Glive v tumorjih

20. 10. 2022 - 8.05

Mednarodna raziskovalna skupina v reviji Cell poroča, da so v tumorjih prisotne glive in da je vrstna sestava gliv povezana z določeno vrsto raka.

Znanstvenice in znanstveniki so v zadnjih letih pokazali, da so v tumorjih prisotni mikroorganizmi. Za nekatere primere je znano tudi, da so za napredovanje raka ključne bakterije, ki živijo v tumorju. Veliko manj pa je znanega o vlogi gliv.

Glive so v tumorjih prisotne v zelo majhnih količinah - običajno je v tumorju na deset tisoč rakavih celic le ena glivna celica. To je velik izziv pri odkrivanju in raziskovanju gliv v tumorjih. Dodatno raziskovanje otežuje dejstvo, da se v tumorjih pojavljajo večinoma iste vrste gliv, ki so pogosto razširjene tudi drugod po telesu in v okolju, zato obstaja velika možnost kontaminacije vzorcev. Tako morajo raziskave vključevati ustrezne kontrolne vzorce, lahko pa si pomagajo tudi z bioinformacijskimi orodji za prepoznavo domnevnih kontaminacij v nukleotidnih zaporedjih.

Mednarodna raziskovalna skupina je z eno od metod določanja nukleotidnega zaporedja in z reakcijo PCR v realnem času iskala prisotnost glivne DNA v več kot 17.000 tkivnih in krvnih vzorcih 35 različnih vrst rakov. Čeprav gliv niso našli v vseh vzorcih, so jih odkrili v vseh 35 preučevanih vrstah rakov. Našli so tudi več korelacij med prisotnostjo določenih vrst gliv in podtipom tumorja, odzivom na imunoterapijo ter starostjo in preživetjem pacientke oziroma pacienta. Med drugim so ugotovili, da je prisotnost kvasovke Malassezia globosa, ki jo sicer poznamo kot povzročiteljico kožnih bolezni, povezana s slabšim preživetjem pacientk in pacientov pri raku dojk.

Raziskovalke in raziskovalci so dodatno preverjali prisotnost gliv v tkivnih preparatih raka trebušne slinavke, dojk, pljuč in jajčnikov ter kožnega raka s štirimi različnimi metodami barvanja. Glive, ki so jih videli na tkivnih preparatih, so večinoma rasle v rakavih ali imunskih celicah.

Poleg gliv pa so raziskovalke in raziskovalci v vzorcih tumorjev iskali tudi DNA bakterij in določili njihovo vrstno sestavo. Ugotovili so, da se določene vrste gliv večinoma pojavljajo skupaj z določenimi vrstami bakterij. Tako se zdi, da v tumorjih glive in bakterije sobivajo, nasprotno kot denimo v črevesju, kjer med seboj tekmujejo za prostor in hranila.

Predstavljena raziskava dokazuje pomembno vlogo gliv pri raku. Vendar raziskava ni odkrivala vzročnih povezav, torej kako glive pravzaprav vplivajo na rast tumorjev ali obratno.

O glivah v tumorjih je poročala Angelika.

Vir slike: https://commons.wikimedia.org/