8. 12. 2020 – 8.45

Chrono Trigger

Audio file

Ko je bil najavljen prihod še ene klasike japonskih RPG-jev na PC v osveženi podobi, je bilo v spletnih temnicah čutiti nemalo veselja. Chrono Trigger je sicer skoraj četrt stoletja star naslov, ki pa ga veliko ljubiteljev japonskega igranja vlog prišteva v sam vrh tega žanra, če že ne za najboljšega vseh časov. Pri igri, ki izhaja iz Super Nintenda, je vizualno nadgrajena verzija več kot dobrodošla. Žal se stvar ni izšla po pričakovanjih. Square Enix, ki ima zgodovino slabih priredb starih klasik za Steam, je več kot upravičil svoj zanič sloves in s pohabljeno verzijo oboževane klasike povzročil splošen ritobol. Vendar je bila to kaplja čez rob in spričo gneva so igro na brzino popravili. Uspelo jim je in Chrono Trigger sedaj sije v vsej svoji veličini.

Chrono Trigger, ki je izšel proti koncu življenjske dobe Super Nintenda, je v svojem razvijalskem dream teamu združil med drugim Hironobuja Sakagučija, stvaritelja franšize Final Fantasy, in Akira Torijamo, kreatorja Dragon Balla. Njegova izboljšana podoba naredi imidž okolja in spritov iz devetdesetih lažje presnovljiv za oko, ne da bi se izgubil občutek, ki ga imamo ob igranju originala. Igralna mehanika je podobna zgodnjim špilom iz franšize Final Fantasy, izposodi si način potovanja po svetu, pri katerem miniaturne različice likov potujejo med območji na zemljevidu , sovražniki pa so v njih le prisotni. Prav tako ni naključnih spopadov, temveč nasprotnika sami izzovemo. V boju je uporabljen sistem aktivnega časa, kar pomeni, da za razliko od precej poteznih iger tu ni premora, pač pa lahko tako mi kot tudi sovragi delujemo takoj po kratkem oddihu po koncu vsake poteze. Če predolgo razmišljaš, te nasprotnik večkrat napade, prevelika naglica pa povzroči kaos. Chrono Trigger tega sistema ni izumil, a ga je izpopolnil in uravnotežil, tako da prisili igralca v ravnovesje med taktiko in nagonskim odzivom.

V boju uporabljamo fizične napade, magijo in tehnike, ki jih liki lahko združujejo v vedno bolj kompleksne in smrtonosne kombinacije. Skoraj vsak lik ima tudi podporne sposobnosti, ki so v dolgotrajnejših spopadih absolutno nujne. Ko ti sovrag z enim napadom odžre več kot polovico življenja, si pač ne moreš privoščiti, da te ujame s spuščenimi hlačami. Uravnovešenost med liki je za JRPG izjemna, kajti medtem ko je v Final Fantasyjih precej balastnih in neuporabnih soborcev, tu nimamo takih težav. Igro lahko premagamo s skoraj vsako kombinacijo likov in to pove veliko. Igranje je za špil stare šole primerno težavno, vendar nikoli nepravično. Otresel se je tudi najbolj nadležnih aspektov japonskih iger, kot so grindanje za exp in prezasičene fabule. Že samo z vidika uravnotežene igralne mehanike je Chrono Trigger najboljši primer japonskega RPG-ja, ki je v ta žanr privabil nemalo zahodnjakov. Mehanika pa je le delen razlog za njegov status klasike. Zgodba ima z vidika kaotičnosti in dodelanosti le malo konkurentov.

Naš junak je Chrono, ki leta 1000 brezskrbno živi v kraljestvu Guardia. Letnica je tu pomembna, saj se igra dogaja tako v prostoru kot tudi v času. V mestu se odvija festival, ki obeležuje štiristoletnico zmage nad coprniškim kraljem. Tu Chrono sreča skrivnostno dekle Marle, ki ga prepriča, da jo pospremi pri obisku stojnic. Na eni od teh je njegova prijateljica Lucca, izumiteljica, ki pokaže, kako deluje njen teleporter. Preizkusi ga tudi Marle, vendar jo naprava ponesreči izstreli štiristo let v preteklost. Chrono in Lucca odideta za njo in tako se začne časovna pustolovščina, ki sega od petinšestdeset milijonov let v preteklost pa vse do absolutnega konca časa v prihodnost. Časovno potovanje in časovni paradoksi so srčika zgodbe in tudi način razreševanja preprek. Če je problem v sedanjosti nerazrešljiv, lahko skočimo v poljubno drugo ero in tam najdemo rešitev ali pa ustvarimo okoliščine, v katerih tek časa postavi stvari na njihovo mesto. Ko Chronova druščina odkrije, da se tisoč let v prihodnosti zgodi kataklizma, ki uniči človeštvo, mora z raziskovanjem preteklosti odkriti način, da prepreči navidezno neizogiben konec.

Chrono Trigger je zimzelena klasika, ki v novi preobleki še bolj prepriča, in če boste v življenju preigrali samo en JRPG, dajte tega.

 
 
 
 
 
Leto izdaje

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.