Volume 3: Phonk
I'mma keep bringing the phonk and you niggas can't stop me ...
Po odkrivanju prvih vzorcev trapa na memfiški rap sceni devetdesetih se v tokratni ediciji oddaje DJ grafiti posvečamo še žanru phonka, ki se v poplavi raznoraznih traperskih mikrožanrov in derivatov, ki so pogosto skupaj stlačeni pod zaznamovano oznako »SoundCloud rap«, najbolj ponosno ponaša s svojimi memfiškimi vzgledi. V oddaji bomo preko najpomembnejših izvajalcev pregledali začetke phonka, njegov razvoj, pri tem pa občasno zavili še v trillwave in cloud rap, saj so ločnice med temi žanri, predvsem na začetku njihovega razvoja, na trenutke zelo tanke oziroma se med sabo prepletajo.
Seznam predvajanja:
1. SpaceGhostPurrp - Friday (Strip Club)
2. SpaceGhostPurrp - Been Fweago
3. SpaceGhostPurrp - Who I Be
4. Nell - Break YoSelf (ft. Denzel Curry, Rell, Willo / prod. Mr Sisco)
5. Yung Simmie - Phonk A Nigga (prod. Koursky Lion)
6. Amber London - Servin Fiendz (prd. DJ Smokey)
7. Denzel Curry - Raider Klan Phonk Freestyle (ft. Ruben Slikk, SpaceGhostPurrp / prod. SpaceGhostPurrp)
8. Lil Ugly Mane - Twistin (ft. Denzel Curry)
9. Lil Ugly Mane - Lean Got Me Fucked Up
10. Ethelwulf - Dark Destruction (prod. JXRBXVR)
11. Chris Travis - Stayin True (prod. DJ Smokey)
12. Bones - UndergroudLegends (ft. Gangsta Boo / prod. Greaf)
13. Da Mafia 6ix - Break Da Law (prod. DJ Paul)
14. Evil Pimp x Evil Prince - Flunky
15. Suicideboys - Smoked Out, Loced Out
16. Suicideboys - Vices (ft. Jgxxn)
17. Ghostemane - FairWeatherFanz (prod. DJ PHATAALI)
18. Schemaposse (Ghostemane, Jgrxxn, Lil Peep) - Words You Hear On A Sinking Ship (prod. Gvllow & JGRXXN)
19. Lil Kaine - 287 (prod. OD Unknown)
20. Soulzay - All I Wanna Do (prod. DJ Akoza)
21. Slim Guerilla - Jaw Talking 1995 (prod. Genshin)
22. Devilish Trio - Southern Hostility (prod. HYDRA MANE, Baker & Tenngage)
23. Freddie Dredd x Baker - Everything's A Gamble
24. Freddie Dredd - Oh Darling (prod. Soudiere)
25. Seed Of 6ix & DJ Paul - My Shadow
Komadi v podlagah:
1. SpaceGhostPurrp - Bringing The Phonk
2. SpaceGhostPurrp - Mystikal Maze (instrumental)
3. Mr. Sisco - Purple Nights
4. DJ Smokey - Resident Evil
5. Koopsta Knicca - Intro (prod. Jgrxxn)
6. Soudiere & DJ Smokey - Land Of Da Phonk
7. DJ Yung Vamp - Sippin On Some Sirup
Raider Klanovci, pionirji phonka in temačnega trapa, v live streamu leta 2013 repajo svoje komade in freestajlajo na podlage
----------------------------------------
Podlaga 1: SpaceGhostPurrp - Bringing the Phonk
V okviru oddaje DJ Grafiti smo marca letos že uspeli pokriti ključne ustvarjalce, DJ-je in pljuvače, ki so se v želji po proizvajanju temačnega rapa v 90-ih gužvali v bajticah, amaterskih studiih in kleteh memphiških getov. V DIY duhu ustvarjalnega pristopa, predvsem pa zaradi materialne prikrajšanost in samotarske mentalitete, so svoje melodije širili povsem neodvisno od velikih založb. Značilno pridušen, odmevajoč in slabo obdelan zven memphiškega rapa je bil tako v prvi vrsti produkt rokovanja z raznimi analognimi vrtljivimi ploščami, mešalkami, pa tudi kultnimi ritem mašinami. Komadi so prežeti s sempli v nedogled ponavljajočih se in stalno recikliranih vokalnih izsekov, grmečimi tolkali vseh vrst, predvsem pa s hitrimi, včasih težko razumljivimi liričnimi vpadi stihoklepskih mojstrov, ki so poslušalstvu peklensko atmosfero svojega mesteca razodevali z obsesijo z ubijanjem, dilanjem drog, divjim spolnim občevanjem, satanizmom in okultizmom. Končni produkt so izvajalci nato v obliki kaset prodajali po raznih trgovinicah in klubih.
Čeprav so se na stopničke top glasbenih lestvic katapultirali le malokateri memphiški raperji, ne gre zanikati njihovega vpliva na sodobne trap izvajalce. Vzporedno s sodobnim, komercialnim trapom, ki so ga popularizirali izvajalci, kot so Gucci Mane, T.I., Jay-Z in Future, je bilo proti koncu prvega desetletja 2000-ih let in na začetku prejšnjega desetletja v navezi z memphiškim rapom zasejano še seme phonka. Phonk je nastal z mešanjem zvoka houstonskih, memphiških in ostalih raparskih scen z juga Amerike, producenti in izvajalci pa so se napajali tudi pri zapuščini g-funka zahodne obale.
Ključni faktor pri razmahu phonka in podobnih glasbenih žanrov je postala platforma SoundCloud, ki je mimo množične in homogene potrošnje glasbe, kot jo podpirata Spotify ali Apple Music, postala odskočna deska za nove neodvisne izvajalce na področju elektronike, eksperimentala, predvsem pa rapa za mlado ambiciozno generacijo tistih, katerih značaj so že dodobra oblikovale internetne skupnosti in mediji. Vendar zakaj je ravno SoundCloud postal platforma za predstavljanje prenekaterih še vedno mladoletnih, vzpenjajočih se raperskih zvezd? Po tem, ko so birokratski veleumi glasbene industrije uspešno počistili s piratskimi stranmi za brezplačno deljenje medijskih vsebin, kot so bile Napster, Kazaa, Hype Machine in Oink, je SoundCloud vzniknil kot zatišje pred svetom vsiljivih avdioreklam in drugih plačljivih vsebin. Tako pravzaprav ne preseneča, da so ciljna publika platforme postali prav mladi brez stalnih dohodkov, ki so njeno odprtost izkoristili za stvaritev novih žanrskih alternativ.
Trapersko podtalje se je po raznih spletiščih tako razvijalo dokaj neodvisno od komercialnih tokov. Sprva je mladim nadobudnim mulcem kot platforma nalaganja glasbe in grajenja fanovske baze služil MySpace. Že tam je svoj sloves utrdil eden izmed očakov ekscentričnih in zajebantskih prvin trapa – Lil B, ki je s svežo, neobičajno produkcijo in inovativnim reklamiranjem svoje podobe ter svoje glasbe odpiral nove svetove hip hopa. Ko je MySpace potonil v pozabo, se je iz praznine dvignil zloglasni SoundCloud, na katerem se je traperska mladež šele zares pošteno razpasla in z eklektičnim mešanjem ne le starošolskih hip hop scen, temveč tudi rapa z drugimi glasbenimi žanri porodila številne trap derivate, ki jih je širša javnost zrinila pod vseobsegajoči termin »SoundCloud rap«. Znotraj te široke oznake najdemo tudi žanr phonka, ki se od vseh sorodnih žanrov cloud rapa in trillwejva najbolj glasno ponaša z memphiškimi koreninami.
