Mortiferum: Preserved in Torment

Recenzija izdelka
16. 11. 2021 - 19.00

Profound Lore, 2021

Nocoj nas bo Tolpa bumov popeljala na speleološko pustolovščino v globine death dooma, z novo ploščo Američanov Mortiferum. Založba Profound Lore je poskrbela za izdajo druge studijske plate, naslovljene Preserved in Torment, ki resda prihaja šele konec leta, vendar se je okoli nje že dvignilo ogromno prahu.

Mortiferum je relativno nov bend iz Olympie v Washingtonu. Kariero so začeli leta 2016, leta 2017 pa so ponudili prvo izdajo, demo Altar of Decay. Gre za obdobje, v katerem v metalskem podzemlju dominira deathdoom žanr, ki so ga ponovno popularizirali Spectral Voice. Čeprav omenjeni bend ni prvi igral tega žanra, je bil lokomotiva, ki je naprej gnala vagone neštetih klonov, željnih igranja tako imenovanega finskega death metala. Ta podžanr je dobil ogromno momentuma v zaključku prejšnjega desetletja, vendar se je kmalu iztrošil. Mortiferum tako leta 2019 pri Profound Lore izdajo svoj prvenec Disgorged from Psychotic Depths, leto kasneje pa še split z dansko-turškim bendom Hyperdontia. Kot zanimivost: tudi slednji imajo čisto svež album z naslovom Hideous Entity.

Preserved in Torment je bendova druga studijska plošča, in kot smo omenili, se je že v začetku poletja začel ustvarjati velikanski hype, da gre za plato leta. Njeno poslušanje prikaže izjemno dodelano in skorajda brezhibno izvedbo death dooma, vseeno pa moramo izpostaviti dejstvo, da Mortiferum z albumom ne ponudijo nič novega ali presenetljivega. V različnih intervjujih so potrdili, da je bil njihov namen ustvariti nemarno umazano in težko ploščo. Na Preserved in Torment torej slišimo vse klasične prijeme tega žanra. Njihovi hitri deli so agresivni in surovi ter se osredotočajo na monotonost. Kompozicije gradijo tako melodični funeral doom deli s pogubnimi in melanholičnimi kitarskimi linijami kot srednje hitri deli, ki odlično povezujejo hitre in počasne segmente ter kdaj prevzamejo vodilno vlogo v skladbah. Takšni trenutki so najbolj dinamični in najbolj prevzamejo poslušalca. 

Mortiferum si ne belijo glave z ustvarjanjem kompleksnih stopnjevanj in gradnjo nekakšne abstraktne godbe. Vse je zelo enostavno in učinkovito. V tej enostavnosti pa pogrešamo originalnost in predvsem nepredvidljivost. Zavedamo se, da bend ne poskuša odkriti tople vode in nam želi ponuditi vrhunski death doom. To jim uspe, saj so stvari postavljene tako, da imajo največ učinka na poslušalca, pa četudi so vsi prehodi predvidljivi oziroma lahko slišimo vse ključne žanrske trike ali riffe. Tudi produkcija je vrhunska. Imamo občutek, kot da bend poslušamo v globoki jami brez svetlobe in brez upanja, da najdemo pot ven iz nje. Slišimo prijeten kompromis med surovostjo in dodelano produkcijo. Bend uporabi pravo dozo odmevov na vseh elementih, zvok bobnov je vsepovsod imeniten, še posebej odlično pa se slišita snare in bas boben. Činele in prehodi imajo ogromno prostora v zvočni sliki, kitare pa so prijetno kompresirane, a morda malenkost preveč čiste.

Nad albumom bi bili izjemno navdušeni, če bi ga obravnavali v vakuumu ali ga postavili v obdobje, v katerem je ta žanr eksplodiral, torej v leto 2017, ko izide največ takšnih izdaj, najpomembneje prvenec Spectral Voice z naslovom Eroded Corridors of UnbeingPreserved in Torment ima vse elemente, ki jih hočemo slišati, vendar nam je leta 2021 že vse znano in zasedba nas pri poslušanju ne angažira. Ne moremo trditi, da gre za slabo ploščo ali za slabo interpretacijo tega žanra. Če so Mortiferum želeli ustvariti klasično deathdoom ploščo, jim je to uspelo. Če je bil njihov namen narediti eno najbolj težkih in temačnih plošč letošnjega leta, so to dosegli. Vendar je vlak za takšno glasbo morda že odpeljal in dotična plošča ni prišla v pravem času, da bi jo lahko konzumirali z užitkom. Ravnokar namreč zapuščamo obdobje dominacije death dooma v metalskem podzemlju, ko je ta dosegel nekakšno saturacijo. Morda pa moramo le počakati na novo ploščo Spectral Voice, o kateri se že šušlja, da slišimo, kako se temu streže.

MORTIFERUM live at Union Pool, Nov. 22nd, 2019 (FULL SET)
Aktualno-politične oznake: 
Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness