1. 2. 2022 – 19.00

FKA twigs: Caprisongs

Vir: Naslovnica

Young in Atlantic Records, 2022

Če smo FKA twigs nazadnje slišali v absolutnem katastrofičnem srcozlomu z albumom Magdalene, se je po dveletnem premoru porodilo vprašanje, kakšna prihodnost čaka glasbenico. Odgovor interdisciplinarna umetnica poda z letošnjim mikstejpom Caprisongs, izdanim pri založbi Young. Pred nami je kolaž doživljanj in občutkov osebe, ki se po ogromno raznovrstnih bolečinah postavlja na noge s pomočjo prijateljev, zabave, vračanjem domov in samorefleksijo.

Vir: Naslovnica
28. 11. 2019 – 19.00
Twigsin #srcozlom lomi srca

Izraz mikstejp je v preteklosti pomenil nedovršeno produkcijo, drugačen način distribucije in prigrizek za potešitev pričakovanj med večjimi izdajami. V obravnavanem primeru pa je primarno aluzija na kaseto, posneto za nekoga. Koncept je dodatno utrjen z različnimi izseki njenih prijateljev, simbolom skupnosti, ki nas podpira v težkih trenutkih in spet sestavlja po velikih izgubah. Poleg izsekov pogovorov je kolektivnost še podkrepljena s številnimi gosti, od superzvezdnika The Weeknd do številnih britanskih ustvarjalcev, kot so r’n’b pevka Jorja Smith, reperja Pa Salieu in Unknown T ter hyperpop reperka Shygirl. Če smo se na Magdalene potapljali v čustva posameznice, zdaj vzpostavljamo dialog z veliko več akterji.

V preteklosti je bilo prepričljivo pretakanje čustev v čudovite melodije in kompleksne metafore ključen element, ki je umetničino izpoved približal poslušalcem. Tokrat pa se znajdemo med veliko bolj vsakdanjimi izkušnjami, prek katerih vzpostavimo osebno vez. Konvencionalnost življenja je izražena v zahtevi po iskrenih odnosih v oh my love, iskanjem prave poti in kariere v which way, opomnikom svoje vrednosti z različnimi metodami samopomoči v lightbeamers ter seveda z nenehnim analiziranjem svoje astrološke karte. 

Prav znak kozoroga daje ime albumu Caprisongs. Generičnost izkušenj nas spomni na potvarjanje avtentičnosti oseb z velikimi internetnimi sledilstvi. Ko že tretjič slišimo omembo nebesnih znamenj, pričakujemo, da nas bo FKA v naslednjem trenutku prosila, naj v komentarje zapišemo svoje sonce, luno in venero, kar je tudi bil eden od načinov, s katerimi je pevka promovirala novo izdajo. Iz oddaljevanja od mističnih nedoločnih besedil in težnje po vsakdanjosti razberemo tudi pevkino pot iz eksperimentalnega popa v nekaj, kar bi težje ločili od trenutnih mainstream smernic.

Vir: Naslovnica
18. 1. 2022 – 7.00
Razširitev art pop kraljice

Prevladujoči glasbeni trendi so opazni v produkciji, ki je na prejšnjem albumu postavljala raznolike kulise, pred katerimi je prevladal rahločuten in prodoren vokal. Seveda lahko retrospektivno izbrskamo zametke nove usmeritve že na komadih holy terrain in sad day, vendar so zdaj trap in plesni beati prej pravilo kot izjema. Spremembo lahko pripišemo sodelovanju s producentom El Guinchom, ki je poslušalcem verjetno najbolj znan kot mož iz ozadja hitov španske zvezde Rosalíe. FKA in El Guincho v podlage vpeljujeta tudi vse več vplivov afrobeata in danchehalla, ki so izstopajoči na londonski glasbeni sceni, na kateri je twigs začela kariero. Če so prej besedila spodbujala introspekcijo, nas zdaj vpletejo v kontekst ljudi in prostora britanske prestolnice. Ta pomeni vrnitev v domače in znano, metafora za vračanje k temu, kar smo bili pred čustveno intenzivnim obdobjem.

Na koncu se lahko vprašamo, kam v svetu popa naj po novem umestimo FKA twigs. Na izdaji smo izgubljeni med izseki dialogov, prepletenih z beati, kar okrni celovitost komadov. Produkcija je dovršena, vendar zato razvrednoti idejo intimnega mikstejpa. Nedvomno gre za ploščo, ki se zvočno lahko primerja z zadnjimi deli uveljavljenih pop ikon, kot sta Rihanna in Ariana Grande. Z vstopom v sfero glasbe, ki se večinoma vrti na bolj mainstream radiih, dobimo občutek, da se je edinstvenost glasbenice razredčila. Ko v skladbah nastopa sama, denimo v meta angel in thank you song, se še vedno spomnimo njene pronicljive sposobnosti vzbujanja čustev. Tovrstni trenutki iskrenosti se izgubijo v morju zabave in prepogosto ponavljajočih se pop klišejih, ki zvenijo, kot da so generirani iz ideologije »girlboss«. Album Caprisongs bo letos za marsikoga podlaga za hajpanje pred odhodom v klub, ker ga lahko umestimo v različne kontekste, pa se bo morda vrtel tudi na nadaljevanju zabave.

 

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.