Začetke phonka lahko datiramo v leto 2010, ko je floridski raper in producent iz Miamija SpaceGhostPurrp na spletne platforme naložil svoj prvi ikonični mikstejp NASA The Mixtape, in čeprav ne gre za čistokrvni phonk izdelek, bomo v sledečem glasbenem bloku z njega vseeno zavrteli hitič Friday (Strip Club). V začetku svojega nastanka je bil phonk namreč dokaj blizu svojemu zasanjanemu bratcu cloud rapu. Oba žanra se ponašata z atmosferično, zračnato produkcijo, vendar če cloud rap brezskrbno in zasanjano, včasih morda melanholično nad zelenicami plava med oblaki, pa phonk na drugi strani nadrogirano lazi po zadimljenih peklenskih pustinjah.
Atmosfera, ki jo phonk ustvarja, je tako dokaj blizu memphiški sceni, ki je zavoljo takšnega vzdušja mnogokrat semplala soundtracke horror filmov. Vendar phonk nikoli ni tako močno zabredel v srhljivo tematiko okultnega, kot je to uspelo memphiški sceni, se pa je je na estetski ravni vendarle posluževal. Primer tega je drugi mikstejp Spaceghostpurrpa Blackland Radio 66.6, ki je ravno teden dni nazaj praznoval deseto obletnico. Zaradi tega albuma, s katerega bomo slišali komad Been Fweago, so se na Purrpa obrnile vse oči traperskega podtalja in začela se je nova era hip hopa. Spaceghostpurrp je v podtalje znova vnesel mračnost, in sicer na svojih poznejših izdajah, predvsem na svojem edinem studijskem albumu Mysterious Phonk: The Chronicles Of SPVCXXGHXZTPVRRP, pa tudi resnejše eksistencialne vsebine, s katerimi je odprl vrata emo trapu. Zaradi tega morda niti ni presenetljivo, da je Purrp svoj edini uradni studijski album Mysterious Phonk izdal pri založbi 4AD, ki si je v zgodnjih osemdesetih letih zgradila renomé z izdajami najpomembnejših gotičarskih zasedb ter še danes primarno zalaga podobne indie rock zadevščine.
V sledečem glasbenem bloku bomo ob Purrpovih komadih Friday (Strip Club) in Been Fweago slišali še pesem Who I Be z njegovega albuma IntoXXXicated, izdanega leta 2014.
SpaceGhostPurrp - Friday (Strip Club)
SpaceGhostPurrp - Been Fweago
SpaceGhostPurrp - Who I Be
Podlaga 2: Spaceghostpurrp - Mystikal Maze (instrumental)
Pozdravljeni nazaj v DJ Grafitih, kjer spoznavamo žanr phonka, ki se močno navezuje na memphiški rap. Kot smo ugotovili, za enega izmed začetnikov phonka velja Spaceghostpurrp, ki je v trapersko podtalje znova vnesel za Memphis značilno temačno vzdušje, vendar podobnosti med phonkom in memphiškim rapom segajo onkraj mračne atmosfere. Za ti dve sceni je tako recimo značilno tudi povezovanje v kolektive, kot so to včasih v Memphisu bili na primer Frayser Click, Ten Wanted Men, Playa Posse, Children Of The Corn in navsezadnje Three 6 Mafia. Na phonk sceni najpomembnejši kolektiv predstavlja skupina Raider Klan, ki jo je ustanovil in vodil Spaceghostpurrp. Idejo zanjo je dobil že okoli leta 2008, vendar se je delovanje skupine zares začelo šele okoli leta 2011. Raider Klan je primarno deloval le na Floridi, natančneje v Miamiju, kjer so se Purrpu najprej pridružili bližnji prijatelji, kot so recimo že pokojni Jitt, Key Nyata, Rell, Yung Simmie, Nell in danes najbolj uspešen Denzel Curry. Kmalu so Raiderji privabili tudi raperje iz drugih mest ZDA. Iz Houstona v Teksasu je prišla Amber London, iz Memphisa samega sta se h Klanovcem v Miami preselila Chris Travis in Xavier Wulf, iz Kalifornije pa je priletel Eddy Baker.
