Inmusic svašta
Kot se za junijski petek morda že spodobi, nas bo danes naše raziskovanje in kontekstualiziranje relevantnih glasbenih in obglasbenih dogodkov nekoliko oddaljilo od ljubljanske scene: preverili bomo namreč, kaj nam lahko letos ponudi največji hrvaški glasbeni festival, zagrebški INmusic.
INmusic je letos na vrsti štirinajstič, skozi leta pa se je uveljavil kot osrednje regionalno srečališče ljubiteljev alternativne glasbe, pri čemer se zdi festival kljub drugačnim svetovnim trendom še danes izrazito rockovsko usmerjen. To nenazadnje seveda tudi pomeni, da njegove headlinerje pogosto predstavljajo imena iz časa, ko je rock še predstavljal najbolj popularno glasbeno zvrst: kar je torej leta 2013 prinašal Iggy Pop, leta 2014 Pixies, leta 2016 morda Henry Rollins, lani pa med drugim Nick Cave in David Byrne, letos med drugim prinašajo headlinerji The Cure in z malce manjšim fontom napisani Johnny Marr, legendarni kitarist zasedbe The Smiths.
Še ena podrobnost, ki ob obisku festivala, morda pa delno tudi že ob samem pregledovanju lajnapa hitro pride do izraza, je na INmusicu vsaj zadnja leta zelo velika prisotnost Angležev, kar se lahko v podobno veliki meri bere kot razlog in posledica njegovega komercialnega uspeha. Po eni strani je torej festival uspešen in relevanten, ker ga že nekaj let obiskuje tuje, predvsem otoško občinstvo, po drugi strani pa ga to isto občinstvo zadnja leta vse bolj množično obiskuje prav zato, ker je popularen in odmeven - ker ga razni ključni angleški mediji uvrščajo med glavne poletne glasbene dogodke v Evropi nasploh. S tem, ko je angleščino slišati skoraj na vsakem koraku, se INmusic seveda približa nekaterim drugim hrvaškim poletnim festivalom, ki prav tako zvenijo izredno angleško, razlika pa, kot omenjeno, ostaja predvsem afiniteta do kitar, ki jo INmusic goji od začetka in jo bo brez dvoma tudi v prihodnje.
Med slovitejšimi letošnjimi nastopajočimi velja sicer izpostaviti še nekaj imen, na primer Suede, bend, ki je v devetdesetih praktično lastnoročno zagnal ultravplivno gibanje britpop, a je njegova popularnost kljub temu - ali pa ravno zaradi tega - v (pre)veliki meri ostala omejena na britansko otočje; morda tudi zasedba Garbage in duo Thievery Corporation, regionalno precej priljubljena branika ameriške alternative devetdesetih; da INmusic ni izgubil stika z indie glasbeniki sedanjosti, pa letos dokazujejo Foals, Kurt Vile in tudi nekateri zelo sveži, a za izbirčne morda tudi najbolj vznemirljivi, na primer irski Fontaines D.C., italijanski Joycut, francoski Lysistrata in beloruski Supper Besse.
Ob vsem tem velja biti pozoren tudi na velik kup hrvaških bendov, ki večinoma prav tako zastopajo rockersko stran glasbenega spektra, in nenazadnje seveda tudi na Slovence, ki festival vsako leto relativno množično okupirajo kot obiskovalci, vedno pa se kakšen naš band znajde tudi na lajnapu. Tokrat je to na primer tudi Siddharta, ki bo po odrih praktično vseh slovenskih mest in vasi zdaj končno zasedla še oder največjega zagrebškega festivala, kamor je prišla ob podpori projekta Europavox, evropske platforme, namenjene promoviranju glasbene raznolikosti. Kot precej bolj sveže ime pa seznam bendov dopolnjujejo ptujski Infected: mlada zasedba, ki je morda tudi večjemu delu slovenske scene relativno neznana, a ima za sabo vendarle že nekaj let truda in vzpenjanja do točke, na kateri je zdaj. To pot nam je v nekaj stavkih orisala bendova kitaristka Taja Islamović:
Bend torej na slovenski sceni ni zares novinec in je med drugim gostoval že v vseh osrednjih alternativnih prostorih Ljubljane, glede na to, da je današnji prispevek posvečen festivalu INmusic, pa nas je zanimalo, kako so Infected našli pot prav tja:
Pri tovrstnih nastopih je sicer jasno, da bendi ne dobijo zares najbolj elitnih terminov, kar lahko denimo potrdijo tudi Futurski, ki so lani zmagali na istem natečaju. Infected bodo letos tisti, ki bodo v ponedeljek, 24. junija, ob 17. uri festival kar otvorili, pri čemer je torej jasno, da na ta način ne bodo imeli zares priložnosti, da bi se predstavili največjemu občinstvu, a po drugi strani festival, kakršen je INmusic, tudi nikoli ni prazen, poleg tega pa le uro in pol za Infected na istem odru nastopi veliki Kurt Vile. Kaj pričakuje, da jim bo nastop na INmusicu zares prinesel, sploh glede na to, da pojejo v slovenščini, še enkrat Taja Islamović:
Ne glede na pridobitve, ki jih bo bendu prinesel ali pa mu jih ne bo prinesel INmusic, pa Infected že veselo planirajo aktivnosti za svoj nadaljnji razvoj. Jasno je, da je pri takšnem mladem bendu nabiranje koncertne kilometrine ključno za to, da ugotovi, kaj zares deluje in kaj ne deluje, ter s tem oblikuje sebi lasten glasbeni izraz, s katerim lahko sčasoma res postane relevantno ime slovenskega alter rocka:
Dodaj komentar
Komentiraj