Z domačim promogom naprej
Konec prejšnjega tedna je Agencija Republike Slovenije za okolje in prostor izdala sklep o nameravani uporabi črnega premoga v Termoelektrarni Šoštanj. Arso je odločil, da TEŠ-u za spremembo okoljevarstvenega dovoljenja ni treba izvesti ponovne presoje vplivov na okolje. Sklep Arsa je torej šele podlaga za spremembo okoljevarstvenega dovoljenja, ki bi TEŠ-u omogočilo kurjenje črnega premoga. A hkrati je to prvi uradni korak k uvažanju. Glede na to, da so številni kritiki investicije v šesti blok TEŠ-a dvomili v navedbe Holdinga slovenskih elektrarn, krajše HSE, in Premogovnika Velenje, da so kapacitete velenjskega premogovnika dovolj velike, je dokument dvignil veliko prahu.
V TEŠ-u pravijo, da je možnost uporabe uvoženega črnega premoga zgolj rezervna rešitev. Da TEŠ za zdaj še ne namerava dopolnjevati velenjskega lignita z uvozom črnega premoga, je na sestanku s predstavniki občin Velenje in Šoštanj ter predstavniki lokalne skupnosti zagotavljal tudi novi direktor HSE Stojan Nikolić. Bojan Kontič, župan mestne občine Velenje:
Glede sklepa Arsa Valter Kolar iz Civilne iniciative Šoštanj:
V sklepu Arsa so opredeljene tudi maksimalne količine uporabe in dobave črnega premoga. V TEŠ bi lahko prišla ena železniška kompozicija na dan ali 1200 ton premoga. A ker je bila šoštanjska šestica konstruirana za bistveno manj kalorično gorivo, črni premog lahko predstavlja zgolj manjši del goriva. Kolar:
Namesto črnega premoga je za Termoelektrarno Šoštanj še vedno aktualna možnost kurjenja odpadkov, o čemer se je začelo govoriti lani.
Če je vprašanje uporabe uvoženega premoga za zdaj odpravljeno, pa je še vedno odprto vprašanje odškodnine za obe šaleški občini. Velenje je s TEŠ-em tudi v pravnem sporu:
Leta 2021 se izteče koncesijska pogodba z obema občinama. Župan Šoštanja Darko Menih meni, da država občinama pri teh pogajanjih ne dodeli prostora, ki jima pripada:
Tudi Kontič meni, da bi morali občini dobiti več, pri čemer si želijo, da bi za vzor služila Jedrska elektrarna Krško:
Menih opozarja tudi, da je zaradi izkopa premoga danes bistveno bolj prizadet Šoštanj kot pa Velenje:
Novi minister za okolje Simon Zajc je ob novici, da HSE želi možnost uvoza premoga, komentiral, da je treba razmisliti tudi o hitrejšem zaprtju TEŠ-a. A v Šaleški dolini za to ni interesa. Govori Valter Kolar:
Vprašanje koncesij lokalnih skupnosti se bo torej reševalo v prihodnjih letih. Uvoz premoga pa bo odvisen tudi od rasti potreb po elektriki. Kapacitete Premogovnika Velenje naj bi zadostovale za šesti blok, ne pa tudi za peti blok. Ta namreč v zadnjem času obratuje kar precej, saj je zaradi nizkega pretoka rek nizka proizvodnja elektrike iz hidroelektrarn.
Dodaj komentar
Komentiraj