Idealna godba, RACHID TAHA (18. 9. 1958–12. 9. 2018)
Sunday, 23rd September 2018 or 12th Muharram 1440, from 21.30 to 24.00 CEST. We wish you clear sound and sharp picture! We ila liqa, ya hub!
0. avizzo IG
I. 80. LETA: CARTE DE SEJOUR
1. cd RHORHO kom 7 OUADOU – Carte de Sejour 4'37
2. usb IGMUZIK part1EntretienCdScene – Rachid & Yves (1984) 0'50
Naslov je Ouadou, Obljubljeni paradiž.
- Ali lahko razložiš, kaj se dogaja na koncertih, slišal sem, da so izvedbe skladb precej drugačne od studijskih, precej daljše ...
Ja, lahko so daljše ali pa tudi krajše. Odvisno. Koncertno izražanje je povsem drugačno od studijskega, precej svobodnejše in odvisno od odziva občinstva, ki povratno vpliva na naš odziv na občinstvo. V glasbi je zelo zanimivo opazovati ta dva vidika: najprej studijsko ustvarjanje, potem pa je treba studijsko delo prenesti na oder in ga zaigrati pred občinstvom.
3. cd RHORHO kom 9 HABIBI – Carte de Sejour 3'56
--- podlaga IGMUZIK podlaga1 Rhorhomanie (Steve Hillage Mix)
4. cd RAMSA kom 7 DOUCE FRANCE (Trenet) – Carte de Sejour 3'39
5. usb IGMUZIK part2EntretienCdSVideo – Rachid & Yves (1984) 1'21
- Boste naredili še kak videoklip?
Videoklip naredi človek zato, da bi neko stvar povedal, pokazal. Pokažeš recimo skladbo, želiš si, da bi jo ljudje videli, to je po svoje zanimivo, toda po drugi plati obstaja hlepenje po videoklipih, nekateri hočejo na vsak način izdati videoklip, ker se to pač počne, zato izdajo video, še preden izdajo ploščo, in to je škoda. Po mojem je treba najprej izdati ploščo in šele potem, če je priljubljena, glasbi dodati podobe, nagraditi skladbo z novim pogledom, se poigrati s podobami in skladbo predstaviti tudi umetniško, kajti ne smemo zanemariti umetniškega vidika vizualnih ustvarjalcev videoklipa. Pogosto govorimo o izvajalcih skladbe v videoklipu, pozabljamo pa na ljudi, ki so ta videoklip ustvarili, režirali, kajti tudi ti so zanimivi.
- Treba bi jih bilo navesti, ja.
Ja, res je škoda, da na konec ne dajo odjavne špice z ustvarjalci, kot pri kratkometražnih filmih. Mislim, da je to zelo pomembno.
6. cd RAMSA kom 11 REMITTI – Carte de Sejour 3'57
--- podlaga IGMUZIK podlaga2 Indie (Percussion frenzy Mix)
II. 90. LETA: Barbes (1990), Rachid Taha (1993), Ole ole (1995), Diwan (1998)
7. lp BARBES A/3 GAZELLE – Rachid Taha 4'42
8. usb IGMUZIK part3BelfortBarbes – tiskovna konferenca 1994 1'35
Ne, mislim, da ni bila plošča neuspešna, temveč so bili neuspešni mediji. To je postalo že pravi simptom družbe, v kateri živimo: mediji so vse manj gospodarji samih sebe, vse bolj so odvisni od publicitete, raznoterih lastnikov, politike ... Če že govorimo o Barbesu – plošča pri kritiki ni naletela na neuspeh, ampak predvsem na molk; to je bil neuspeh neke cele družbe. Konkretno: zalivske vojne. Nakladali so nam vrag-ve-kaj, le resnice ne, in na koncu smo se vsi znašli v enako bednem položaju: jaz, ti, kritiki, novinarji. Vse so nas vkrcali na neko ladjo, na kateri smo še vedno. Treba se je paziti, da se ne bomo znova ob prvi priliki pustili tako pogoltniti. Kmalu nam bodo pripravili novo zalivsko vojno bis, ne vem, kdaj, morda bo jutri Alžirija. Ne vem. Pravzaprav, če se ne motim, že podpirajo integriste, denimo Savdsko Arabijo. Američani sploh vedno radi podpirajo diktature.
9. lp BARBES B/5 PARTIR – Rachid Taha 3'40
10. usb IGMUZIK part4Lilas2007 – Rachid & Lejla 0'14
- Zakaj si šele drugo ploščo poimenoval Rachid Taha, to je sicer dokaj pogosto pri prvi?
Ker se nisem spomnil boljšega imena, samo zato.
11. cd TAHA kom 1 YAMESS – Rachid Taha 5'29
12. rač jingle Bonjour, c'est Rachid Taha sur RŠ (1994) 0'13
Dober dan, tole je Rachid Taha na Radiu Študent, okej?
