Tiger! Pozor! Cesta!
Gradnja cest pomembno vpliva na degradacijo kopenskih ekosistemov. Predvideva se, da bo do leta 2050 zgrajenih več kot 4 milijone kilometrov novih cest. Manj pa je znano, kakšen vpliv bi lahko imela izgradnja novih cest v prihodnjih desetletjih na biotsko pestrost. Raziskovalke in raziskovalci iz Univerze v Michiganu so v nedavno objavljenem članku v reviji Science Advances raziskali, kakšen vpliv bi imela izgradnja predvidenih cest v Aziji na preostalo populacijo tigrov.
Globalni projekt Kitajske En pas, ena pot, ki velja za enega največjih infrastrukturnih projektov vseh časov, predvideva po dosedanjih načrtih gradnjo množice cest na območjih z visoko biotsko pestrostjo. Izgradnja cest ima lahko velik vpliv na populacije divjih živali, kar se odraža predvsem v fragmentaciji habitatov. Ceste delujejo kot pregrade, ki onemogočajo pretok genov znotraj posameznih populacij vrst in lahko neposredno vplivajo na smrtnost živali kot posledice trka z vozili. Upadanje kakovosti habitatov ob cestah se kaže tudi v povečanem zvočnem in svetlobnem onesnaženju.
Populacije tigrov, ki živijo v naravi, obsegajo manj kot 4 tisoč osebkov. Ohranjanje njihovih habitatov tako predstavlja eno izmed globalnih prioritet varstva narave. Izgradnja cest bi vplivala na zmanjšanje dostopa tigrov do njihovega plena, uničevanje habitatov in možnost povečanega krivolova. Znanstveniki in znanstvenice so zato raziskali potencialni vpliv na populacijo tigrov kot posledico predvidene izgradnje več kot milijona kvadratnih kilometrov novih cest na območju Azije.
V raziskavi so za izračun vpliva potencialne izgradnje cest na populacijo tigrov upoštevali naslednje parametre: število cest, razdalje med njimi in povprečno številčnost poseljenosti tigrov. Upoštevali so tudi napovedi načrtov širjenja cest do leta 2050 v državah, kjer se nahajajo populacije tigrov.
Rezultati raziskave so pokazali, da trenutne cestne povezave, ki potekajo prek habitatov tigrov, lahko v prihodnosti zmanjšajo njihovo številčnost in plen za več kot 20 odstotkov. Nadalje so rezultati raziskave pokazali, da se predvideva več kot 24 tisoč kilometrov novih cest na območjih, ki so zaradi populacije tigrov razglašena za zavarovana območja. Raziskava tako predstavlja izhodišče in opozorilo za nadaljnje načrtovanje cestnih povezav, ki bi moralo delovati v skladu s trajnostnim ohranjanjem populacije tigrov v njihovem še preostalem naravnem habitatu.
Dodaj komentar
Komentiraj