Motorsport Manager

Oddaja
10. 1. 2018 - 7.35

Ah, avtomobilizem. Sovražim ga, dosledno in zavzeto. Ta nespametna potrata goriva, živcev in pločevine že dolgo polni televizijske zaslone in novičarske portale, včasih z Ališičevim histerični kričanjem, včasih brez njega. Edino pravo zatočišče za ta kvazi šport je v resnici zaslon računalnika, kjer ni mogoče doživeti popolne oglušitve ali pretresa možganov. Še več, mogoče se je prav fino zabavati, ne da bi morali zagoniti keš za tiste volane idiotskega videza.

 

In tako pridemo do Motošport Managerja, edine simulacije dirkanja, v kateri ne boste dirkali. Niti malo. Ta tržaški posel boste prepustili svojim muhastim voznikom, sami pa se preselite za kontrolni žic, kjer skrbite za razvoj in strategijo. Ideja sicer ni nova in je obstajala celo v obliki browserskih multiplayerjev, ki so se prav tako zgledovali po svojih nogometnih bratrancih - a gotovo je prav današnji primerek dokaz, da je mogoče iz mobilne igre narediti tudi solidno polnokrvno PC simulacijo. Igra z dodatki obsega tako različne razrede formul, pa celo vzdržljivostne dirke tipa Le Mans ipd.

 

Delo poteka v skladu s smernicami, ki jih je zastavil že legendarni Football manager - ker se sama akcija odvija zunaj vaših kontrol, je poudarek na delu z ljudmi, katerih lastnosti in sposobnosti so natanko razdelane in oštevilčene. Kot direktor imaš nad moštvom popoln nadzor, dokler dosegaš zastavljene cilje; ko jih ne, te tvoji nadrejeni financerji brcnejo na borzo dela, kjer si s svojim okrnjenim ugledom vred začneš iskati naslednjo službo. Tako je igro mogoče igrati v nedogled, dokler ti seveda ne zmanjka volje ali časa. Seveda velja opozorilo, da so takšni tipi iger za navdušence izjemno zasvojljivi in da hitro poberejo po več 10 ali 100 ur, če ni pazljiv.

 

Kot običajno, je čar menedžerskih simulacij vedno v podrobnostih, ki človeka postopoma priklenejo nase. Ker smo zadolženi za toliko stvari naenkrat, se je vsaj na začetku mogoče hitro izgubiti v vrtincu možnosti in odločitev. Bomo zamenjali bedne mehanike, ki nas ob vsakem postanku v boksih stanejo sekundo več? Bi ta denar rajši porabili za novega razvijalca, ki bi znal narediti spodoben menjalnik? Ali za skavtanje novega voznika ali voznice? Morje možnosti je dobrodošlo, ker se vsaka odločitev pozna na stezi. Vsaka dirka ima svoje specifike - nekatere terjajo boljša sprednja krilca, druge močnejši motor, tretje bolj ustrezajo voznikom, ki znajo prehitevati, spet tretje so znane po nepredvidljivem vremenu. Kaj kmalu ugotoviš, da je sama dirka le vrhunec, kjer ti že en sam napačen korak ali ovinek uniči tedne natančnih in napornih načrtovanj.

 

Marsikaj je potrebno urediti, preden gre dirka vsaj približno po tvojih načrtih. Običajno se začne že v garaži, kjer ti vsaj eden od obeh voznikov potoži, da si mu sestavil preslab dirkalnik. Nadaljevalo se bo na treningih, kjer moraš do potankosti zadeti primerne nastavitve, čeprav so časovne primerjave zaradi kaosa na stezi pogosto nemogoče. Kvalifikacijske kroge ti bodo redno kvarili konkurenti, ki se ti bodo nastavljali na pot med svojimi ogrevanji. In četudi ti vse to nekako uspe prebroditi za silo, te sama dirka dokončno potolče. Taktika redkejših postankov neredko pomeni, da se s trdimi gumami in polnim tankom znajdeš za počasnelami in izgubljaš dragocene desetinke. Prepogosto postajanje velikokrat vodi v neželene napake mehanikov, katerim se mimogrede zatakne kakšna guma ali pumpa za bencin. In seveda, le kdo ne obožuje tistega čudovitega primera, ko tvoj najboljši voznik ravno zapelje z boksov z mehkimi gumami na odlično izhodišče, potem pa ga čez 40 sekund preseneti nepričakovan dež?

 

Igro sem začel brez bežnega interesa za avtomobilske športe in še me spremljanje prenosov niti malo ne mika - pravzaprav menim, da je kolesarstvo v vseh pogledih zanimivejše. Vendar pa me je Motorsport manager prepričal, da ima takšen hobi prihodnost vsaj na računalniku - in tudi to je nekaj.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.