13. cd TAHA kom 11 MENEK – Rachid Taha 4'41
14. usb IGMUZIK part5BelfortMusique – tiskovna konferenca 1994 1'45
Mogoče res. Ampak, odkrito povedano, to ni bila naša muzika, muzika Alžircev. To je le glasba nekega specifičnega sloja ljudi, buržoazije. Mi smo poslušali bolj šaabi, popularno tradicionalno glasbo. Moj oče ni poslušal Um Kalsum, zanj je bila nedosegljiva, saj si ni mogel privoščiti plošč, pa še razumel je ni, saj se jezik razlikuje. Alžirci poslušajo druge stvari. Dahmana Harrašija, Šikha Hataba, Dahmana Ben Ašurja in tako naprej. Um Kalsum smo poslušali kasneje. Ampak od egipčanskih ali libanonskih pevcev imam vsekakor najrajši Abdela Halima Hafeza. Pravkar je v Parizu retrospektiva filmov tega obdobja in igral bo tudi njegov film, Abi foq al šagara, Moj oče na drevesu. To je eden od prvih filmov – ali pa celo prvi –, kjer je prizor, ko se arabski par poljublja; spomnim se, da smo vedno šteli sekunde, da bi videli, kako dolgo traja ta poljub. Potem smo se prerekali, ali je 38 ali 40 sekund. Zato se ga tako dobro spomnim. V filmu je tudi kopica glasbenih uspešnic.
15. cd OLE OLE kom 3 BAADINI – Rachid Taha 5'17
--- podlaga IGMUZIK podlaga3 Voila Voila (Lion Rock Orchestra Dub)
16. cd OLE OLE kom 12 OLE OLE – Rachid Taha 4'53
17. cd DIWAN kom 3 HABINA – Rachid Taha 7'27
--- podlaga IGMUZIK podlaga4 Non non non (Stacey Pullen Elektro Funk Dub Mix)
18. cd DIWAN kom 11 AIYA AIYA – Rachid Taha 7'00
III. SOTOČJE TISOČLETIJ: 1, 2, 3 Soleils (1998), Made in Medina (2000), Live (2001)
19. usb IGMUZIK part6SzigetPersonage – Rachid & Lejla 2004 0'10
- Kako si razvil odrsko osebnost?
Nisem je razvil, skupaj sva se zavila. Ja. ... Ne, ne vem. Odrska osebnost ... Nimam nobene odrske osebnosti.
- Seveda jo imaš.
Že mogoče, ampak ne nalašč.
20. cd 1,2,3 I/kom 2 MENFI (A. Yahiatene) – R. Taha & Khaled & Faudel 5'41
21. cd 1,2,3 I/kom 9 INDIE – Rachid Taha & Khaled 5'38
22. usb IGMUZIK part7SzigetDesR – Rachid & Lejla 2004 0'29
Ja, ja. Res je. Res. Zato ker sem govoril o sipinah ... O sipinah. Ja, sipinah v puščavi. Saj veš, kaj so?
- Ja.
Ja. Res je. To je puščava. Mislil sem na puščavo. Pravzaprav je vse skupaj le vprašanje zapisa.
- Torej ne pretvarjanje, videz?
Ne, ker ne poznam dobro.
- Ampak pretvarjaš pa se, a ne?
Ja. Se. Ker sem, ker sem pač tak, kako bi rekel, ker sem nagajiv.
23. cd MEDINA kom 5 AIE AIE AIE – Rachid Taha 6'31
24. cd MEDINA kom 11 GARAB – Rachid Taha 8'19
25. cd LIVE kom 7 BARRA BARRA – Rachid Taha 5'42
26. usb IGMUZIK part8Ljubljana – tiskovna konferenca 2002 3'41
- Ali so dogodki 11. septembra vplivali na rai in kako? Na biznis, hočem reči.
Seveda. Ampak saj ni samo 11. september! 11. september je le češnja na torti za fašiste! S tem dogodkom se sladkajo, da lahko terorizirajo teroriste, kot pravijo, in da terorizirajo vse, ki jih pač želijo terorizirati. Oprijeli so se tega posladka, kot izgovora, da uveljavljajo svojo oblast povsod po svetu. Ob tem pa se lahko spomnimo: Seveda je 11. september tudi tragičen dogodek, a nikakor ne edini na svetu. Tega v Evropi ne vedo ali ne povedo, nočejo vedeti ali povedati: Tisti, ki najbolj trpijo zaradi fundamentalizmov in islamizmov, ljudi, kot sta Al Kaida in Osama Bin Laden, so seveda najprej muslimani. Ne nazadnje je bilo v Alžiriji precej več žrtev – 200.000 mrtvih – kot v Združenih državah. Ali smo kdaj imeli tri minute tišine za Alžirce? Ne! Okej! Ali so torej nekateri ljudje vredni več od drugih? In seveda, jasno, rai glasbe, alžirske glasbe pač ne vrtijo po medijih: obstaja tiha prepoved, ki si je ne upajo izreči na glas, a vendarle obstaja. To je očitno. Vztrajam torej pri enem: ti, ki najbolj trpijo zaradi fundamentalizmov, so prav muslimani. Ne smemo pozabiti tudi, da sta v nekaterih trenutkih Evropa in Amerika na veliko izkoriščali te fundamentalizme za pridobivanje lastne moči in oblasti. Ne smemo pozabiti, da je bil Osama Bin Laden dvojni agent Američanov in je delal za CIA ter igral bejzbol z Georgeem Bushem mlajšim, ko je bil teksaški deček. Torej, naj nam malo nehajo nakladati neumnosti in govoriti kar nekam v tri dni.
