Banished
V teh mrzlih zimskih večerih se ljudje radi zavlečemo v svoje domove, kjer je prijetno toplo, špajza je polna kmečkih dobrot in vse, kar manjka tej idili, je dober špil. Takšen, ki ne podcenjuje z držanjem za rokice, ne utruja s streljanjem in nasiljem in ne mori s pretiranim mozganjem. Špil, kjer se kot igralec lahko vrnemo v nedolžni čas grajenja in ustvarjanja in kjer se živci lahko spočijejo ob prijetnem zapečkarskem večeru.
Prav tako igro vam, dragi poslušalci, predlagamo danes. Predstavljate si skupino ljudi, ki so v času pred prvo industrijsko revolucijo izgnani iz rodne vasi. Vse, kar imajo na razpolago, je nekaj oblek, orodje, živež in voz. Vaša naloga v igri Banished je, da pomagate tej skupinici nesrečnikov ustanoviti novo vas in na tak način preživeti kruta polena, ki jim jih narava meče pod kolena. Celoten občutek ob gledanju ličnih hišk in ostalih stavb, ki počasi rastejo, je podoben tistemu, ki ga slika film The Village, le da tukaj ni nobenih zblojenih Shyamalanovskih preobratov.
Igranje od začetka poteka umirjeno. Postavimo nekaj hišk, povezanih s potmi za hitrejše premikanje vaščanov in dodelimo dela željni in zmožni populaciji nujna opravila za preživetje. Sem spadajo gradnja, lov, ribolov in nabiralništvo s pripadajočimi kučicami. Čez čas imamo shranjene nekaj hrane in vse kaže na to, da nam bo ratalo. Rešili smo nesrečnike in lastnoročno ustanovili novo vas. Življenje je lepo. Katarza!
Nakar nam zmanjka tistih nekaj pičlih debel, ki so bila shranjena na vozu in naše podanike začne zebsti. In to zelo zebsti, kajti zima je že v polnem zagonu, kar vam je v teh meglenih dneh najbrž še kako znano. Ni treba posebej poudariti, da novonastali zaselek še ni imel sreče izglasovati župana, ki bi lastnoročno bil zaslužen za postavitev brezkončne množice najlepših štantov s kuhanim vinom.
Dobro. Z mrazom se bo treba spopasti na preverjeni način kurjenja drv. Najprej potrebujemo nekaj krepkih fantov, ki bodo od sedaj naprej gozdarili. Potem potrebujemo še nekaj manj krepkih fantov, ki bodo pripravili kurjavo. Osnovni načrt je dober, zato hitro preidemo k realizaciji, nakar opazimo, da vsi prebivalci že imajo poklic. Prav, si rečemo, bomo imeli nekaj manj ribičev in lovcev, pa bo stvar urejena. Nekaj časa življenje poteka normalno, nato pa, glej ga zlomka, se raja začne pritoževati, da je lačna, pa še da nima kaj obleči in da je zmanjkalo orodja. In igra se izkaže za nekoliko globljo, kot je izgledalo na prvi pogled.
Po določenem času gašenja požarov, in tukaj imamo v mislih tako tiste prave kot tiste v prenesenem pomenu besede, se igra izkaže za pretkano simulacijo preživetja vsega možnega, kar nas lahko doleti v divjini, kjer je potrebna filigranska natančnost uravnavanja resursov, predvidevanja potreb prebivalcev in skrbnega načrtovanja rasti naselja. Ste zgradili preveč hiš in se je zato populacija preveč namnožila? Posledica je primanjkljaj hrane in čez zimo vam bo polovica prebivalcev pocrkala od lakote. Niste odredili poklica krojača in kovača, hkrati pa zanemarili skrb za uravnoteženo zasedenost hiš? Ljudje bodo slabo oblečeni brez orodja natrpani v hiškah furali safr in guznili zaradi depre. Ni vodnjaka? Ob prvem požaru vam bo zgorelo vse, kar se drži skupaj. Ni bolnišnice? Prva nalezljiva bolezen bo pokosila večino populacije. Ste pozabili na šolo? Otroci bodo odšli delat, takoj ko odrastejo, vendar bodo neizobraženi butlji svoje delo opravljali z znatno nižjo učinkovitostjo, kar bo sčasoma povzročilo pomanjkanje resursov in zjebalo starostno piramido. Ste sprejeli 35 nomadov, brez da bi jih lahko nastanili in/ali nahranili? Zmanjkalo bo hrane in oblek in na zimo boste spet ob pol vasi.
Igra »Banished« potrebuje nekaj privajanja, da kot igralec zgruntamo, kako so posamezne sestavine medsebojno povezane. Previdno uravnavanje števila populacije in njihovih poklicev je srž igre, ki jo je razvil en sam človek. Luke Hodorowicz je v razvoj vložil več kot 5000 ur in jo sam opisuje kot simulacijo trajnostnega razvoja, kar lahko pri ekipi Pritiskavca samo potrdimo. Če k izpiljeni osnovi prištejemo še podporo za razširitve, ki jih pripravlja zanesenjaška skupnost in lahko igro dodobra spremenijo, je špil več kot vreden vaše pozornosti in se ga splača ujeti na kaki razprodaji, ki jih je v tem času v izobilju.
Po obvladanju temeljev je opazovanje cvetoče vasi prav zabavno in pomirjujoče. Izmenjevanje letnih časov, jesensko spravilo pridelkov, zimsko puhanje dimnikov, glas padajočega drevja in domačih živali nas romantično ponese v pretekle čase, ko so stvari kljub neizprosni naravi bile bolj preproste.
Rubriko podpira gameplay.si.
Dodaj komentar
Komentiraj