Domet Raider Klana je zavoljo spletnih platform tako segel tudi izven Floride in kmalu so začele nastajati podružne skupine po drugih zveznih državah, Klanovci pa so celo imeli svojo skejtersko ekipo, ki jo je vodil vplivni cloud raper Black Kray. Vpliv Raider Klana je tako primerljiv s hip hop kolektivi začetnih let prejšnjega desetletja, kot sta Odd Future in ASAP Mob, ki ga brez Spaceghostpurrpa nejverjetnje ne bi bilo. SGP je namreč izredno vplival na ASAP Rockyja, ki je bil fan Purrpove glasbe in je slednjega zato povabil v domači New York z namenom, da bi povezali sceni vzhodne obale. Purrp je s svojo phonky zračno produkcijo, pogosto rabo miksanja chopped and screwed soul in jazz podlag, semplanjem starih memphiških klasik ter videoiger, kot je Mortal Kombat, in z down pitched moduliranimi vokali popolnoma preobrazil glasbo ASAP Rockyja. S svojim izstopajočim videzom, ves odet v črno, s črno nalakiranimi nohti in z zlatim grillom na zobeh pa je vplival tudi na Rockyjev imidž. Bojda naj bi celo Spaceghostpurrp tako ustvaril danes nahajpano znamko oblačil kolektiva ASAP Mob, poimenovano VLONE oziroma ALONE, kot naj bi se to pravilno izgovorilo, upoštevajoč rabo Purrpovih ti. hieroglifov, ki jih je populariziral na spletni traperski sceni.
Žal je bila življenjska doba kolektiva Radier Klan dokaj kratka, saj je skupina počasi začela razpadati že okoli leta 2014. Razloge za to najdemo predvsem v notranjih trenjih, vzrok katerih pa je najpogosteje bil ravno Spaceghostpurrp. S svojim bipolarnim vedenjem, pogostimi beefi in nekorektnimi izpadi na družbenih omrežjih je počasi začel odtujevati ljudi okoli sebe, svoje poslušalce, zelo hitro pa je zaradi tega propadla tudi naveza z ASAP Mobom. Kljub gromozanskemu vplivu, ki ga je imel tudi na najbolj uspešne sedanje trap izvajalce, kot so Lil Uzi Vert, Playboi Carti, ASAP Rocky, Denzel Curry ali pa pokojni XXXtentacion, ki se je celo poimenoval po komadih s Purrpovega mikstejpa, Spaceghostpurrp nikoli ni dosegel večjega uspeha ali priznanja. Njegova osebnost je preprosto preveč nepredvidljiva, neprilagodljiva in vnetljiva, razlog za to pa so najverjetneje nezdravljene duševne težave, kot so bipolarna motnja ali pa celo psihoza in shizofrenija.
V sledečem glasbenem bloku bomo poslušali nekaj komadov zgodnjih Klanovcev, v katerih bo v podlagah mogoče slišati tudi semple memphiških klasik izpod rok DJ Zirka, DJ Paula in DJ Squeekja. Plejlisto bo z Denzelom Curryjem, Rellom in Willom odprl Nell, sledil bo Yung Simmie, zaključila pa bo Amber London.
Nell - Break YoSelf (ft. Denzel Curry, Rell & Willo) (samples: DJ Zirk - 2 Thick / Lil Fly - Anna Got Me Clickin')
Yung Simmie - Phonk A Nigga
Amber London - Servin Fiendz (sample: Criminal Manne ft. Killa Murphy - Fist Full Of Bricks)
Podlaga 3: Mr. Sisco - Purple Nights
V DJ Grafitih še naprej spoznavamo podtalni traperski derivat, poimenovan phonk. V glasbenem bloku smo poslušali nekaj komadov zgodnjih, danes slabše znanih Raider Klanovcev, v sledečem segmentu pa bomo malce več časa namenili danes daleč najbolj uspešnemu Raiderju Denzelu Curryju, ki se je sprva kalil v phonku.