Tisti, ki so podpirali in še podpirajo fundamentalizme v Alžiriji in GIA, so Savdski Arabci, torej najboljši prijatelji Američanov. Oni so tisti, ki že od začetka podpirajo fundamentalizme. Američani.
27. usb IGMUZIK kom1 HABAIBI – Rachid Taha 6'16
IV. 21. STOLETJE: Tekitoi (2004), Diwan 2 (2006), biografija Rock la Casbah (2008), Bonjour (2009), Zoom (2013)
28. usb IGMUZIK part9SzigetPAIX – Rachid & Lejla 2004 0'23
- In nikoli imeti miru?
Vidiš, tole je pa dobro vprašanje. Ne, nikoli nimamo miru. Nikoli. Ali veš, zakaj? Zato ker ljudje iščejo mir. In ti ljudje mislijo, da jim lahko daš ti vsaj nekaj malega miru. Ampak, torej – ti nisi miren. Skušaš biti pomirjen sam s sabo. Ampak to ni lahko.
29. cd TEKITOI kom 7 WINTA – Rachid Taha feat. Kaha Beri 4'38
--- podlaga IGMUZIK podlaga5 Kelma (Overload mix)
30. cd TEKITOI kom 12 STENNA – Rachid Taha 6'06
31. usb IGMUZIK part10LilasMorceaux – Rachid & Lejla 2007 1'19
- Za predzadnjo ploščo Tekitoi si pripravil več kot 30 pesmi, obdržal in objavil pa le dvanajst. Kaj se je zgodilo z drugimi?
Za v smeti ... ali za kdaj drugič. Ne vem. So, kjer so, v mojem kovčku. Vedno mi ostajajo komadi, ki jih dam na stran.
- Počakaš, da dozorijo ali ...
Ne vem, včasih brskam, kaj najdem in si rečem: »Tole bi lahko poslušal, mogoče je zanimivo.« Potem uporabim ali spet zavržem, spravim na osebno podstrešje, pustim med navlako in kdaj drugič morda izbrskam.
- Je to pogosto ali zgolj za omenjeno ploščo?
Vedno je tako.
- Se spomniš kakšne skladbe, ki si jo sprva zavrgel in nato čez čas znova našel in objavil?
Vsekakor se je že dogajalo, ampak ne vem več, kaj. Na albumu Ole ole (1995) je npr. pesem z naslovom Boire, ustvaril sem jo že mnogo prej in šele pozneje izdal.
32. cd DIWAN 2 kom 6 GANA EL HAWA (Hamza/Hamdi) – Rachid Taha 6'42
33. usb IGMUZIK part11LilasVisuel – Rachid & Lejla 2007 0'50
- Ali se sam ukvarjaš z likovno podobo albumov? Zakaj prevladuje modrina?
Zamisel je vedno moja, za vse plošče. Za zadnjo ploščo, Diwan 2, je barva naključje. Našel sem ovitek stare alžirske plošče te barve, všeč mi je bil. Fotografija, ki sem jo naredil, je precej politična, saj spominja na obdobje vojne za alžirsko neodvisnost, tedaj so nam rekli domorodci – zato sem se oblekel kot domorodec.
- Modre barve so tudi prvi Diwan in plošči Ole ole in Rachid Taha.
Rad imam modro barvo.
34. cd DIWAN 2 kom 8 MATAOUEL DELLIL (A. Wahby) – Rachid Taha 4'42
35. cd BONJOUR kom 8 ARABIAN SONG – Rachid Taha & Bruno Maman 4'05
36. usb IGMUZIK part12TelefonVenice – Rachid & Lejla 2008 0'39
- Sprašujem, če si v knjigi jaz vedno ti?
Seveda, seveda, vsekakor sem jaz, ja. Očitno.
- Zakaj vedno Benetke z zanikanjem?
Zato ker Benetke pomenijo ... Morda gre za metaforo nemogoče ljubezni. Benetke so pojem mesta zaljubljenih, torej je zame mogoče to ... neka ... nedosegljiva stvar. Pretežko.
37. cd BONJOUR kom 10 AGI – Rachid Taha 3'06
--- podlaga IGMUZIK podlaga5 Kelma (Overload mix)
38. cd ZOOM kom 6 ANA – Rachid Taha 3'41
39. cd ZOOM kom 10 GALBI – Rachid Taha 3'22
40. usb IGMUZIK part13TelefonSalut – Rachid & Lejla 2008 0'02
0. avizzo IG
Dodaj komentar
Komentiraj