31. 5. 2020 – 19.00

Sex Swing: Type II

Vir: Naslovnica

Rocket Recordings, 2020

 

Potem ko smo v Tolpi bumov nedavno gostili razvpito zasedbo Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, se tokrat posvečamo še eni zasedbi, ki enako kot sedemkratni prasci prihaja iz Anglije in svoje izdaje v svet plasira izpod peruti imenitne založbe Rocket Recordings. Kitarski napadi iz angleškega podtalja se torej kar ne nehajo vrstiti. Ali gre aktualno vitalnost in prevratno udarnost pripisati političnim spremembam, času virusa, tamkajšnjemu splošnemu tonu življenja ali so vse to le nekakšne sopomenke, je v tem zmedenem trenutku kar težko razumeti, zato bomo ugibanja – čemu prav tam? – pustili za kdaj drugič, glavno besedo pa tokrat prepustili zasedbi Sex Swing. Londonski six pack, poimenovan po erotičnem pripomočku, je prijetno presenetil že leta 2016 s svojim debijem, ki je izšel v sodelovanju z The Quietus Phonographic Corporation. Glasbeni izraz, ki je že iz prve utelešal pojem glasne, robate glasbe, tršega rockovskega vzgiba in je hkrati s svojo neprečiščeno maniro ter dekadenco vsepovprek izlival še kako mrakobno vzdušje, je nakazal svežo smer sicer vseh bolj ali manj že poznanih članov novega benda. Sex Swing so namreč v šestih letih obstoja večkrat nehvaležno oklicali za superskupino, označili so jih z enim bolj zmedenih pojmov torej, ki povzroča vse večjo zmešnjavo in še vsaj malce večja pričakovanja. Sekstet je sestavljen iz glasbenikov, ki so v preteklosti delovali oziroma še vedno delujejo v angleških zasedbah Mugstar, Bonnacons of Doom, Dead Neanderthals, Idles, Dethscalator in Gin Palace pa v free jazzovskih navezah, kot turnejski pomočniki dronerjev Earth, vodijo založbo God Unknown ter Raw Tonk in še in še … ne da bi sploh navedli imena posameznih članov. Kitari, bobnom, basu, vokalu in saksofonu se na novem albumu Type II priključijo še klaviature.

Nadgradnja prvenca na novem albumu izstopi predvsem v širjenju izraznega spektra, ki na dovolj vzdržljivem zvočnem zajetju prenese krepko in kaotično kitarsko linijo benda. Sploh neomajnost in intenzivnost albuma sta morda zdaj še bolj osredotočeni na razvoj prvinskega začetnega pulza ter okoliških zvenov, ki skoz album postajajo in ostajajo neke vrste konstanta. Uvodni pretresljivi sunek odličnega komada Passover s prebojem vseh glasbil na visoki jakosti prostaško prebije led in podmaže teren za nadaljnji utrip plošče. Moment gibanja, ki je na plošči Type II predvsem vztrajnostni, Sex Swing plemenitijo s kopico raznolikih žanrskih prijemov, ki se tako ali drugače počutijo doma predvsem v nečistem okolju kitarskega hrupa. Tako se na plošči med seboj pletejo industrialna rožljanja, postpunkovska okleščenost, hrupno rockovski razpusti, krautersko plastenje, elektropunkovska mehanika, spacerockovsko prebiranje, freejazzovsko tipanje in ostale sorodne zvrsti, ki so v hrupu kompatibilne tudi s psihadeličnim raziskovanjem. Žgoč frekvenčni razkorak, h kateremu se seks gugalničarji vsakič znova radi vrnejo, ostaja na številnih mestih zakrit in nejasen, sploh v primerih izmenjujočih se prestopov iz ozadja v ospredje. Na tem mestu je morda dobro omeniti, da prekomerno manevriranje z nivoji glasnosti kljub hvaležni umazaniji ne prenese vsega navala, ki ga zasedba premore. Najbolj je to očitno na primeru vokalov, ki se večkrat za kak trenutek preprosto izgubijo. Vseeno je glasba zasedbe Sex Swing na novi plošči dovolj neizprosna in uničujoča, da v vse popuščene veze vstopi kak nov element, ki vsaj ohrani jakost, če je že ne tudi povzdigne.

Type II brez težav okličemo za zagoneten kitarski album, ki bo navdušil predvsem ljubitelje trših, postolovskih smeri v godbah. Med drugim se po karakterju vseskozi močno spreminja, a se vselej tudi rad vrne k osnovni vibri, ki je lahko pridigarsko, mračnjaško postpunkovsko himnična v stilu Bauhaus kot denimo v komadu Valentine's Day At The Gym, clustersko razigrana kot v Garden of Eden – 2000 AD, izzivalno hrupna kot The Birthday Party v Betting Shop ali celo suicidovsko mehanska v komadu La Riconada. Sex Swing so, skratka, hrupen hudournik tudi na svoji drugi plošči, ki je kljub vsem mogočim drugim bolj ali manj visokoletečim oznakam predvsem apokaliptični bluz za današnji čas.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.