Sive ceste in skrivnostne obvoznice
Slovenci imamo radi ceste. Tako radi, da o njih pojemo in se zanje borimo. Krajevne skupnosti največkrat združi ravno preslaba ali pomanjkljiva prometna infrastruktura.
V Vodicah, nekoliko severno od Ljubljane, so pred dobro uro že petič na protestu zahtevali obvoznico. Vodičani sicer že več kot dvajset let govorijo o cesti, o kateri ni ne duha ne sluha. Potrebo po obvoznici je država ugotovila že v prejšnjem stoletju, v državnem lokacijskem načrtu pa je bila določena leta 2008. Tri leta kasneje je okoljevarstveno soglasje izdala tudi Agencija Republike Slovenije za okolje, a zaman. Gradbeno dovoljenje ni bilo izdano, tako da je po petih letih soglasje, ki je ostalo pozabljeno na dnu kakšnega predalnika, zastaralo. Dolgo zgodovino vodiške obvoznice na kratko predstavi župan Aco Franc Šuštar.
Po otvoritvi poslovnega centra Komenda v sosednji občini se je prometna obremenitev Vodic povečala do te mere, da so začeli protestirati. Učinkov poslovnega centra na promet so se zavedali tudi načrtovalci, saj je bila obvozna povezava z avtocesto predvidena od začetka.
Prekomerna obremenitev s prometom seveda ne škodi le cestam, temveč tudi prebivalcem ob prometnicah. Poleg onesnaženega zraka in skrajšanega spanca zaradi hrupa, župan Šuštar opozarja predvsem na varnost pešcev.
Kamniški cesti, ki je v občini Vodice najbolj prometna, trenutno grozi prometni val še iz ene smeri. Tik pred odprtjem je namreč obvoznica v bližnji občini Mengeš. Posledice, ki jih bo prinesla rivalska obvoznica, povzame Šuštar.
Vendar tudi v Mengšu cesta ni prišla sama od sebe. Tudi tam so morali občani organizirati nekaj protestov. Medtem ko obvoznica za občane Vodic predstavlja nujen ukrep za izboljšanje bivanjskih pogojev, po mnenju župana Šuštarja gospodarstvo občine ne bi občutilo pretirane spremembe. Zagotovo pa obvoznice vplivajo na celostno gospodarstvo regije.
Ob tem pa je po mnenju organizatorjev najbolj zaskrbljujoč pasiven odnos državnih institucij, odgovornih za infrastrukturni razvoj. Župan je po drugi strani prepričan, da kljub pomanjkljivi komunikaciji podpora vodiški obvoznici v državnem vrhu obstaja.
Občina tako čaka le še na odločitev Agencije za okolje, če bo potrebno ponovno odločati o vplivih obvoznice na okolje. Če ponovna presoja ne bo potrebna, bo zgodovinska drama o vodiški obvoznici kmalu zaključena, meni Šuštar.
Za konec se selimo prav na območje poštne številke 1217, v Vodice, kjer smo se pogovarjali z nad prometom naveličanimi občani. Pred tem prisluhnimo še naboru zahval vsem sodelujočim v projektu obvoznica in občanom, ki se aktivno vključujejo v lokalno politiko, četudi skozi državljansko nepokorščino.
Dodaj komentar
Komentiraj