20. 12. 2019 – 14.00

Kaj pa digitalizacija šolstva?

Audio file

* Blaž Rojs, Living Inside the Box

Konferenca Mreža znanja, ki je letos potekala v sredo, 4. decembra, in v četrtek, 5. decembra, je v prvi vrsti namenjena informatikom in računalnikarjem s področja izobraževanja. Na dvodnevnem dogodku so različni govorci in govorke, ki tako ali drugače povezujejo vzgojo in izobraževanje z digitalnimi mediji, govorili o umetni inteligenci, ki morda lahko nadomesti učitelja, vlogi tehnologije v učnih okoljih in o temelju razvoja in povezovanja znanja. Za današnjo oddajo Kaj pa univerza? smo govorili z dr. Damijanom Štefancem, profesorjem didaktike na Oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Štefanc uvodoma objasni, kako je prišlo do njegovega prispevka na dogodku.

IZJAVA

Kot je znano, se z vprašanji tehnologije v šolstvu ukvarja veliko strokovnjakov s področja vzgoje in izobraževanja. 

IZJAVA

Z novimi razmisleki o digitalizaciji šole se strinja tudi Štefanc.

IZJAVA

Kot predavatelj s študentkami in študenti zaenkrat tehnologijo in možnosti IKT-ja obravnava redko. 

IZJAVA

Pri vpeljevanju tehnologije v šole je pomembno upoštevati, kaj o učitelju-stroju menijo ustvarjalci šolskih politik in drugi strokovnjaki ali praktiki s področja vzgoje in izobraževanja. 

IZJAVA

Štefanc podrobneje analizira in premisli zmožnost umetne inteligence, da pri otroku doseže vzgojni učinek. 

IZJAVA

Kot didaktik poda še razmislek o terminu »pozunanjeno znanje«. 

IZJAVA

Štefanc opozori še na druga področja, s katerimi bi se morali pri vzgoji in izobraževanju ukvarjati.

IZJAVA

Za konec pa pove, katera področja in vsebine trenutno raziskuje.

IZJAVA

Tehnologijo povsod naokoli sprejemamo relativno ravnodušno in vsakdanje - tako pač je. Določeni izumi nas strašijo, nekateri navdušujejo. A področje vzgoje in izobraževanja, predvsem najmlajših, zahteva več od digitalizacije, saj ta ne zmore zadostiti in učinkovito rešiti še kako pomembnih vprašanj o vzgojnih postopkih, podajanju in usvajanju znanja ter o kritičnem pregledu in uporabi vsebin, ki nas obdajajo. Nekako se zdi, da otrok za svoj napredek - zaenkrat - še vedno potrebuje človeka.

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.