27. 8. 2022 – 13.00

Egberto Gismonti: Circense

Audio file

EMI, 1980

 

Obzorja tokrat razširjamo z brazilskim multiinštrumentalistom, skladateljem, Egbertom Gismontijem, in njegovo ploščo Circense. Njegovo delo, torej celostno gledano, se znajde na presečišču lokalnih brazilskih tradicij, jazzovskih godb in bolj ali manj sodobne klasične glasbe – predvsem bi lahko rekli, da je prej kot evropskim modernistom sledil nekoliko bolj romantični in harmonsko živopisani zapuščini Heitorja Villa-Lobosa, ravno tako v brazilske ljudske izraze zagriženega, klasičnega kitarista, skladatelja, čelista, dirigenta. Album, ki bo v obravnavi, je povečini precej grandioznega tipa z obširnimi melodičnimi modulacijami, prekrasnimi, mestoma resnično svetlečimi orkestracijami. Ne gre zgolj za goli zabavljaški cirkus, gre za sofisticirano predstavo z zibajočimi vzponi, emotivnimi, bluesovskimi padci in žametnimi, resnično rožnatimi sredinami. Circense je lahko Egbertu Gismontiju to, kar je The Köln Concert Kethu Jarrettu. Ne v kakršnemkoli stilističnem smislu, temveč v načinu, kako radikalno definirajoč je bil za glasbenikova nadaljnja ustvarjanja.

 

 

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.