Sophia Harvey: Sludgewave

Vir: Naslovnica

samozaložba, 2022

Iz podzemlja ameriške metal scene je v zadnjih letih vzniknila ustvarjalka Sophia Harvey, ki je 27. aprila v samozaložbi izdala album, imenovan Sludgewave, na katerem se loti mešanja elektro in metalskih vsebin v zmes, poimenovano v naslovu.

Sophia Harvey je glasbenica iz ameriškega mesta Chattanooga v zvezni državi Tennessee. Svojo glasbeno pot je začela v podtalnem metal bendu Sickness in the System, nato pa jo nadaljevala kot one man deathcore in death metal band, takrat imenovan Terasophe. Pod tem imenom je Sophia v svet poslala tri izdaje, na drugi od teh, imenovani Terra Vitae​/​Terra Mori, pa je z njo tesno sodeloval še lokalni producent in elektro glasbenik Doxophobia. Ta je sicer že prvo Sophijino izdajo sproduciral, na Terra Vitae​/​Terra Mori pa je težkometalskemu zvoku dodal še svoj pečat elektro produkcije, z raznimi sintesajzerji in raznimi sempli.

Vso to elektronsko produkcijo je ponotranjila tudi Sophia. Po koncu svoje poti kot Terasophe in začetku izdaj pod imenom Sophia Harvey je bil namreč njen prvi album Little Rat Songs zbirka izključno elektronskih komadov v stilu shoegaza, synthwava, drum and bassa in nekaj malo bolj pustolovskih prijemov za elektroniko. Ta stil se je na naslednjem albumu between here and somewhere nadaljeval in se občasno zmešal tudi s kitarsko glasbo. Zdaj pa je Sophia po dolgih letih prokrastiniranja – Sludgewave je namreč začel nastajati linearno z albumom Little Rat Songs – svojo novo ljubezen do elektronske glasbe in staro do težkih metalskih podžanrov združila v eno. 

Na Sludgewavu se namreč jasno in glasno sliši ogromno elektronskih elementov, od – za bolj moderno trap glasbo značilnih – 808 ritem mašin in basov do – za določene techno podzvrsti tipičnih – acid bas linij ter phonkov, vse to pa je trdo pomešano z glasnimi deathcore kitarami in značilnimi rjovečimi metalskimi vokali. Na albumu sicer zopet nastopi njen elektro mentor Doxophobia, vendar, razen na komadu Cyberflower Waltz, ni vključen v elektronske elemente plate.

Album Sophia opiše kot kolekcijo zvokov, čustev in drugih neumnosti, ki jih je v zelo eksperimentalnem duhu združila skupaj. S čustvi slika depresivne misli, ki ji po glavi pohajkujejo v zadnjih letih. V tem času se je namreč ločila, vrgli so jo iz njenega doma, prejela je hormonsko terapijo, izgubila prijatelja, prekinila vezi s svojim bivšim bendom Sickness in the System in še bi se dalo naštevati. Pred izdajo novega albuma se je sicer znova povezala s staro zasedbo, vendar nato iz nje izpadla, kar jo je pognalo v še globljo depresijo. Iz nje je istočasno s Sludgewavom nastal njen prejšnji album between here and somewhere, ki služi kot mirnejši podaljšek novega albuma. Tako lahko na Sludgewavu slišimo besedila o samoti, izoliranosti od sveta, iskanju pripadnosti in njenih vsakodnevnih halucinacijah. Sicer pa je na album vključila tudi vrsto poslovila od svojega bivšega benda, in sicer priredbo njihovega komada Scarecrow's Lament.

Na albumu se je Sophia zvočno lotila združevanja njej priljubljenega stila sludge metala in trapa, posledica tega pa je dokaj zanimiv projekt. Avtorica sicer ob začetku snemanja po svojih besedah še ni vedela za že obstoječi žanr trap metala, v katerega se lahko uvrsti ta plata. Zven plate, za katerega je avtorica dobila navdih od Ghostemanea, Ade Rook ali zasedbe Black Dresses, se sicer tem delom kar približa. Vseeno pa se na albumu opazi pomanjkanje kvalitetne produkcije, zato Sophijini vokali dostikrat malo preveč odstopajo od glasbene podlage. To dobro pokaže tudi na avtoričine korenine v bolj podtalnih metalskih žanrih, ki jim je slaba kvaliteta produkcije v ponos in je vzeta kot nekaj čisto samoumevnega. Album Sludgewave Sophie Harvey se tako predstavi kot ogromna gmota čustev, dretja in njega preglašajočih melodij ter podlag. Z zanimivimi elektronskimi vmesniki in nekaterimi čisto elektronsko produciranimi komadi pa se predstavi kot plata, ki ji je zagotovo zanimivo prisluhniti.

 

Aktualno-politične oznake
Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.