GREAT DANE: Beta Cat
Alpha Pup, 2014
Eleganca. Dostojanstvo. Nemška doga. V angleškem prevodu največkrat kot „Great Dane“. In Dane Chadwick, mladinec iz kalifornijskega Orange Countya, ki si je to ime izbral kot umetniški psevdonim za svoje delo z „beati“. Povezava je povsem ustrezna. Daneova muzika nekako na športni korak v vzravnani drži prestopa iz takta v takt, ob spremembi smeri se z višine ozre naokoli in nato gladko zasuka v novo linijo na način, ko obdrži ves momentum, vso dinamiko, ves čar izgledne perfekcije. Ko se ustavi, se ustavi v pripravljenost, usloči in glavo rahlo nagne vznak, z jasnim ravnim pogledom, ostro, osredotočeno in ponosno.
Poglejte le naslovnico Daneovega debitantskega albuma Alpha Dog. Vse je nekako v pozi. Čeravno ni risba silhuete, ta portret doge čisto ujame pojem silhuete. Prazne oči, le bela zrkla učinkujejo v skoraj mistično, čisto/pozitivistično reprezentacijo, ki implicira vse-prisotnost skozi realizem odsotnosti - esenco ideje, upodobitve, izvršitve.
Great Dane je kot rečeno mladec, producent, ki je z vztrajnim prebijanjem svojih okolij do danes že vstopil v klub najbolj prominentnih Los Angeleških „dedov“ „beats“ scene, v prve vrste „gibanja“ Low End Theory, legendarnega klubskega večera, katerega zastavo še vedno nosijo starešine tipa Nobody, The Gaslamp Killer, Daedalus in Ras G. Vendarle pa gre v primeru Daneove generacije le za novejšo vrsto beatmakerjev, že vzgojenih skozi tečaje digitalne produkcije in vzdignjenih skozi medmrežne mehanizme.
Dane si je svoje prve večje korake utrl skozi sodelovanje v igri/projektu Team Supreme. Z družbo, širšo skupnostjo kolegov so se lotili tedenskega podcasta, sešitega iz koščkov, narejenih na predlogi vsakič enega sempla in enega bpm-ja. Njihov projekt je skozi leta tednov pridobival na popularnosti ter na skupnostnem inputu, ki je vključil tudi že popolne internetne anonimneže. Zdaj že veliki nacionalni publiki so uspeli učinkovito predstaviti svojo idejo ne nujno klubskega hip hopa oziroma bolje rečeno ritmične elektronske muzike, ki v svetu ameriške EDM veseljaške sodobnosti predstavlja tehtno poslušalsko, bolj na glasbo fokusirano alternativo.
Ko Daneov drugi, tukaj danes predstavljeni album - Beta Cat, uziramo skozi to perspektivo, nam nikakor več ne more uiti smisel njegove jedrnate, razgibane in preprosto zabavne produkcije. Dane je predvsem neobremenjen, v tem pa ekonomičen in zvočno ne-predrzen. Poslužuje se domačnih zvokovij, ki asocirajo na paleto žanrov klubskih muzik od starega skupnostnega hip hopa do plesišč lasvegaških diskačev. V vseh je zelo učinkovit in neposreden, s prepričljivo uporabo vsakega udarca bobna, sempla ali sint linije. Največjo dodano vrednost pa Beta Cat prinese skozi „twist“ song-writing ekonomike. Manj je več princip tukaj res zablesti skozi notranjo logiko hip hop arhitekture, ki ji nikakor ne moremo le vcepiti bolj linearnih matric ravnejših klubskih muzik, denimo housa, posebno če naj beati ne delujejo le kot podlage za jezikače. Dane se tukaj izkaže za strašljivo sposobnega „komponista“ beata. Ekonomiko s „tracki“ in loopi preliva v spretno vijuganje komada, ne le v učinkovito basiranje in plastenje. Komadi z Beta Cat skoraj praviloma vključujejo kak pameten obrat, izveden na najpreprostejši možen način, z uporabo izstopajoče linije, dropa ali brejka. Prelomi in šivi tako postanejo nepredvidljivi in zabavni, komadi nikakor niso narejeni po logiki enega dinamičnega elementa, hooka ali groova/refrena. Rezultat pa lahkoten in zabaven, eklektičen a fluiden. Redkost – inštrumentalen hip hop album, ki teče in ga z lahkoto poslušamo skozi celotno trajanje. Great Dane se s temle vpiše pod enega gotovih presežkov letošnjega diskografskega leta; in nakaže perspektivo mlajše generacije, inspirirane skozi možna presečišča spalnic in plesišč, generacije, ki za novi svet že predlaga re-konfiguracije, take, ki bodo štele in bodo u-slišane.
Dodaj komentar
Komentiraj