shamana: To All Hell

Recenzija izdelka
4. 6. 2021 - 19.00

samozaložba, 2021

 

Pozdravljeni v nocojšnji Tolpi bumov, kjer se bomo posvetili najnovejšemu projektu vsestranskega umetnika, ki deluje pod psevdonimom shamana. Sean Wheatley, ki prihaja iz Clevelanda, je svojo ustvarjalno pot začel v letu 2013 s produkcijo beatov v stilu trapa in hiphopa. Leto kasneje so na platformo SoundCloud pricurljali prvi izdelki, o svojem stilu produkcije pa je avtor velikodušno razlagal med dnevnimi speedrun streami na Twitchu. Simbioza dveh povezanih aktivnosti in Seanova konstantna prisotnost na medmrežju so botrovale vzpostavitvi tesno povezane internetne skupnosti, ki je vselej aktivno sodelovala v procesih produkcije in promocije avtorjevih izdelkov.

S svojim preprostim, karizmatičnim in komičnim nastopom ob igranju igric in komentiranju glasbene produkcije je shamana podpornikom na poseben način približal svoje delo. Zaradi uspešnega pristopa h grajenju skupnosti, v kateri avtor nima zvezdniškega statusa, pač pa nastopa v vlogi ekvivalentnega člana, je njegov položaj na internetnih glasbenih platformah povsem unikaten. Redkokateri producent uživa takšno podporo, zvestobo in organsko interakcijo poslušalcev, kar pa je v današnjem času – kar se tiče umetnikovega obstoja – ključnega pomena tudi v povsem ekonomskem smislu.

Sedaj pa se osredotočimo na samo glasbo, ki predstavlja le del uspešnega konglomerata shamanine kariere. Njegova produkcija že od samih začetkov temelji na pretežno melanholično razpoloženem eksperimentiranju z oblikovanjem zvoka in podiranjem ustaljenih beatmakerskih okvirjev. Njegov podpisni način ustvarjanja, ki je poln prebliskov, nepričakovanih idej in everything goes mentalitete, je dal povod za sodelovanja s producentoma bsd.u in swuM, bolj poznanima zaradi nekaj odmevnejših izdaj v obdobju vrhunca popularnosti lo-fi hiphop žanra. Omembe vredno je tudi sodelovanje v triu s korejskima producentoma AMAI-jem in YAYAI-jem, s katerima je izdal kvaliteten remiks tejp Remixes for you.

shamana svoje solo izdaje skozi celotno kariero od leta 2014 vselej objavlja le v digitalni obliki na platformi Bandcamp, in sicer po donacijskem principu "plačaj, kolikor želiš". Njegova diskografija zajema 9 albumov, svoj že omenjeni značilni stil produkcije pa je vzpostavil po četrtemu albumu out da mud in ga od takrat konsistentno ohranja. V zadnjih letih se je avtor pridružil prerojenemu feniksu navdušenja nad hitrejšimi in kompleksnejšimi ritmičnimi vzorci breakbeata in junglea, ki jih spretno vključuje v lastni avtorski slog. Tako smo z najnovejšim albumom To All Hell ponovno priča zanimivi mešanici žanrov in razkalupljanju ustaljenih praks beatmakinga.

Izdelek lahkotno otvorijo tri vedro razpoložene skladbe z dobro mero vzorčenja in preprostejšo produkcijo. Izpostavimo lahko za shamano značilno odlično razporeditev posameznih glasbenih elementov v prostorski sliki zvoka. V četrtem komadu God Bless You, You Beautiful Creature smo priča prvemu, razmeroma eksperimentalnemu pristopu k produkciji – skladba je namreč zastavljena v tako imenovani backmasking tehniki, in tudi če jo poslušamo vzvratno, zveni odlično. Sledita dva beata v slogu trapa, za katerima se zvrsti blok hitrejših, energičnih skladb, ki temeljijo na breakbeat ritmizaciji. Pinballs je eksperimentalni preplet saturirane basovske linije – zapuščine ritem mašine Roland TR-808 – s sintetično atmosfero in nežnim poigravanjem perkusije. Off the henny združuje klasični amen break z mehkim zvončkljanjem in posnetki govora. Naslov naslednjega komada Joel Kynan Sample ga opiše kar sam - preko močno predelanega omenjenega vzorčenega posnetka se pletejo razdrobljeni posnetki tolkal v stilu junglea, zanimivo pa je tudi konstantno nihanje v tempu, ki nas proti koncu skladbe elegantno vpelje v ponovno tranzicijo v sledeči trap beat.

Plošča To All Hell se nadaljuje v enakem kompleksnem slogu izmenjevanja žanrov in posameznih zvočnih elementov, ki zaradi svoje netipične umestitve delujejo kot konstantna presenečenja. shamana blesti v zanimivih popestritvah še tako preprostih kompozicijskih zasnov, tako da vsaka skladba zase deluje kot samosvoja, edinstvena glasbena enota. Opazimo lahko za avtorja značilno pretirano uporabo efektov reverb in chorus na posameznih delih skladb, čezmerno saturacijo bass linije, fazne zamike na vzorčenjih perkusije in prebliske v obliki zvočnih posnetkov, zajetih iz internetnih vsebin ter računalniških igric. Na redkih komadih se shamana predstavi tudi v vlogi rimoklepača, besedila pa večinoma sestojijo iz naključnega nizanja besed brez smiselne vsebine.

To all hell sledi otožnemu, a optimistično energetični narativi avtorjeve diskografije. Za tiste, ki shamani sledimo že od zgodnejših izdaj, tokratni produkt ne predstavlja presežka ali presenečenje. Avtor z leti v produkciji le konsistentno zori, posamezni odkloni od podpisnega zvoka pa odražajo posledice vzpona popularnosti breakbeat žanrov, tako pri samem producentu kot tudi v skupnosti, ki jo je skozi leta zgradil okoli svoje internetne persone.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.