte občine komentiral s tem, da se je osredotočil predvsem na to, kaj načrt pomeni za črpalko.
Poleg tega je izjavil, da natančna ureditev tega predela Šmartinske ceste še ni dorečena, a zaenkrat ne predvideva rušenja okrepčevalnice. Mestna občina se do zaključka redakcije ni odzvala na naš poziv za komentar.
Glede načrtov in usode okrepčevalnice po navedbah Ajvazija občina do sedaj ni bila komunikativna niti s samo ustanovo.
Stariha ne verjame, da bo po trenutnem načrtu okrepčevalnica obstala, in komentira odziv občine ter trditve župana Jankovića, da načrti ne vključujejo rušenja okrepčevalnice.
Poleg tega izpostavi ključni problem izgradnje krožišča in vpliv, ki ga bo imelo na naselje.
Po mnenju Starihe se na primeru prenove dela Šmartinske ceste in načrtih o rušenju okrepčevalnice vidi še en primer gentrifikacije Ljubljane, ki je še intenzivnejša v zadnjih letih.
O tem, kaj jim pomenita okrepčevalnica in pumpa, smo vprašali tudi prebivalce v Savskem naselju.
Podobno meni tudi mimoidoči, ki se je sicer v Savsko naselje preselil pred kratkim.
Ena od sogovork pa, poleg tega da sta objekta zanjo pomembna, izpostavi tudi to, da promet v Savskem naselju potrebuje izboljšavo.
Po mnenju naslednje vprašane sta pumpa in okrepčevalnica pomembni tudi za zaposlene, ki delajo v njuni bližini.
Zadnja mimoidoča izpostavi tudi pomen, ki ga ima prisotnost okrepčevalnice na samo vzdušje soseske.
Pomen, ki ga ima zanj in za stranke, s katerimi delajo vsakodnevno, izrazi tudi Ajvazi.
Nadaljnje korake za peticijo in pa mnenje o odzivu občine povzame Stariha.
Kot smo že omenili, smo za komentar prosili tudi Mestno občino Ljubljana, ki pa je do naših prošenj ostala neodzivna. Upamo, da bo župan Janković uspel kmalu najti zeleni trikotnik, preden ga poruši, in si tam privoščil kak burek in kavo.
Po burek sta šla David in Tim, na radiu pa sta lačni ostali Tia in Vida.
Komentarji
Temu križišču večih cest nikoli nismo rekli zeleni trikotnik. Je pa res, da burek res privablja obiskovalce izven Savca, da parkirajo na zelenici za burekarnico, ki je bila v zadnjih nekaj letih popolnoma uničena. Oglasite se z ekipo novinarjev ob 7.00, ko starši z malčki vijugajo med zaparkiranimi pločniki pred burekranico in tamkajšnjim semaforjem in ležečim policajem. Pri burekarnici ni nobenih dreves, ker zemljišče, kjer stoji stavba, sploh ni stavbno, pač pa namenjeno prometnim površinam. Torej, tudi sama stavba tam stoji na črno pač že od 60-ih. Mislim da imajo pobudniki še dovolj drugih stvari, na katere je potrebno opozarjati v Savcu (npr. parkiranje na vseh možnih zelenicah, vključno obiskovalcev burekarnice in bližnjega lokala), boljša ureditev prometne situacije na konfuznem stičišču Knoblerharjeve, Luize Pesjakove, Savske, Šmartinske in Središke, kjer se vsako jutro in popoldne valijo kolone vozil, kjer jih veliko sploh ne ve, kdo v križišču ima prednost, pač ni.
Komentiraj