FKA TWIGS: MAGDALENE
Young Turks, 2019
Banalizirajmo: Umetnost navadno težko popolnoma ločimo od umetnika. Pravzaprav katerokoli plat človeka težko ločimo od človeka samega. Vse, kar počnemo, vse, kar ustvarimo, je pogojeno s tem, kar smo. Umetnost ni nujno proizvod bolečine, a umetnik bolečino pogosto pretvarja v umetnost.
Opazujmo: Srcozlome zvezdnikov osvetljujeo bliskavice paparacev. Meja med javnim in zasebnim je zabrisana. Kolikor že verjamemo rumenotiskanim besedam, se za slavo praviloma skriva še ena plast, nam nepoznana.
Življenje angleške pevke, plesalke, umetnice FKA twigs je po vrlo uspešnih EP-jih in LP-ju, ki so izšli med letoma 2012 in 2015, dajalo vtis popolnosti. Kritiška javnost jo je spoštovala, oboževalci so se množili, vse okoli nje ljubezen. A na vrhuncu uspeha se je twigs le s težavo oklepala razuma. Razjedala jo je bolezen, prežvečili so jo tabolidi. Trenutek, ko je opustila sizifovski boj in dovolila posodi videza, da se razleti, je rodil fragilnost, iz katere se je lahko začela dvigati umetnost.
Ne idealizirajmo: Plošča MAGDALENE, ki je v začetku tega meseca izšla pri twigsini materinski založbi Young Turks, ni nastala v trenutku. Je plod dolgotrajnega umetničinega trpljenja, trdega dela, pa tudi precej brutalne produkcijske ekipe. Omenimo vsaj Nicolasa Jaara, Skrillexa, sovarovanca Young Turks Korelessa, že iz prejšnih twigsinih sodelovanj poznano Arco in Daniela Lopatina, znanega po svojem aliasu Oneothrix Point Never. Ne smemo izpustiti niti twigsine holistične vizije, ki je s pomočjo takšne razširjene ekipe dostavila razdelan, a vizualno in performativno izrazito celostno pripravljen izdelek. Če vam je popolnoma ušel prvi singel, lomilec src in katalizator solz cellophane, naj omenimo le, da se je v namen posredovanja sporočila zanj FKA twigs naučila plesa ob drogu, za turnejsko različico glasbe z albuma pa je osvojila kitajsko borilno veščino wushu.
Marija Magdalena, Jezusova bestica, zdravilka, devica-kurba oziroma ena izmed bolj na rob potisnjenih ženskih oseb znotraj miljeja religije, je FKA twigs navdahnila z načinom razmišljanja, ki ji je album MAGDALENE omogočil zaključiti v neoporečno celoto. Zvočno razdrobljenost in raznolikost aranžmajev skupaj držijo skrbno premišljena besedila ter umetničin drhteč in za razliko od njenih predhodnih izdaj izrazito prizemljen, človeški vokal. Ta se pogosto napaja v bazenu zračnosti Kate Bush ali samozavesti Laurie Anderson. Twigsin način vokalizacije je podprt s supermočjo ranljivosti, kakršno sevajo njene besede, s katerimi se je tako preprosto identificirati. Svojo emo plat nam na plošči razkrije celo ameriški reper Future, ki gostuje na za twigs precej neznačilnemu witchy trap singlu holy terrain. Od a capelle thousand eyes in klavirske balade mirrored heart do plesne sad day in darkerske home with you twigs torej preživi vse rane.
Lajf kdaj boli in biti slaven ne zagotavlja nikakršne imunosti na srcozlom. FKA twigs je svoj notranji dezorientiran kompas in vseobsegajočo bolečino pretvorila v nekaj čudovitega. A tudi če ne bi bilo tako, pravi, ji ne bi bilo žal. Lepo in pomembno je, da kdaj tudi boli ...
Dodaj komentar
Komentiraj