Curry se je Raider Klanu pridružil že pri rosnih 16 letih in je kljub mladosti po svojih pljuvaških sposobnostih prekašal mnoge kolege iz kolektiva. Leta 2011 je tako že izdal svoj prvi mikstejp, naslednjega leto pozneje, njegovo najbolj ikonično zgodnjo izdajo pa predstavlja album King Of The Mischievous South Volume One Underground Tape 1996. Slišali bomo komad Raider Klan Phonk Freestyle, na katerem se mu pridruži Klanovec Ruben Slikk in sam vodja kolektiva Spaceghostpurrp.
Denzel Curry je sodeloval tudi z ustvarjalci izven Raider Klana. Za eno takšnih povezav lahko velja njegovo prijateljevanje s Pouyo in Fat Nickom, ki sta zaradi brbotanja na lokalni glasbeni sceni tudi sama začela ustvarjati trap glasbo, čeprav so njune ambicije sprva bile v zabavljaških Youtube vodah. Pouya in Fat Nick sta tako še danes zelo uspešna podtalna trap izvajalca, ki večinoma ustvarjata na polju trillwejva. Gre za žanr, ki je zaradi temačnejših vsebin in surovosti soroden phonku, vendar njegovo navezovanje na memphiški rap ni tako očitno. Še eno izvenklanovsko Curryjevo sodelovanje predstavlja njegovo gostovanje pri komadu Twistin, ki je izšel na plati še enega phonk pionirja Lil Ugly Mana in ga bomo slišali v naslednjem glasbenem bloku.
Travis Miller alias Lil Ugly Mane je pohod v svet glasbe pričel z nastopanjem v pank, hardcore in black metal skupinah na lokalni virginijski sceni. Preden je postal Lil Ugly Mane, je Miller muziciral kot Shawn Kemp, Public Garden in Across, svoj obsežen industrialski, noiserski, eksperimentalni in ambientalni output pod temi psevdonimi pa je predstavil šele leta 2015 z izdajo kompilacije Third Side of Tape. Lil Ugly Mane je v oči prvič zbodel leta 2011 v sodelovanju s SpaceGhostPurppom na albumu BlackLand Radio 66.6, leto pozneje pa je izdal tudi svoj prvenec Mista Thug Isolation, s katerega bomo slišali njegov komad z Denzelom Curryjem. Na albumu Lil Ugly Mane zrcali očitne vplive memphiškega rapa, posebej Three 6 Mafie, a ima tudi priokus klasikov vzhodne in zahodne stare šole.
Tematsko se Millerjevi izdelki kot večina phonk komadov na splošno sučejo predvsem okoli poveličevanja depresivnega hedonizma. V komadu Lean Got Me Fucked Up, ki ga bomo slišali na koncu glasbenega bloka, se izpoveduje o svojem samotarskem, asocialnem lopovskem življenju, ki je prežeto z uporabo vseh vrst drog, mestoma pa lahko, na primer pri pesmi Lookin 4 Da Suckin, zasledimo tudi klasično fetišiziranje spolnega občevanja v takšni ali drugačni obliki. K bolj eksistencialnim refleksija o smrti, zasvojenosti in izgubi se je Miller naravnal na albumu Oblivion Access iz leta 2015, s katerim se je vrnil k svojim bolj eksperimentalnim koreninam.
