24. 4. 2019 – 14.00

Kritičnih 15

Audio file

19. aprila je v Kranju potekal drugi izmed petih predvidenih posvetov o prihodnosti vzgoje in izobraževanja, ki jih organizira Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, tokrat v sodelovanju z Mestno občino Kranj. Na tokratnem srečanju so govorci med drugim izpostavili potrebo po večji spodbudi otrok k ustvarjalnosti, radovednosti in učenju kritičnega mišljenja. Eden izmed govorcev je poudaril še vlogo učiteljev za kvaliteten učni proces in pomen državljanske vzgoje, ki je bil pogosto omenjen že na prvem posvetu.

Izjava

Mlada učiteljica je naslovila situacijo mladih učiteljev.

Izjava

Na Zavodu RS za šolstvo so v četrtek, 18. aprila, gostili pogovor z učenci in dijakinjami, ravnatelji in ravnateljicami ter učiteljicami iz več osnovnih šol, ki sodelujejo v triletnem mednarodnem projektu Erasmus+ Glas učenca – most do učenja. V projektu poleg Slovenije sodelujejo še vodilne institucije Irske, Madžarske, Nizozemske in Združenega kraljestva. Inovacijsko strategijo projekta predstavlja učni proces, ki ga otroci in mladostniki sooblikujejo, s tem pa gradijo partnerski odnos in prevzemajo odgovornost za svoje učenje. S projektom stremijo k znanju, ki temelji na razumevanju in izhaja iz izkušenj otrok. Več o projektu nam je povedala Nada Pignar, ravnateljica osnovne šole Ivanjkovci, ki je ena izmed udeleženk projekta.

Izjava

O spremembah v delovanju učenk in učencev doda:

Izjava

Urad RS za mladino je v petek, 19. aprila, pripravil posvet, namenjen izobraževalcem, mladinskim delavcem, mladim in širši javnosti na temo preprečevanja sovražnega govora med mladimi. Na okrogli mizi so razpravljali: državna sekretarka Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Martina Vuk, direktor direktorata za demokratično participacijo pri Svetu Evrope Matjaž Gruden, direktor Mirovnega inštituta dr. Iztok Šori ter soavtorica priročnika »Zmoremo!« Nina Perger. Priročnik, ki je vsem dostopen na spletu, “ponuja smernice za razvijanje nasprotnih in alternativnih naracij za boj proti sovražnemu govoru in spodbujanje človekovih pravic, zlasti v spletnih okoljih”.

Ljudska univerza Slovenska Bistrica, ki letos praznuje 60 let, je v okviru študijskega krožka Komaj sem shodil, že sem dobil delo izdala istoimensko publikacijo, v kateri so zbrane zgodbe o življenju in delu v preteklosti. Kot je zapisano na spletni strani univerze: “s svojim delom smo presegali tabuje, iztrgali pozabi marsikatero zgodbo, ki si zasluži spominjanja, spodbujali pogovore, seznanjali mlajše generacije z življenjem nekoč”. Predstavitvi publikacije se je pridružila srednješolka Maša Brdnik, ki je ilustrirala svoj pogled na nekatere dogodke. Več o univerzah za tretje življenjsko obdobje boste lahko slišali v petkovi oddaji Kaj pa univerza? ob 14. uri.

H kritičnim situacijam in k situacijam, vrednim kritike, še v tujino.

Potem ko med sindikati in vlado ni prišlo do dogovora glede zvišanja plač, so poljski učitelji 8. aprila začeli s splošno stavko. Razlog za protest je večletno zanemarjanje vzgojno-izobraževalnih delavcev, ki niso bili deležni obsežnega povišanja socialnih pravic, ki ga je napovedala vlada. 500 000 učiteljev in učiteljic se zbira v 22 mestih po celi državi. Večina poljskih šol je tako zaprtih že 17. dan, vlada pa protestnikom očita, da onemogočajo izobraževalni proces in otroke izkoriščajo za politični aktivizem. Splošna stavka namreč zaenkrat ovira izvedbo maturitetnih izpitov za milijon poljskih srednješolk in srednješolcev.

