ШТАДТ @ Kino Šiška
Letni vrt Kina Šiška, Ljubljana, 20. 7. 2022
Ljubljanska poletna scena ne špara s koncerti, še več, po dveh letih, zaznamovanih s pandemijo, se je prav izprsila in ponuja večerna ter nočna dogajanja vsak dan, na vsakem koraku. V sredo, 20. julija, smo s takšno obilno mero ponudbe darkerji in ostali posebneži izbrali EBM-ovsko nabito industrial in darkwave skupino ШТАДТ ter prikorakali na letni vrt kafane Kina Šiška, kjer je ukrajinski duo ropotal ob mizicah in stolčkih. Nastop zasedbe ШТАДТ je potekal v sklopu brezplačnega cikla koncertov Poletje v Šiški, na katerem je od 24. junija do zdaj oder pred Kinom Šiška zasedlo že pet raznožanrskih domačih in tujih izvajalcev, koncerti pa se bodo odvijali še vse do 15. septembra.
Projekt ШТАДТ, ki kot dvojec deluje le za potrebe koncertov, njegova glavna sila pa je Dmitrij Filjušin, našemu ljubljanskemu mestu ni neznanec. Pred dvema letoma je bend namreč že pokal v nabitem in zatohlem Channel Zeru kot eden od mnogih nastopajočih na Mentu 2020. Od takrat do danes zasedba oziroma natančneje Dmitrij na žalost ni navrgel nobenega novega materiala, se je pa njegovo glasbeno delovanje v luči geopolitičnih dogodkov zadnjih mesecev kajpada izredno spremenilo. ШТАДТ je imel namreč do nedavnega štab ustvarjanja v Moskvi, plate projekta so domovale pri založbi Sierpien Records, ki se nahaja v Peterburgu, Dmitrij pa se je občasno vračal nazaj v rodno Ukrajino k družini. A sile razmer so skupino konec maja prisilile, da je zapustila obe svoji domovanji in poiskala novo, ki jo je, sodeč po glasbenikovi Bandcamp strani, našla v Beogradu, to sredo pa se je ШТАДТ na kratko zatekel pod zvezde nad Kinom Šiška.
Koncert, ki je bil le dan prej zamaknjen za eno uro z osme na deveto, je lagano – tako kot večina obiskovalcev koncerta za mizicami – s čikom v ustih in pivom v roki odprl Dmitrijev kolega za mešalko. A ogrevanje je bilo kratko, z enournim zamikom koncerta na deveto se nam je vendarle obetal relativno kratek, maksimalno 60-minutni nastop, v katerem ni časa za rajcanje publike. Zaradi tega je Dmitrij po kratkem inštrumentalnem uvodu svojega tovariša krepko zgrabil mikrofon in vanj še krepkeje iz svojih globočin začel kričeče zlivati svoje frustracije. S svojo primalno intenziteto in agresivnim loputanjem po bobnu, kot so to včasih počeli hrupni pobalini The Jesus and Mary Chain, je deloval kot popolno nasprotje svojega pajdaša. Ta je za mešalko skrbel za nasnete matrice krutih EBM-ovskih ritmov, zakopanih pod hrupnimi sloji industriala, pirčkal in kot zagnan DJ z občasnim mahanjem roke po zraku spodbujal kopico najbolj pogumnih, ki so vstali od mizic in se proti koncu koncerta, neznačilno za sramežljivo slovensko publiko, celo premaknili čisto do samega odra.
Kratek glasbeni repertoar večera je sestavljala uravnotežena mešanica najnovejših, najstarejših in vseh vmesnih komadov, ki jih je ШТАДТ izdal od začetka svojega delovanja leta 2018. Sprva smo slišali par štiklov z zadnje plate Мразь, nato nekaj starejših z EP-jev Четвёртый, Зерно in drugih, nato pa zopet povratek k albumu Мразь in tako dalje. Kljub temu da so bili komadi izdani na različnih izdajah, grejo stilistično bolj kot ne vsi v isto špuro, v darkerski ekstrem. Med komadi večera ni umanjkal niti Human Collapse , ki ga je Dmitrij posnel v sodelovanju z industrial projektom QUAL, za katerim se skriva William Maybelline, najbolj poznan kot polovica darkwave zasedbe Lebanon Hanover. Human Collapse je bil poleg pesmi Дай менi спокiй, ki jo Dmitrij prepeva v ukrajinski materinščini, tudi edini komad, ki ni bil odpet v ruščini. Koncertni večer je z bisom aktualni situaciji primerno ШТАДТ zaključil s priredbo komada Война ruske postpunk grupe osemdesetih Кино.
Nebo nad Kinom Šiška ter mizice in stolčki pred njim morda niso najboljše prizorišče in atmosfera za glasbo, ki jo najdemo v zakotnih ulicah in vlažnih kleteh, kot bi se izrazili domači EBM-erji Borghesia, vendarle pa sta ШТАДТ na ne ravno pravšnjem prizorišču za bend takšne sorte in ob relativni kratkosti koncerta obkljukala vse zahteve darkerske publike, ki se lahko le nadeja, da bo ШТАДТ naslednjič uzrla v neki temni vlažni ljubljanski kleti.
Dodaj komentar
Komentiraj