Denzel Curry - Raider Klan Phonk (ft.Ruben Slikk & SpaceGhostPurrp)
Lil Ugly Mane - Twistin (ft. Denzel Curry) (sample: DJ Yella feat B.G. Knocc Out - Dat's How I'm Livin')
Lil Ugly Mane - Lean Got Me Fucked Up (sample: Lady Bee / Kingpin Skinny Pimp - Skit)
Podlaga 04: DJ Smokey - Resident Evil
V nocojšnjih DJ Grafitih smo v okviru phonk glasbe spoznali pomembnost kolektiva Raider Klan za oblikovanje podtalne trap scene. Omenili smo, da so Klanovci porodili številne podružne in sorodne skupine. Ena pomembnejših je floridska grupa Goth Money, več pozornosti pa bomo namenili ekipci SESHOLLOWATERBOYZ, ki so jo zasnovali nekdanji Klanovci Eddy Baker, Chris Travis, Xavier Wulf in pa Bones, ki sicer uradno ni bil del Raiderjev, je pa za njih občasno posnel in zmontiral kakšen videospot. Na čelu SESHOLLOWATERBOYZ je inovativni Bones, ki je trap mešal z metalom, synthpopom, diskom, kantrijem, emom, tako v obliki akustičnih žalostink kot tudi emo pop pank hitičev, in bencin polil na tlečo inovativno rap sceno SoundClud, ta pa je silovito vzbruhnila. Od ekipe bomo slišali Wulfov komad Dark Destruction in Travisov Stayin True, podlago za katerega je izdelal pionirski phonk producent DJ Smokey, ki smo ga pred leti gostili tudi v RŠ intervjuju, ko je nastopal v Klubu K4. Segment skupine SESH bo v maniri trillwave zaključil Bones, ki se mu bo pridružila originalna članica zasedbe Three 6 Mafia Gangsta Boo.
Iz takšnih sodelovanj je razvidno, da so se na val temačnega trapa odzvali tudi člani skupine Three 6 Mafia, ki je do leta 2008 dosegla vrh komercialnega uspeha in je redno sodelovala z največjimi hip hop in rock izvajalci. Three 6 Mafia je v dvatisočih lep čas počasi razpadala, okoli leta 2011 je bil njen edini član le še producentski ata DJ Paul. A skupina se je že naslednje leto z izjemo Juicyja J-ja, ki je svojo kariero nadaljeval v komercialnih vodah, zbrala skupaj v okviru projekta Da Mafia 6ix in izdala nov material. Na njihovem prvenskem mikstejpu z naslovom Da 6ix Commandments zasledimo predvsem hardcore horrorcore traprske bengerje, v maniri katerih sta remiksani tudi klasiki Stash Pot in Break Da Law, ki jo bomo slišali v glasbenem bloku. Podobno kot diskografija originalne skupine se drugi komadi mikstejpa gibljejo okoli hladnih tem ubijanja, satanizma, tolpaškega življenja in uživanja drog, albumu pa so se pridružili tudi mlajši phonk in trillwave izvajalci, med njimi Spaceghostpurrp.
Glasbeni blok bomo zaključili s komadom memphiškega raperja Evil Pimpa, ki je s svojim ustvarjanjem in kolektivom Krucifix Klan v dvatisočih pri življenju ohranjal prvinski memphiški rap. Slišali bomo njegov komad Flunky, v katerem se mu bo pridružil sin Evil Prince.
