TURISTIČNA PONUDBA ŠOU
Alan Ford: Poziv na krstarenje (Magnus & Bunker)
Današnjo oddajo 5 minut za boljši ŠOU posvečamo turističnim aranžmajem ŠOU v Ljubljani. Turistična ponudba ŠOU sodi pod delovanje resorja za obštudijske dejavnosti. Njegov namen je zajeti čim večje število študentov in zanje organizirati raznovrstne dogodke s področja obštudijskega udejstovanja in s tem doseči, da bi se študentje družili tudi izven šolskih klopi. Resor za obštudijske dejavnosti deluje na športnem, kulturnem in zabavnem področju, kot odličen presek vsega trojega pa se na vrh segmentov delovanja resorja umestijo - izleti.
Iz opisa na njihovi spletni strani na kratko povzemimo poslanstvo resorja. Študentke in študentje si monotonost študentskega stresnega vsakdana radi popestrimo z obštudijskimi dejavnostmi in dogodki, dodatnimi izobraževanji, športnimi turnirji, zabavnimi in kulturnimi dogodki, ki nas motivirajo za še uspešnejši študij. A to še ni vse: z druženji na teh dogodkih poleg sprostitve poskrbimo tudi za krepitev in razširitev svojih družbenih omrežij, ki so še kako pomembna na nadaljnji življenjski poti.
Turistična ponudba ŠOU v Ljubljani je pestra. V letu 2019 smo se študentke in študentje na primer lahko udeležili kar štirinajstih turističnih dogodivščin. Med njimi zasledimo več smučarskih doživetij,
dva izleta v Gardaland, razpaljotke na Pagu, nekaj obiskov bližnjih prestolnic, Oktoberfest in obisk predbožičnega Zagreba. Pisana turistična ponudba običajno zajema elemente zabave, šopinga, pa tudi kulturnih vsebin, ki v turističnem žargonu običajno pomenijo sprehod po starem mestnem jedru. Izbrane lokacije so vedno atraktivne. Banja Luka na primer slovi po poceni oblačilih, ki jih lahko nabavimo na novoletnem izletu, se nažuramo in zmačkani po zadnjih nakupih na kavici z novimi prijatelji nenazadnje še ponetworkamo, da izletu dodamo podjetniško piko na i.
ŠOU pri organizaciji svojih turističnih ponudb med drugim sodeluje s podjetjem TraveLover d.o.o. Osebe javnega prava, s katerimi podjetje po podatkih iz Erarja posluje od ustanovitve leta 2017, so večinoma ŠOU v Ljubljani, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani in Osnovna šola Orehek. Od njih je podjetje prejelo približno 95 odstotkov vseh nakazil javnih plačnikov v tem obdobju. Približno tri četrtine vseh javnih sredstev je prišlo iz ŠOU v Ljubljani, kar je od avgusta leta 2017 do danes skupaj znašalo skoraj 150 tisoč evrov. Tudi če primerjamo delež vseh prihodkov podjetja, tako zasebnih kot javnih, je agencija od ŠOU v Ljubljani prejela skoraj 40 % vseh poslovnih prihodkov. Ustanovitelj in direktor turistične agencije TraveLover je Marko Anderlič, nekdanji nepovezani študentski poslanec, ki pa je v praksi povezan s skupino Povezani. Leta 2014 je bil izvoljen za predstavnika Fakultete za pomorstvo in promet.
Po kakšnem kriteriju oziroma na podlagi katerih razpisov je resor za obštudijske dejavnosti izbral ponudnika TraveLover, smo vprašali ŠOU v Ljubljani in vodjo resorja, Luko Kopinška, ki pa, odkar je pred dvema mesecema to vlogo prevzel, pri organizaciji izletov na tej funkciji še ni sodeloval. Vprašanje smo naslovili tudi na TraveLover d.o.o., vendar odgovora do konca redakcije oddaje nismo prejeli.
Po besedah Kopinška se mora ŠOU v Ljubljani na področju izbire ponudnikov od lani ravnati po Zakonu o javnem naročanju ter notranjih aktih organizacije. Od aprila 2020 naj bi bili razpisi ŠOU javni. Kljub temu da je podjetje TraveLover maja od ŠOU prejelo skoraj 5000 evrov, v tem času nismo zasledili objave nobenega razpisa za turistično storitev. Poleg tega ni povsem jasno, za kakšno obliko izletniške ponudbe je šlo. Med Facebook dogodki resorja za obštudijske dejavnosti, med katerimi v tem času prevladujejo na primer Tarok, League of Legends in Fifa turnirji, turističnih ponudb od razglasitve epidemije ni bilo mogoče zaslediti.
V letu 2019 je podjetje od Študentske organizacije Univerze v Ljubljani prejelo dobrih 60 tisoč evrov. Po navedbah predstavnice za odnose z javnostmi naj bi bili v ta znesek poleg projektov resorja za obštudijske dejavnosti vključeni tudi projekti drugih resorjev in ŠOVZ-jev. Za resor za obštudijske dejavnosti je agencija izvedla dva množična dogodka: izlet v Gardaland in smučanje na Cerknem. Poleg tega so izvedli nekaj posameznih enodnevnih in večdnevnih ekskurzij.
V finančnem načrtu za leto 2019 je bilo predvidenih 25 tisoč evrov za aktivnosti resorja za obštudijske dejavnosti, ki imajo turističen prizvok. Sem sodijo postavke: ŠOU smučarski zaključki in ŠOU spoznava Evropo. Sem bi lahko spadala tudi postavka ŠOU tabori, vendar na spletu nismo našli nobenega dogodka ali vabila, ki bi bilo izdano v zadnjih letih in na podlagi katerega bi to lahko ocenili. Čeprav celotne postavke verjetno niso bile namenjene samo agenciji, je njihova skupna vsota nižja od zneska, ki ga je v tem letu dobila turistična agencija TraveLover. Obenem je ŠOU v istem letu sodeloval tudi z drugimi turističnimi agencijami.
Študentska organizacija, katere poslanstvo je zastopanje študentskih interesov in organizacija dejavnosti, ki so smiselne za vse študente, razpolaga z javnimi sredstvi. Kot vemo, jih ŠOU rada investira in deli med komercialne projekte. Tržna usmerjenost študentske organizacije ima za posledico favoriziranje dejavnosti, ki jih trg že ponuja, v to kategorijo pa sodijo tudi turistični aranžmaji.
Ob tem se nam na koncu ponovno osvetli prepad med tem, kar študentske organizacije razumejo kot študentom privlačne aktivnosti, in tem, kaj si ob tem predstavljamo od nje odtujene študentke in študentje.
Dodaj komentar
Komentiraj