Funk of Terror: Insect Politics
Ente Tapes, 2024
Plošča Insect Politics je, četudi kratek in jedrnat, prvi pravi diskografski podvig dvojca Funk of Terror, ki svojo brado vleče še iz sredine prejšnjega desetletja, ko je nastal kot družni projekt dveh vsestranskih umetnikov Saše Podobnika in Petra Žargija oziroma Žargi Žargija, med drugim nekdanjega Klubskega maratonca z bendom Grimmski zdaj že daljnega leta 2008. Če sta leta 2015 in v začetku skupne poti Funk of Terror plavala v nekoliko bolj grobih vodah, nekje na sotočju levopolne elektronike in ambientale, se z Insect Politics skoraj deset let pozneje vračata v bolj prefinjeni, izčiščeni formi.
Repeticija nekako še vedno lebdi nad sicer kratkimi komadi, a je nadgrajena v hitro minljivost. Polklubski karakter Žargi in Podobnik še naprej ohranjata z izbiro sintetizatorjev, ritem pa je umaknjen in abstrahirano kvečjemu narekuje sekvenčnost glasbe, ki je njena tokratna osrednja značilnost, verjetno po zaslugi pretečenega vmesnega časa in zaradi delovanja akterjev na drugih umetniških poljih. Tvar je prav po obrtniško dodelana, stkana je praviloma iz široke sintetizatorske krajine, ob robu obogatene z odrezavimi sintovskimi okraski, v sredici pa nas ob našem popotovanju različni malo verjetni viri obletavajo vseskozi. Insect Politics je prava infuzija zvočnega vesolja, ki se je v paci pripravljalo dolga leta, oplemeniteni žmoht pa je udaren in zgoščen, a ustvarjen z dobro mero občutka. Funk of Terror od začetka stremita k izrazito namerni referenčni igri, v kateri so številni izrezki skrbno izbrani in poleg dramatike samih kompozicij narekujejo tudi idejno podstat ter prostor za debato – kajti glasba je vedno politična.
V štirih kratkih etapah glasbenika naslikata nekaj razbremenjenega v njunem, roko na srce, neobširnem opusu, ohranjata filozofski podton in v kratek kos glasbe stisneta presenetljivo veliko. Prav nasičenost materiala je odlična plat izdelka in argument v prid vključitvi obglasbenih poant kot tudi zagotavljanju napredka projekta oziroma njegovega zvoka, ki je bil ob prvi pojavitvi Funk of Terror v primerjavi z današnjo podobo gotovo siromašnejši. Navsezadnje z malim morjem kolažiranih referenc in njihovimi sporočilnimi vrednostmi ponudita tudi svojevrsten prerez družbe. Glasba v nekaterih ozirih poslušalko skoraj brezobzirno zasenči, a je ta roj insektov v svoji srži gotovo tankočuten.
Dodaj komentar
Komentiraj