Ethelwulf - Dark Destruction (sample: Children Of The Corn - Interlude)
Chris Travis - Stayin True
Bones - UndergroundLegends (ft. Gangsta Boo) (sample: Gangsta Boo - Hard Not 2 Kill)
Da Mafia 6ix - Break Da Law
Evil Pimp x Evil Prince - Flunky
Podlaga 05: Koopsta Knicca - Intro (prod. Jgrxxn)
Za zdaj smo v DJ Grafitih z redkimi izjemami, kot je Denzel Curry, spoznali širjenje phonka v podtalju. V sledečem segmentu pa bomo pozornost namenili še izvajalcem, ki so sprva delali phonk, se zgledovali po memphiškem rapu, nato pa so si ravno zaradi te posebne temačnosti priborili širšo prepoznavnost. Primer tega je dvojec Suicideboys, ki ga sestavljata bratranca Scrim in Ruby Da Cherry. Samomorilna dečka sta odraščala v revni soseski v New Orleansu, kjer sta se ob preigravanju v lokalnih punkovskih skupinicah in furanju posameznih glasbenih projektov ukvarjala z glasbeno promocijo ter dilanjem drog. Ko sta na SoundCloudu odkrila izvajalce phonka in cloud rapa, sta se leta 2014 v upanju na pobeg pred bedo svojega “white trash” življenja odločila formirati projekt $uicideBoys. V manj kot letu je njuna serija EP-jev Kill Your$self na platformi privabila ogromno število poslušalcev. Duo je postal prepoznaven po atmosferičnem prepletanju klasičnih elementov trapa in horrorcora ter po hitrih in momljajočih izpovedih o zasvojenosti, depresiji in samomoru. Zaradi takšnih izzivalnih vsebin in za marsikoga provokativnega imidža sta bratranca tako kmalu na Youtubu že preštevala na milijone ogledov in razprodajala koncerte po vsem svetu.
Drugi primer prehoda iz podtalja v nahajapano trap sceno predstavlja Ghostemane, ki je najbolj prepoznaven po mešanici trapa, industriala in metala. Ghostemane je podobno kot Lil Ugly Mane ali Suicideboys svojo kariero začel v metalskih in hardcore skupinah. Ko mu je bilo nekaj več kot 20 let, se je srečal z beati Dr. Dreja in Outkast, kar ga je vodilo v odkrivanje ostalih težkih kategornikov južne rap scene, posledično pa tudi do novejših izvajalcev v tej smeri, npr. pripadnikov Raider Klana. V maniri svojih idolov z juga je Ghostemane pod imenom iLL BiZ leta 2013 zakuhal generično tolpaško trapčino, a se ji je kmalu odpovedal in že naslednje leto kot Ghostemane izdal temačnejši phonky debitantski mikstejp Blunts N’ Brass Monkey. Nadaljnjo slavo mu je prineslo delovanje v kolektivu SchemaPosse pod taktirko takrat že ustaljenega producenta JGRXXNa, v katerem je Ghostemane sodeloval z zdaj že pokojnim, kultnim Lil Peepom ter nadalje razvijal svoj mračnjaški zvok. Zares komercialen prelom je Ghoste dosegel z albumoma Hexada in N/O/I/S/E, kjer zasledimo vrhunec evolucije njegovega metalsko inspiriranega trapa, v katerem kaže jasne vplive triplet flowa legendarnega Lorda Infamousa. Za Ghostemana je izmed vseh sorodnih trap izvajalcev najbolj značilna tudi satanistična ter okultna tematika, ki je zaznamovala memphiški rap.
V sledečem glasbenem bloku bomo slišali dve pesmi Suicideboys, pri obeh bodo v podlagah prisotni sempli memphiških klasik, sledil bo Ghostemanov komad FairWeatherFanz, glasbeni del pa se bo zaključil s skladbo kolektiva Schemaposse, ki so ga sestavljali za phonk pomemben raper in producent Jgrxxn ter Lil Peep in Ghostemane.
