Marka San: Who That + roki.hz: Mad Science
Marka San: Who That (samozaložba, 2024)
Današnjo edicijo oddaje Tolpa bumov bodo zaznamovali najfinejši beati, ki nam jih je bassovska scena domače grude podarila v zadnjih nekaj mesecih. To sta dva EP-ja, na katerih se glasbenika spretno sprehodita skozi labirinte eksperimentalnega hiphopa, bassa in njunih različic.
Prvi EP Who That je kratkometražec uveljavljenega didžeja, producenta in sodelavca Radia Študent, Marka Divjaka oziroma Marka Sana, drugi pa je vrtoglavi prvenec Mad Science mariborskega didžeja in producenta v vzponu, Roka Oletiča, ki ustvarja pod imenom roki.hz in se je na kratko že predstavil v eni od novembrskih Svaštarnic.
Novi izdelek ene ključnih figur založb DeepEnd! in NO KLAN Recordings je nadaljevanje prebijanja skozi znane in neznane kotičke hiphopa, jungla in drum'n'bassa, tokrat z malo drugačnim pridihom. Od dremavih temačnih, skrivnostnih aranžmajev lanskega dolgometražnega prvenca Semi Beat Tape vol 1. in somračnih, abstraktnih beatov EP-ja Lost Loft, zavitih v neomajen, instrospektiven raperski flow Fraw Blanke, se je Marka San tokrat premaknil v veliko bolj poskočne, razgrete ritme, v katerih samozavestno vlada njegova umetnost igranja z loopanjem, neukrotljivmi breakbeati in sempli.
Med poslušanjem tako že po prvem komadu lahko sklepamo, da se je letos znatno bolj posvetil footwork junglu in sorodnemu drum'n'bassu ter prepustil njuni dinamični mešanici trdosrčnih beatov in silnih bass linij, izvitih iz ritmov, ki so vplivali na nastanek jungla, denimo reggae in hiphop.
roki.hz: Mad Science (samozaložba, 2024)
V drugem delu današnje Tolpe bumov bomo zavili v smeri malo manj poskočnih, a še vedno udarnih ritmov in se premikamo k novincu slovenske bass scene, k njegovem prvencu Mad Science. Tvorca bass serialke Lab Leaks je k ustvarjanju glasbe najprej nagnala želja po združevanju razbitih ritmov hiphopa in tehničnega znanja o dizajnu zvoka, čemur se je pridružila tudi njegova naklonjenost videoigricam, njihovim zvočnim podobam in drugim medijem. Glasbeno enotnost njegove vsestranskosti so zaznamovali preprosti, zamegljeni beati, glitchi in ponavljajoči se vzorci, ki jih inkorporira v intenzivno elektroniko in masne beate eksperimentalnega hiphopa. Ti elementi skupaj z raznovrstnimi elektronskimi efekti in dozo atmosferičnosti glasbe Oletiča dejansko spominjajo na značilne elemente zvočne plati videoigric in kakšnih soundtrackov, kar kaže na domiselno pretakanje navdihov v neke druge forme, v nekaj podobnega in hkrati drugačnega.
Veteran in novinec slovenske bass scene sta jo letos obogatila za še dva kratka in sladka izdelka. Marka San z novim EP-jem Who Thatnadaljuje zelo plodovito ustvarjanje in utrjuje status na sceni z letošnjim presenečenjem, ki razkriva nove usmeritve v njegovi glasbi. Njegova iznajdljivost nam je znana, tokrat pa je odkril svojo drugačno plat. Iz teme prehaja v živahnejše vode, ki se pod njegovimi prsti obensejo enako dobro. Po drugi strani plošča Mad Science roki.hz-ja ponuja mlajši, izviren pristop in svojski prispevek sceni s skupkom različnih vplivov, ki niso izključno glasbeni in jih ogrne med drugim z elektroniko, hiphopom in dubstepom.
Dodaj komentar
Komentiraj