Rednemu poročanju o situaciji v Akademskem kolegiju se tokrat pridružuje nemška različica - Collegium Academicum, zaenkrat imaginativni študentski domovi, ki pa že imajo prototip v nemškem mestu Heidelberg. Projekt je začela skupina 25 študentk in študentov, ki si želijo stanovanja po dostopni ceni. Študentke in študenti si trenutnih mesečnih najemnin v stanovanjih bodisi ne morejo privoščiti in zato živijo precej oddaljeni od mesta in fakultet bodisi plačujejo visoke najemnine, ki v povprečju znašajo 437 evrov. Heidelberg je sicer najstarejša nemška univerza, v njej pa trenutno prebiva skoraj 40 000 študentk in študentov, kar predstavlja četrtino mestnega prebivalstva.

ŠTUDENTSKI OBVESTILNIK

Evropska vesoljska agencija (ESA) v sodelovanju z NASO za študente univerz iz Vzhodne Evrope vsako leto organizira izobraževanje z nazivom Trans-Atlantic Training (TAT). Letos bo izobraževanje potekalo od 20. do 24. junija 2019 na Univerzi v Novem Sadu. Rok za prijavo je 20. maj 2019. Udeležba je za študente brezplačna, deleženci krijejo le stroške potovanja in namestitve. Več na spletni strani Univerze v Ljubljani.

Oddelek za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete vabi k prijavi na simpozij Razstavljanje na Slovenskem. Simpozij ob 110-letnici ustanovitve Jakopičevega paviljona. Potekal bo 5. in 6. decembra 2019 v dvorani Mestnega muzeja. Simpozij se posveča mediju razstave in fenomenu razstavljanja likovne umetnosti, arhitekture in oblikovanja na Slovenskem v srednjeevropskem okviru od 19. stoletja do danes. K prijavam spodbujajo vse, ki raziskujejo te vsebine v najrazličnejših kontekstih. Za prijavo prosijo, da do 28. maja 2019 pošljete povzetek prispevka in življenjepis. Prijavitelji bodo o izboru obveščeni do konca junija 2019. Kot je zapisano na spletni strani Filozofske fakultete, “spodbujajo interdisciplinarni in primerjalni pristop v obravnavi izbranih razstav ter razstavnih praks; dobrodošli in dobrodošle ste z vsemi vsebinami, ki poglobljeno obravnavajo simpozijsko temo”. Več na spletni strani Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani v okviru praznovanja svoje stoletnice organizira poletno filozofsko šolo »Fail better!«, na kateri bodo svoja najnovejša spoznanja predstavili trije znanstveniki, ki so poznani kot »Ljubljanska šola«: Slavoj Žižek, Alenka Zupančič in Mladen Dolar. Več informacij o poletni šoli, ki bo med 26. in 30. avgustom potekala na Filozofski fakulteti v Ljubljani v angleškem jeziku, najdete na spletni strani Filozofske fakultete. Registracija za poletno šolo je odprta do 1. maja 2019.

10. in 11. maja bo v Moderni galeriji potekal mednarodni simpozij Ali je inkluzija iluzija?, na katerem bodo sodelovali domači in tuji strokovnjaki, ki raziskujejo področje inkluzivne vzgoje in izobraževanja ter gledališke pedagogike. Na dogodku bodo govorke in govorci delili mnenja in praktične izkušnje ter primere dobre prakse, predstavili pa bodo tudi tehnike Drame v izobraževanju. Simpozij bo prvi osrednji dogodek v sklopu evropskega projekta JOIN IN & make a change. Simpozij organizira Društvo Taka Tuka v sodelovanju z Evropsko agencijo za izobraževanje oseb s posebnimi potrebami in inkluzivno izobraževanje, Javnim skladom Republike Slovenije za kulturne dejavnosti, osnovno šolo Franceta Bevka in Zavodom za gluhe in naglušne Ljubljana.

 

Novice je pripravila Hana.

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.