Suicideboys - Smoked Out. Loced Out (sample: Three 6 Mafia - Walk Up To Your House)
Suicideboys - Vices (ft. Jgrxxn) (sample: Project Pat - Niggas Got Me Fucked Up)
Ghostemane - FairWeatherFanz
Schemaposse - Words You Hear On A Sinking Ship
Podlaga 06: Soudiere & DJ Smokey - Land Of Da Phonk
Proti koncu oddaje DJ Grafiti nas čaka še malce daljši predzadnji glasbeni blok. V njem bomo slišali kopico izvajalcev pomembne podtalne phonk založbe Doom Shop Records, ki uteleša danes najbolj tipičen, najbolj klasičen phonk zvok. V svojem razvoju je phonk doživljal razne permutacije - distorzija 808 basov je postajala vedno hujša, udarjanje cowbella po vzoru memphiške legende Tommyja Wrighta je postajalo vedno ekstenzivnejše, miksanje chopped and screwed vedno ekstremnejše, vokali pa so se čedalje pogosteje miksali na lo-fi zveneč princip. Iz kolekcije Doom Shoop bomo slišali izstopajoče izvajalce, kot so Lil Kaine, Soulzay, Slim Guerilla, Devilish Trio, glasbeni blok pa bo zaključil trenutno vroči Freddie Dredd, ki se mu morda obeta podoben preboj na širšo glasbeno sceno, kot se je nekoč Ghostemanu ali Suicideboys.
Lil Kaine - 287 (sample: DJ Paul ft. The 411 - Comin Clean Rollin Mean)
Soulzay - All I Wanna Do (sample: DJ Squeeky - Lookin' 4 Da Chewin')
Slim Guerilla - Jaw Talking 1995 (sample: Mack DLE - Smoke A Sac)
Devilish Trio - Southern Hostility
Freddie Dredd x Baker - Everything’s A Gamble
Freddie Dredd - Oh Darling (samples: Gimisum Family - Gimisum Redrum & No Hesitation)
Podlaga 8: DJ Yung Vamp - Sippin On Sum Sirup (sample: Three 6 Mafia ft. UGK - Sippin' On Some Syrup)
Smo na koncu oddaje DJ Grafiti, v kateri smo v luči phonka spoznali novo generacijo podtalnih trap izvajalcev, ki so zaznamovali prejšnje desetletje. Podobno kot memphiški, houstonski, miamijski in ostali predhodniki z ameriškega umazanega juga se je tudi ta generacija oprla na sredstva samopromoviranja zunaj sveta glasbene industrije. Na brezplačno platformo SoundCloud so trap izvajalci začeli pretakati nespolirane, žanrsko težko umestljive in velikokrat manj kot 3 minute dolge komade, v katerih poudarek ni več bil na tehničnosti flowa in njegovi sporočilnosti. Besedila so postala sekundarna, poudarek se je prenesel na splošno atmosfero.
Tematsko gledano je phonk kot del SoundCloud rap scene postal glasba izobčencev in čudakov, ki lirizirajo o tolpaških zadevah in o življenju na družbenem dnu ali obronkih družbe, kar se kaže s poveličevanjem uporabe vseh vrst drog ali pa v razmišljanju o temu, kako zaslužiti s kuhanjem mutnih poslov. Tako pravzaprav ne preseneča, da je ta glasba postala neke vrste identifikacijska točka najbolj odtujenih in asocialnih predstavnikov mlajših generacij, saj te trpijo za rekordno pogostostjo mentalnih obolenj. Phonk in ostale temačne zvrsti trapa predstavljajo popolnoma banalen vpogled v omenjeno socialno problematiko, zato podobno kot memphiški antiheroji niso znanilke mesijanske resnice in družbenega prevrata, ampak v prvi vrsti zrcalijo nezmožnost sistemske alternative, kar se kaže na primeru splošne politične paraliziranosti.
Oddajo bomo simbolično zaključili z malo manj phonky komadom My Shadow skupine Seed Of 6ix, del katera sta poleg DJ Paula še sinova Lorda Infamousa, Lil Infamous in Locodunit. Skupaj tako dokazujejo, da memphiški rap še živi in bo živel tudi v prihodnje …
Seed Of 6ix & DJ Paul - My Shadow (sample: Lord Infamous - I'm Crazed)
V DJ Grafitih sta kaljenju memphiških podžanrov sledila Izak in Matej. Lektorirala je Eva. Oddajo je tehnično izvedel Jaka, brala pa sta Klara in Juš.
24/7 phonk stream
Dodaj komentar
Komentiraj