... v svetu ...
V njej se tokrat podajamo v svet, v odnos, v korelacijo s svetom preko napevov, ljudske glasbe, antifon in sodobnih zaklinjanj.
Italijanski skladateljici, violinistka SILVIA TAROZZI in čelistka DEBORAH WALKER, sta dobro znani poustvarjalki sodobne glasbe, redni izvajalki akustičnih skladb Eliane Radigue, Pascale Criton in številnih drugih, ki na sveži plošči Canti di guerra, di lavoro e d’amore založbe Unseen Worlds subtilna tonska ubiranja skrajno pretanjeno in hkrati ekspresivno vpneta v tradicijo podeželskih ljudskih pesmi iz Emilije oziroma širše regije Emilija Romanja, pesmi delavk na riževih poljih, žensk, nosilk sveta v pesmih upora in sočutja. Skrajni drobnosluh, vmesni harmonski prostori ter pretanjena odzvenevanja med barvo, teksturo in melodijo in surova ekspresivnost ljudskih napevov predstavljata močan spoj tradicij, ki sta nekoč zavili vsaka k sebi, Walker in Tarozzi pa ju imenitno in čustveno združita skozi pesmi o vojni, delavskih pesmih in pesmih o ljubezni, skozi pesmi, ki so vedno vpenjale ljudi v soodnos s svetom, v zgodbe in markacije v prostoru in času, v ljubezni, v smrt, minevanje, usmiljenje skladbe Pieta É’L Morte v skupnost, njeno grajenje in jačanje, v uporu, kot v La Lega in v zmesi igrivosti otroške in delavske pesmi v La campéna ed San Simòn - Ignoranti senza scuole.
Magija, zaklinjanje, nas vedno vpenja v svet, v soodnos z njim, v njegovo razbiranje, pronicanje v pore skrivnostnega. V ta prostor je skozi sodobno senzibiliteto današnjega aktualnega trenutka vstopil znani avstrijski radikalni skladatelj PETER ABLINGER s svojim ciklom za glas in violino oziroma za eno do 31 violin in glasov, napisanih za znano bolgarsko violinistko BILIANO VOUTCHKOVO. An Den Mond je imenitna plošča, izdana pri ljubljanski založbi Inexhaustible Edition. Na njej Voutchkova skozi slojenje, improvizirane napeve in igranje utelesi zven in glas skozi zaklinjanje 16 malih urokov, ki jih je napisal Ablinger, malih zdravilnih urokov, ki se v šestnajstih delih skladbe gostijo, zvensko spreminjajo. Skladba spada v cikel t. i. «al fresco« skladb, skladb, ki ne temeljijo na notnem zapisu in nastajajo v sami interakciji, v trenutku. Spustite se v čarobnost sodobnega zaklinjanja.
V zaključku bomo prisluhnili intimni, a siloviti mali komorni glasbi za različne prečne flavte; od altovske do basovske, utelešenih na plošči britanske skladateljice, flavtistke, multiinštrumentalistke in improvizatorke LAURE CANNELL. Skladbe so nastale v času zaklepa, ko je svet utihnil in so ptiči spregovorili. V tem se pričujoča glasba vpenja v svet, v korespondenco z njim, v klic in odgovor, v dvoglasje, v dvogovor dveh glasov, v prepletu dveh pesmi, v antifone kot dediščine cerkvene glasbe, petih psalmov, napevov, ki jih Cannell vtre v melodije, v harmonska dromljanja, ki zvenijo sodobno in staro hkrati. Plošča Antiphony Of The Trees, izdana pri Brawl Record, so zvensko imenitno vtisnjene zgodbe, male mitologije, zvenenje sveta, ki nas obdaja, interpretrnega in pretvorjenega v mehkobnost in omamnost zvena in čustvovanj, ko zunanje postane notranje skozi antifonost glasov.
Playlista:
1.) PIETA É’L MORTA - SILVIA TAROZZI & DEBORAH WALKER
2.) LA CAMPÉNA ED SAN SIMÒN - IGNORANTI SENZA SCUOLE-SILVIA TAROZZI & DEBORAH WALKER
3.) LA LEGA- SILVIA TAROZZI & DEBORAH WALKER
4.) AN DEN MOND- PETER ABLINGER
5.) ANTIPHONY OF THE TREES- LAURA CANNELL
6.) WE BORROWED FEATHERS- LAURA CANNELL
7.) FOR THE MYTHOS OF BIRDS- LAURA CANNELL
8.) THE GIRL WHO BECAME AN OWL- LAURA CANNELL
Dodaj komentar
Komentiraj